-
Data: 2020-08-02 16:16:42
Temat: Re: Postp w bateriach.
Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-08-02 o 14:45, Cavallino pisze:
> W dniu 02-08-2020 o 12:45, cef pisze:
>
>>>> O strukturze rynku będą decydować najwięksi.
>>>
>>> Nie - będą kupujący.
>>
>> Właśnie tak. I oni wybierają portfelem.
>
> Który niekoniecznie oznacza portfel polskiego Janusza.
Nie równaj wszystkich do siebie.
Cały czas pisałem o poziomie sprzedaży światowym.
Czy Janusz jest chiński czy duński tak samo decyduje cena.
>> I nie wybiorą EV dopóki nie będzie konkurencyjny.
>
> Im więcej się sprzeda, tym będą tańsze.
> Więc to tylko kwestia czasu.
Właśnie ten czas jest tu przedmiotem sporu.
Ty go liczysz w latach a ja szacuję na kilkadziesiąt lat a i
tak uważam, że EV w obecnej i przyszłej rozwiniętej takiej
formie nie jest dla Kowalskiego
i będzie musiał nastąpić jakiś przełom technologiczny.
Bo, żeby sprzedać więcej trzeba zapewnić infrastrukturę
i nie jest to tylko kwestia ustalenia ceny przez producenta.
>>>> O ile dobrze pamiętam to najwięcej samochodów sprzedaje Toyota -
>>>> i technologicznie nie postawiła na kompletnie bezemisyjny samochód,
>>>
>>> Już właśnie zmieniła zdanie i wsiada do tego pociągu....
>>> No ale Ty wiesz lepiej...
>>
>> Co takiego zrobili, że uważasz, że wsiadła?
>> Kompletnie olali EV,
>
> Tak pisali na słupie o sołtysa na Twojej wsi, czy opowiadasz jakieś
> dyrdymały sprzed 10 lat?
Co konkretnie ma Toyota w segmencie bezemisyjnym?
Bo na rok 2020 nie ma nic.
Zajrzałem nawet przed chwilą na ich stronę pl i chwalą się tylko hybrydami
i tą wodorową zabawką. Masz jakieś ciekawe informacje, to podaj źródło.
>>>>> Wyjechałbyś z zaścianka, to byś zobaczył, że cywilizacja już
>>>>> zdecydowała, że to przyszłość, ale też coraz bardziej teraźniejszość.
>>>>
>>>> Wyjeżdżam i nic takiego nie widzę.
>>>
>>> Widać zabyt niedaleko wyjeżdżasz....
>>
>> To Ty raczej podniecasz się chwilowymi trendami.
>
> Do tej pory moja ocena faktów rzadko mija się z rzeczywistością....
Nie analizuję wszystkich Twoich wypowiedzi,
w temacie EV na razie trafiasz kulą w płot.
>>> Produkcja elektryka to mocno co innego, niż produkcja smrodowozu.
>>
>> Koncerny sobie poradzą.
>
> Tak im się właśnie wydawało.
> Ale rzeczywistość skrzeczy.
>
> Nokii tez się kiedyś coś wydawało.
To jednak trochę inny produkt.
Choć w sumie też się pozbierali.
>> No i co niby z tego wynika?
>
> Że sobie nie radzą.
> A droga do samochodu elektrycznego, jest daleko dłuższa niż im się
> wydawało, na podstawie doświadczeń ze spalinówek.
>
>
>> Przeczytałem tam w komentarzach, że to pewnie jakieś wersje bez OS
>> Chciałeś pokazać, że elektronika odgrywa dużą rolę?
>> Liderzy rynku przeskoczą to.
>
> Albo nie.
> Na razie nie są w stanie.
> Poczytaj trochę o temacie, jeśli masz się zamiar wykłócać o niego.
Na razie nie ma o czym czytać, bo traktuję temat jako ciekawostkę bardziej.
Czyli zapełnienie i uzupełnienie rynku o produkt chwilowo na topie -
można go rozwijać - ale jak widać nie bardzo się wielcy kwapią -
ale na czas spadku popytu jest jakiś procent rynku i propagandowe eko.
> Do elektryków potrzeba innego podejścia i nie są w stanie tego zmienić.
> Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
> kto chce takie kupować.
Jak na razie to hybrydy stanowią największy procent tego rynku ogólnie
zwanego elektrycznym w sektorze samochodowym.
Może też poczytaj zanim napiszesz, że nikt nie chce kupować.
Akurat te auta będą zapełniać tę pierwszą niszę czyli bliski transport
w dużych miastach.
> Albo nie są w stanie uruchomić prawdziwych elektryków, bo źle je
> skonstruowali.
To akurat prawda jest, bo się specjalnie do tego nie przykładają.
Tak traktują ten segment rynku i tyle. Nie sądzę, żeby mylili się
proporcjonalnie tak mocno jak przywoływana przez Ciebie wielokorotnie
Nokia.
>>> To Ty musisz spojrzeć szerzej, a nie dać sobie wciskać skowytu
>>> koncernów od smrodowozów, którym biznes i euro z niego wymykają się z
>>> rąk.
>>
>> O czym ty piszesz?
>> Jaki skowyt? Przecież to ich rynek.
>
>
> Był
> Już się właśnie kończy i oni o tym wiedzą.
