eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPostęp w bateriach.Re: Postp w bateriach.
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!wsisiz.edu.pl!goblin2!goblin.stu.neva.r
    u!aioe.org!peer01.ams4!peer.am4.highwinds-media.com!news.highwinds-media.com!ne
    wsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.news.neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl
    !news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Subject: Re: Postp w bateriach.
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    References: <7yvmc1znkvfw$.sugr0a0pbjwc.dlg@40tude.net>
    <5f22ff55$0$521$65785112@news.neostrada.pl> <rg157b$sip$1@dont-email.me>
    <rg16ih$eh9$1$horizn@news.chmurka.net> <1dgan8nz0annd$.dlg@myjk.org>
    <5f247e62$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <5f2512d9$0$543$65785112@news.neostrada.pl> <2gtyynputwts$.dlg@myjk.org>
    <5f2533f3$0$526$65785112@news.neostrada.pl> <1...@m...org>
    <5f256590$0$520$65785112@news.neostrada.pl> <1sxgsamnpmlnj$.dlg@myjk.org>
    <5f2589eb$0$500$65785112@news.neostrada.pl> <n...@m...org>
    From: cef <c...@i...pl>
    Date: Sun, 2 Aug 2020 12:41:53 +0200
    User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; WOW64; rv:68.0) Gecko/20100101
    Thunderbird/68.11.0
    MIME-Version: 1.0
    In-Reply-To: <n...@m...org>
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed
    Content-Language: pl
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Lines: 146
    Message-ID: <5f269870$0$17358$65785112@news.neostrada.pl>
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 80.53.118.49
    X-Trace: 1596364912 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 17358 80.53.118.49:56715
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 7895
    X-Received-Body-CRC: 3179332168
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2682160
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 2020-08-02 o 10:33, Myjk pisze:
    > Sat, 1 Aug 2020 17:27:40 +0200, cef
    >
    >>>> Widzimy co innego i to jest piękne.
    >>> Kto ma dłuższy wzrok niż nos to się okaże całkiem niebawem.
    >> Kiedy jest wg Ciebie niebawem?
    >> Ile to dziesiątek lat?
    >
    > Niebawem to jest w ciągu 10 lat cena elektryka zrówna się ze spaliniakami,
    > wtedy bedzie pozamiatane. Zresztą jak podejść do tematu rzetelnie, tj.
    > porównać nie sam segment i cenę, ale także komfort i osiągi, to elektryk
    > jest już tańszy. Bo żeby zrobić spaliniaka dającego ciszę w kabinie na
    > poziomie elektryka i parametry jazdy (przyśpieszenie), trzeba wydać
    > znacznie więcej. Tylko to że (znowu) większości takie parametry są na co
    > dzień zbyteczne, się tego nie postrzega w ten sposób.

    Ludzie oprócz osiągów kupują wygodę.
    Jak podejdziesz do tematu rzetelnie i przeliczysz ten komfort
    rzetelnie, to już nie jest tak różowo jak przedstawiasz.

    >> Spokojnie, wyściubiam i nadal nie widzę.
    >
    > I co, nie widzisz jaka ilość ładowarek jest na zachodzie? Nie widzisz ile
    > EV jeździ JUŻ po ulicach?

    Jeździ bardzo mało.
    Dla mnie to niezauważalne.
    Nie postrzegam tego jako jakiejś ogromnej liczby.


    >>> Oczywiście, i po to właśnie inwestują miliardy w opracowanie nowych
    >>> platform, przestawiają fabryki na produkcję EV, a nawet budują nowe (w tym
    >>> fabryki akumulatorów), a niektórzy już zapowiadają całkowite przestawienie
    >>> się na EV i zakończenie produkcji spaliniaków (sprawdzić czy nie Tesla).
    >>
    >> Nic nie zrobili takiego.
    >
    > Czego nie zrobili, nie zainwestowali kasy w opracowanie nowych platform
    > specjalnie dla EV? Weź, powtarzam, otwórz w końcu oczy. Na początku
    > rzeźbili przerabiając spaliniaki najmniejszym kosztem, ale po zobaczeniu co
    > się dzieje u Tesli opracowali, i nadal nad tym pracują, platformy dla EV.
    > VW to tak się pośpieszył, że wypuścił, ba, wyprodukował EV (ID3) z pół roku
    > temu, samochody stały i czekały na firmware bo pierwotny nie nadążył za
    > produkcją. Zdaje się w zeszłym tygodniu w końcu skończyli i robią hurtowy
    > update żeby klienci w końcu mogli odebrać swoje samochody.

    Ale to przecież jest tylko minisegment rynku, który trzeba zapełnić,
    bo się pojawił taki rynek. Inwestuje się w to co może dać zysk.
    Jeśli pojawia się wraz z ekomodą taki segment, to załatwią
    go bardziej hybrydy a nie EV.

