  • Data: 2020-08-02 21:49:47
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: cef <c...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-08-02 o 20:37, Myjk pisze:
    > Sun, 2 Aug 2020 12:41:53 +0200, cef

    > Jaką znowu wygodę w spaliniakach? Że parę razy w roku stracą 20 minut
    > zamiast godziny?

    Jeśli swoboda przemieszczania się jest dla Ciebie nieistotna,
    to EV jest właśnie dla Ciebie.

    > SUV też był minisegmentem i wielu przepowiadało jego upadek. Smartfon też
    > był minisegmentem, Nokia twierdziła że to chwilowa moda (i już nie
    > istnieje). Powiedz teraz że SUV czy smartfon to minisegment.

    Zarówno Nokia jak i SUV to złe przykłady, bo telefon to produkt kieszonkowy
    a SUV był tylko zmianą w danym segmencie bez zmiany jakościowej
    czy wrecz ideologicznej.

    > Oczywiście, tak wypełniła minisegment, że ledwo z produkcją się wyrabia.

    > Tu nie chodzi o żaden segment, tylko że weszła na skalę praktycznie masową
    > z samochodem którego inni producenci nie dotykali. Teraz ci producenci
    > gonią Teslę, bo są w malinach. Gdyby to był minisegment jak twierdzisz, to
    > by zostawili go Tesli.

    Zauważyli, że też mogą coś sprzedać, bo jest ekoklimat dobry do tego
    i będą regulacje prawne sprzyjające. Trochę muszą nadrobić, ale
    nie róbmy z tego rewolucji.

    > Aha, zamykają atomówki które produkowały prąd, więc z tego tytułu mają
    > nadwyżkę prądu. Cóż za logika...

    Po prostu przesadzili z OZE dlatego mają nadprodukcję z tego źródła.

    > Bo to polski ciemnogród. Na zachodzie gdzie się nie ruszysz masz jakąś
    > ładowarkę.

    Pisałeś o tym bumie i ładowarkach na Zachodzie, więc w domyśle miałem,
    żebys poszedł do niemieckiego burmistrza w 20-tysięcznym mieście i
    zapytał dlaczego nie ma ładowarek. Bo jak pisałem są na pokaz w dużych
    maistach i w miejscach bardzo uczęszczanych- rynek, dworzec, urząd miasta.

    > Jeszcze chwilę temu twierdziłeś że nikt nie chce i nie potrzebuje EV i że
    > to tylko minisegment, a tu nagle twierdzisz że jak cena spadnie to wszyscy
    > się rzucą? No tak, z tym się zgadzam. Cena jeszcze trochę spadnie i ludzie
    > zaczną kupować.

    Jak zaproponują program e-plus i dadzą 50tys zł na zakup samochodu
    w pełni elektrycznego, to też chętnych nie zabraknie - nawet jak nie
    będzie ładowarek.
    Na tym polega wybieranie portfelem.

    > Margines który pokazuje żę się da. Nawet proste wyliczenia pokazują że się
    > da z wadą jaką jest łądowanie, żyć już dzisiaj. Ty twierdzisz że to
    > podstawowa wada i się nie da żyć.

    Akurat mnie przeszkadza bardzo, bo ja mam inny model użycia auta.
    Tobie nie robi to różnicy i masz warunki, to używasz.

    > Postawioną przez siebie tezę, że EV ma większy ślad węglowy niż spaliniak.

    Na pewno jest zbliżony a bardziej postawiłem tezę, że elektryk nie jest
    taki do końca eko jak się go propaguje - nawet jeśli dasz drugie życie
    bateriom.

    > Ale zdajesz sobie sprawę że drób tak odpisuje bo jest ignorantem do
    > kwadratu? Stawianie się z nim w jednm rzędzie to takie, hm... słabe jest.

    Ale na newsach jest niezwykle skuteczne.
    Mógłbym Ci tez odpisać, ze nie musze Cię niańczyć
    i musiało by Ci to wystarczyć.

    > To ty postawiłeś tezę że baterie szkodzą a elementy spaliniaka nie. Czyli
    > dotarło w końcu do ciebie jaki absurd odpaliłeś i się teraz rakiem
    > wycofujesz.

    Z niczego się nie wycofuję.
    Produkcja jednego i drugiego jest podobnie energochłonna.
    A analizowanie szkodliwości poszczególnych procesów
    do niczego by w takiej dyskusji nie doprowadziło.
    (drugie życie baterii, ekoprodukcja itp)