  • Data: 2014-06-12 09:31:03
    Temat: Re: Polskie forum Chryslera, Dodge?
    Od: Robson <r...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Dodge Grand Caravan '98 122kW/V6
    Witaj w klubie, ja mam Chryslera Grand Voyager, ale to jeden...
    3300 czy 3800? AWD? Jako że to Dodge, to zapewne automat?

    > A co chcę wiedzieć? Trochę się tego nazbierało:
    >
    > Mam wrażenie, że silnik ma nieco zbyt niskie obroty biegu jałowego,
    > najniżej widziałem okolice 650 rpm. Inna sprawa, że też nie są takie do
    > końca stałe. Jednego dnia jest wspomniane 650 innego bliżej 800.

    Zapewne nieszczelny dolot lub bardziej prawdopodobne, zepsuty silnik
    krokowy. Ja 2 lata temu musiałem wymienić. Przy okazji rozbiórki przodu
    wyczyściłem też i wymieniłem uszczelki zaworu EGR, bo mi tam spaliny
    przepuszczało.
    Ale najpierw sprawdź na szczelność obudowę filtra powietrza, tłumik
    ssania, rury i opaski zaciskowe dolotu.

    > Silnik przy _delikatnym_ przyspieszaniu niezbyt równo wkręca się na
    > obroty. Ciężko to opisać, ale widać na wskazówce obrotomierza delikatne
    > wahania. Jak mocno depnę, to jedzie całkiem ładnie. Choć też bez szału,
    > ale przy tej masie to chyba normalne.

    To niedobrze, najpierw zrób to co mówiłem, zobaczymy potem
    przyspieszanie. Przy zdecydowanym operowaniu gazem to grzywka na plecy i
    powinien jechać. Jeśli masz automat, może jeździ w trybie awaryjnym?
    Wtedy działa tylko 3 bieg i jest straszny muł.

    > Spalanie, na trasie (400km+) mieszanej autostrady/dk wyszło mi na
    > poziomie 15,5l lpg/100, natomiast pierwszy bak w mieście to już prawie
    > 25l/100. Instalka to stag300, jeszcze na gwarancji. Ciut dużo, czy
    > jeszcze nie umiem tym jeździć?

    Nie wiem jak jeździsz, ale mi na trasie wychodzi 13, 14 jak jechałem
    przez Rumunię i góry. Auto miejskie na pewno nie jest, ale nie warto
    pierwszemu ruszać spod świateł

    > Zbiornik pod samochodem, wg papierów 61l maksymalny poziom napełnienia
    > 80%. Na jednej stacji do odbicia weszło 49l i to powiedzmy się zgadza, na
    > drugiej - bez odbicia, tylko po prostu przestało lecieć - 46,5, na
    > jeszcze innej kazałem przestać lać przy 51l. O co chodzi? Coś jest nie
    > tak z zaworem?

    Zapewne coś nie tak z zaworem. Mam zbiornik podwieszony 60L, zawór
    odbija mi przy 51l.

    > Świece i kabelki były wymieniane niewiadomo kiedy. Pytanie jakie do niego
    > kupić?

    Kup dedykowane ;), Mopar będzie drogi, sprawdzę wieczorem jakie ja kupiłem

    > Reszta to już w zasadzie pierdółki.

    Możesz i o pierdółki pytać, przez 12 lat użytkowania zdążyłem go już w
    drobny mak rozkręcić. i skręcić ;)
    A jak jesteś z okolic Lublina to zapraszam, podłączymy pod skaner,
    zobaczymy czy ma jakieś błędy. I mam kolegę gazownika od Staga (u mnie
    zakładał), zawsze coś doradzi, jest dobry w tym.