  • Data: 2020-08-02 17:37:51
    Temat: Re: Postp w bateriach.
    Od: WS <L...@c...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sunday, August 2, 2020 at 11:19:08 AM UTC+2, Myjk wrote:
    > Co widać na przykładzie jakości powietrza w polskim
    > ciemnogrodzie ogrzewanym węglem i drewnem w domach vs zachodzie ogrzewanym
    > od lat w cywilizowany sposób.

    Z wyjazdow na narty zauwazylem, ze kazdy grzeje tym, co ma pod reka... Austriacy np.
    drewnem, Francuzi pradem (z elektrownii atomowych), my mamy wegiel... :(

    > Weź poczytaj jakie pieniądze PUBLICZNE idą na ratowanie zdrowia i życia z
    > powodu zanieczyszczonego powietrza

    wg mnie nie da sie tego w zaden sposob oszacowac, wiec sa to tylko pseudonaukowe
    teorie :( nie ma dwu identycznych grup do porownania, jest zawsze sporo roznic, wiec
    trudno powiedziec co akurat ma wplyw na zdrowie, dlugosc zycia...
    Tak jak z paleniem papierosow: jedni wyliczali ile to kosztuje leczenie, drudzy
    twierdzili, ze palacze sporo kasy zostawili w budzecie (akcyzy...), a pozniej "tanio"
    umierali na nieuleczalnego raka pluc...
    Wynik badan zalezy mocno od intencji zleceniodawcy :(

    Wiadomo, ze sluzba zdrowia pozera mase srodkow, ale to wynika z ogolnej organizacji,
    tak to jest z publiczna sluzba... :( Chyba nigdzie nie dziala dobrze, za to pozera
    mase pieniedzy...
    Wg https://www.politykazdrowotna.com/media/cache/inside
    _article_image/uploads/images/1f6bbbfc8fed8676dd2dbc
    61a7cad06b.png
    wiekszosc zgonow to z powodu chorob ukladu krazenia i nowotworow. Uklad krazenia to
    zapewne zbyt duzo cukru, smieciowe zarcie, otylosc i brak ruchu, nowotwory od lat
    wiadomo, ze najlepiej zapobiegac, czyli badania przesiewowe itp, ale to nie ma
    lobbystow, bo zarobic sie na tym nie da, za to na "leczeniu" nieoperacyjnych
    nowotworow to juz mozna zbic kokosy... :(

    Wiec zmiana spalinowek na elektryki nic tu nie pomoze, ba, nawet lansowane jako eko
    dojazd do centrum (+ specjane zielone miejsca parkingowe) ogranicza jeszcze ilosc
    ruchu, tak jak el. hulajnogi wyparly juz praktycznie rowery miejskie...

    > Tak robili sobie dobrze że aż sięsami udupili.
    To byl wypadek przy pracy ;) w sumie to formalnie trudno sie doczepic, bo testy
    spelnialy ;) a, ze teraz adwokaci rzadza...

    >Chiny mają spaliniaki w dupie,

    e tam, dalej produkuja, nawet kopie europejskich samochodow...

    > te się utrzymają tylko tam gdzie rządy zdrowie
    > ludzi mają zupełnie w dupie, czyli właśnie w US (bo paliwo tanie jak woda),

    raczej u nas jest masakrycznie drogie (u nich ceny sa, normalne, rynkowe), czyli
    znowu sprawdza sie moja teoria, ze to obciazenia fiskalne wymusily zmiany...

    > Można sobie
    > dalej dyskutować czy gorszy jest NOx z turbawki czy kopcący PMami wolnossak
    > do któego można lać olej po przepalonych frytkach.

    Mozna jeszcze polaczyc obie wersje, czyli wolnossacy + filtry...

    > Popatrz na statystyki, tam żyją
    > 10-15 lat krócej niż w złej UE (pomijając Polskę, bo my zaniżamy średnią z
    > oczywistych względów, ale już praktycznie dogoniliśmy USA). Pewnie i na to
    > znajdziesz jakąś ciekawą teorię.

    Nie musi byc ciekawa, chocby brak opieki medycznej, duza ilosc smierci noworodkow juz
    masakrycznie obniza srednia + wypadki z udzialem dzieci i juz mozna z 10 lat mniej
    miec...