> Ty jeszcze nie.
Zajrzyj do statystyk sprzedaży.
Dokonaj jakiejś analizy zanim ot tak palniesz głupotę,
że mając 99% traci się rynek.
>>>> Wszyscy szukają dodatkowych źródeł dochodu i dlatego te elektryczne
>>>> nowinki
>>>> są upychane a nie dlatego, że to jest trend.
>>>
>>> Jasne, a Tesla rośnie jak na drożdżach bo produkuje diesle...
>>
>> Tesla tylko wypełniła ten minisegment .
>
> Tak sobie tłumacz.
> Ale nie masz pojęcia o czym gadasz, więc dziwię się że w ogóle to robisz.
> Jak Ci brakuje wiedzy w temacie, to przydałoby się żebyś więcej czytał i
> pytał, a nie wygłaszał opinie....
Opinie to mocne słowo, musiałby je zapodać ktoś z czyim zdaniem
ktokolwiek się liczy.
Ja jedynie przekazuję swoje spostrzeżenia.
Głównie wynikające z czytania tego co ktoś tutaj podlinkuje czy trafię
na to szukając
klientów dla siebie czy przeczytam w analizach rynkowych makro.
Nie zarzucaj mi braku wiedzy, po prostu mam inne zdanie być może na
podstawie tego samego źródłowego -
kwestia innej oceny pewnych faktów, wyciągania innych wniosków,
znajomości innych rynków itp
>
>>> Przecież nikt nie mówi, że elektryki zastąpią całkowicie smrodowozy.
>>> Mowa tylko o ich zastąpieniu w miastach w krajach rozwiniętych - na
>>> tyle na ile się da.
>>
>> I to tyle, to będą strefy tylko dla bezemisyjnych w centrach miast.
>
> Tak - od tego się zacznie.
> Tyle że jak ktoś wsiądzie do elektryka, to już smrodowoza nie chce.
> I nawet jak był kupowany jako drugi, to jeździ praktycznie tylko on.
Znam takich, którym się nie spodobał elektryk.
Ale to Niemcy, więc pewnie niewiarygodni :-)
> Coś jak z automatami.
> Konsekwencje są łatwe do przewidzenia...
Automat przede wszystkim nie wymagał
interwencji otoczenia do użytkowania, więc porównanie
nietrafione.
Przez najbliższe 10 lat będą tutaj się przewalać takie dyskusje
o rynku samochodów elektrycznych, to za dziesięć lat
zamelduję się w tym wątku, żeby zobaczyć, że nic się nie zmieniło.
Rozumiem Wasze zdanie (Twoje i Myjka) bo jesteście użytkownikami
i macie spojrzenie jak to działa i jak się eksploatuje.
Pasuje Wam, to używajcie, jesteście niejako pionierami, ale
nie przeceniajcie zbytnio tego e-rozwoju. Osiądzie na 15% i
to głównie jako dodatek do benzyny.
Ja bym też chętnie kupił coś z tego sektora, żeby spróbować, ale na
dzień dzisiejszy
zupełnie to nie przystaje do moich warunków i nałożonych rygorów.
Realnie patrząc przeciętniakowi najprędzej podpasuje hybryda,
ale Ty uważasz, że tego nikt nie chce kupować i stąd się biorą takie
dyskusje.
Następne wpisy z tego wątku
- 02.08.20 17:16 Cavallino
- 02.08.20 17:37 WS
- 02.08.20 19:28 Myjk
- 02.08.20 19:39 cef
- 02.08.20 19:51 Myjk
- 02.08.20 20:11 Jacek Maciejewski
- 02.08.20 20:17 Cavallino
- 02.08.20 20:37 Myjk
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 21:49 cef
- 02.08.20 23:16 WS
- 02.08.20 23:26 J.F.
- 03.08.20 00:07 J.F.
- 03.08.20 08:28 Myjk
- 03.08.20 08:32 Cavallino
Najnowsze wątki z tej grupy
- [OT] Lewe oprogramowanie
- droga laweta
- Co tam się odpierdala w tej Warszawie?
- skąd się biorą tacy debile?
- wina Tóska
- Rewolucja/Rewelacja!
- grupa ożyła ;)
- Być jak Clint
- Aby WKOOOORWIĆ ekofaszystów ;-)
- OC - podwyżka
- wyszedł z domu bez buta
- Bieda hud.
- Strach się bać
- Koniec smrodów
- Krematorium
Najnowsze wątki
- 2024-11-29 Dławik CM
- 2024-11-29 [OT] Lewe oprogramowanie
- 2024-11-29 Błonie => Sales Specialist <=
- 2024-11-29 Warszawa => IT Expert (Network Systems area) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-11-29 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-11-29 Białystok => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-11-29 Pómpy ciepła darmo rozdajoo
- 2024-11-29 Białystok => Application Security Engineer <=
- 2024-11-29 Białystok => Programista Full Stack (.Net Core) <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Software .Net Developer <=
- 2024-11-29 Wrocław => Key Account Manager <=
- 2024-11-29 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-11-29 Chrzanów => Specjalista ds. public relations <=
- 2024-11-27 Re: UseGalileo -- PRODUKTY I APLIKACJE UŻYWAJĄ JUŻ DZIŚ SYSTEMU GALILEO