    >> Jedynie chcą mieć swoje akumulatory, żeby w razie czego
    >> nie być na łasce innych i to jedyne co zrobili - nic więcej nie robią.
    >
    > No rynce opadajoo.
    >
    >> (to w razie czego to jedynie miejskie pudełka, gdy
    >> ten model użycia jakoś się przyjmie)
    >
    > Ale przecież to jest właśnie główny target EV, od zawsze. Tesla jednak
    > pokazała, że da się lepiej.

    Tesla nic nie pokazała, tylko wypełniła ten minisegment o którym
    napisałem powyżej.
    Bo Tesla nie produkuje innych aut i dlatego ma takie wzrosty w tym
    segmencie.


    >> Moim zdaniem nawet do tej realnej wizji elektryków
    >> w centrach miast i ewentualnie jako drugie pudełko
    >> do jeżdżenia na zakupy to i tak prądu jest za mało.
    >> O wszystkich i do tego nagle? Nawet nie pomyślałem,
    >> że mój rozmówca mógłby to zakładać.
    >
    > Po raz kolejny powtarzam, Niemcy już w ZESZŁYM roku oddawali prąd z OZE ZA
    > DARMO bo mieli go za dużo, a ty upychasz że w przyszłości będzie go za
    > mało. Parodia.

    Bo obecnie udział EV jest minmialny.
    Niemcy nadwyżkę z OZE mają nie dlatego, że się przestawiają na
    samochody elektryczne, tylko dlatego, że zamykają atomówki.
    Samo OZE się nie zbilansuje - trzeba jeszcze utrzymać coś co zrównoważy
    system energetyczny. Ładowarki ładnie wyglądają właśnie propagandowo w
    dużych miastach,
    koło dworca, na lotnisku, w runku itp czyli to co Ty widzisz i się
    podniecasz. Idż do ratusza w mieście 10-20tys mieszkańców i się zapytaj
    burmistrza dlaczego nie ma tam
    dostępu do ładowarek publicznych.


    Ja sobie już na obecnym domu od blisko miesiaca prąd
    > produkuję na potrzeby EV, w nowym domu od przyszłego wtorku mi zmieniają
    > licznik i ruszy kolejna instalacja PV o mocy 10kWp. W sumie to jest 15kWp
    > które wyprodukują prądu w okolicach 13MWh rocznie. Co wystarczy na około
    > 43tys. km rocznie (przy absurdalnym zużyciu 30kWh/100km -- ja w klocu
    > Outlanderze mam 20-25 kWh/100). Gdzie ja przejeżdżam około 20 tys., żona
    > około 10 tys. rocznie. Z czym do normalnych ludzi startujesz, pytam się
    > grzecznie?

    A jaki Ty stanowisz procent wsród klientów koncernów motoryzacyjnych?
    Z czym Ty startujesz odeprę grzecznie?
    Statystycznie jesteś marginesem.

    >
    >> Na razie nie ma nic innego.
    >
    > Ponownie powtarzam, biorąc pod uwagę że większość ludzi potrzebuje przeloty
    > 60km dziennie a od wielkiego dzwonu więcej, to wybór jest ogromny już
    > dzisiaj. Jak uwzględnić parametry i komfort EV (oraz cenę i sprawność za
    > 100km) do ekwiwalentu spalinowego to EV JUŻ dawno są tańsze. Pewnie byłby
    > jeszcze tańsze, gdyby ludzie bardziej zmadrzeli.

    Ludzie wybierają portfelem.
    Jak będzie wygodniej i taniej to wybiorą coś innego.

    >> I do tych zastosowań jak najbardziej to będzie realne za kilkadziesiąt
    >> lat może.
    >
    > Przecież już dzisiaj ludzie jeżdżą w trasy. T3 już od dawna ładuje się od
    > 20 do 80% (300km) w 15 minut. Co oznacza że na trasie 1200km "traci" się
    > godzinę. W praktyce mniej, bo spaliniak bardziej męczy podczas jazdy, więc
    > i tak wypada się zatrzymać gdzieś w połowie i odpocząć, kości rozprostować,
    > zjeść, wypić a i też musi się minimum raz zatankować.

    Powtarzam - to nadal margines.


    >> Mają wysoki ślad weglowy, więc suma sumarum śmiecą.
    >
    > Wykaż to w końcu, bo sypiesz znowu ogólnikami z których nic nie wynika.
    > Tylko nie zakładaj u podstawy jak większość głuptaków co robi porównania,
    > że bateria kończy się wraz z amortyzacją pojazdu, tj. maks 6 lat,
    > uwzględnij produkcję silnika spalinowego, skrzyni biegów, rafinacji i
    > utylizacji olejów itp. Startuj.

    Ale co ja mam wykazywać?
    Odpowiem Ci po zenkowemu - użyj google i znajdź sobie.
    I nie zakładaj, że produkcja skrzyni biegów szkodzi środowisku a
    produkcja kabli i baterii już nie.
    I uwzględnij to co pomija większość głuptaków co robi
    porównania zakładając, że prąd jest czyściutki z gniazdka.





Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: