  • Data: 2020-08-02 21:49:41
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-02 o 20:17, Cavallino pisze:

    > Na jakim terytorium?
    > cała UE, polska wieś/małe miasto, czy Bangladesz?

    Na takim na jakim ocenia się sprzedaż obecnie.

    > A jak zdefinujesz ten czas i przeciętność użytkownika?
    > Ile procent sprzedaży muszą stanowić elektryki, np. w segmencie a...ut
    > miejskich?

    Ty miałeś kiedyś statystykę i wiesz co to przeciętność?
    Ten sam użytkownik, który teraz kupuje auto definiowane jako takie,
    tyle, że spalinowe.

    > Już się zapętla.
    > A wręcz infrastruktury przybywa szybciej niż elektryków.
    > Spada za to ilość darmowej....

    > Ale nie masz o tym pojęcia, więc na jakiej podstawie te sądy?

    Na podstawie tego co obserwuję, czytam w prasie, oceniam
    trendy, analizuję informacje.
    Możesz przecież przyjąć, że mój osąd nie jest wart uwagi i go zignorować.

    > Bo są do tyłu, tyle że to żaden argument.
    > Za rok będą mieli.

    Co nie zmienia faktu, że tylko w celach uzupełnienia oferty.

    > Na pewno nie do robienia telefonów, bo nie prowadzą takiego biznesu.
    > Ale mają też urządzenia sieciowe.

    To nie pisz, że nie istnieją tylko, że się przebranżowili.

    > Nokia była potęgą w dużo mniej zamierzchłych czasach niż 20 lat.
    > Z elektrykami pójdzie szybciej.

    Nokia to nie jest dobry przykład, bo to produkt bardziej porównywalny
    z zapalniczką niż z samochodem. Łatwiej namówić kogoś na wydanie
    kilkuset dolarów
    niż kikudziesięciu tysięcy.

    > Może - to szmat czasu, a postęp przyspiesza.
    > Ale w międzyczasie zdominują rynek.

    Ja uważam, że nie.
    Zostanie najwyżej ok 20% w tym lwia częśc hybrydy.

    > Ale inne pojazdy są, przepisy stosowne też.
    > Już dzisiaj.

    Jak widać jest to margines albo nie jest tak uciążliwe, żeby generowało
    jakiś postęp.
    Ludzie sobie radzą z tym jakoś.

    > Tak jak kiedyś suvy.
    > A teraz już auta klasy D praktycznie nie idzie sprzedać.

    To już lepszy przykład niz Nokia, ale taki produkt był potrzebny
    i się rozwinął - nie był ideologicznie inny od reszty na rynku.

    > Ale jakie?
    > Nie niemieckie.
    > Z elektryków najlepiej sprzedaje się Zoe (Renault), Tesla, Nissan i
    > Hyundai/Kia.
    > Reszta to śladowe ilości.

    > Widzisz gdzieś tam niemiecką markę?
    > O nich mówiliśmy.

    Mówiliśmy o producentach spaliniaków ogólnie jako decydujących
    o rynku motoryzacyjnym. Z liderów rynku nie ma tam np Toyoty.

    > To analiza faktów - a propagandą (negatywną) posługujesz się Ty.

    Propaganda pozytywna i negatywna.
    Dlaczego niby Twoja retoryka ma być lepsza?

    > Nie - głównie dlatego że gadasz z Niemcami, którzy bardzo nie chcą tego
    > przełomu.

    Ale zauważ, że nie gadam z tymi z automotivu tylko z branz bardziej
    powiązanych
    z elektrycznością, więc im akurat przełom byłby na rękę.
    Chyba, że patriotycznie troszczą się o ojczyznę, a ta na spaliniakach stoi.

    > Jest potrzebne, ale nie ma za tym problemu.
    > Mógłby być, gdyby boom na elektryki był błyskawiczny, a nie nadążano by
    > z budową stacji.
    > Ale akurat na to się nie zanosi.

    I tak zostanie.

    > Nie.

    W poście z 14.45 napisałeś:
    "Robią więc zwykłe samochody z dołożonym napędem elektrycznym - ale mało
    kto chce takie kupować"
    To nie o hybrydach było?

    > Wystarczy że jest prawdziwy.
    > Coś jak małe dziecko które czegoś "nie lubi", ale nigdy tego nie jadło i
    > nawet nie wie co to jest.
    > Ale wie że jest niedobre i to mu wystarczy.
    > Tyle że od dorosłych wymaga się więcej.

    > LOL !!!!

    Po prostu przyjmij do wiadomości, że ja uważam,
    że samochód EV w obecnym formacie jest ślepą uliczką,
    a nie ze bronię jakiegoś lobby czy coś.