  • 1. Data: 2014-06-10 22:27:25
    Temat: Polskie forum Chryslera, Dodge?
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    Cześć.

    Czy jest jakieś polskie forum Chryslera, Dodge itp? Kupiłem ostatnio
    jednego takiego i chciałbym się wypytać o kilka pierdółek :)

    Tomek

  • 2. Data: 2014-06-10 22:38:26
    Temat: Re: Polskie forum Chryslera, Dodge?
    Od: Grejon <g...@g...com>

    W dniu 2014-06-10 22:27, Tomasz Stiller pisze:
    > Cześć.
    >
    > Czy jest jakieś polskie forum Chryslera, Dodge itp? Kupiłem ostatnio
    > jednego takiego i chciałbym się wypytać o kilka pierdółek :)
    >
    > Tomek

    Możesz zajrzeć na asu.pl. Co prawda amerykańca nie mam, ale wiem że
    takie forum istnieje.

    --
    Grzegorz Jońca
    Green Trafic 140 dCi

  • 3. Data: 2014-06-11 01:08:35
    Od: p0li <p...@t...net>

    http://voyagerklub.pl/

    http://www.tajemnicevoyagerow.inten.pl/

    --
    P0zdrawiam
    p0li

  • 4. Data: 2014-06-11 09:17:17
    Od: Robson <r...@...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest jakieś polskie forum Chryslera, Dodge itp? Kupiłem ostatnio
    > jednego takiego i chciałbym się wypytać o kilka pierdółek :)

    Co kupiłeś i co chcesz wiedzieć?

  • 5. Data: 2014-06-11 10:30:46
    Od: Tomasz Stiller <k...@l...eu.org>

    On Wed, 11 Jun 2014 09:17:17 +0200, Robson wrote:

    > Co kupiłeś i co chcesz wiedzieć?

    Dodge Grand Caravan '98 122kW/V6

    A co chcę wiedzieć? Trochę się tego nazbierało:

    Mam wrażenie, że silnik ma nieco zbyt niskie obroty biegu jałowego,
    najniżej widziałem okolice 650 rpm. Inna sprawa, że też nie są takie do
    końca stałe. Jednego dnia jest wspomniane 650 innego bliżej 800.

    Silnik przy _delikatnym_ przyspieszaniu niezbyt równo wkręca się na
    obroty. Ciężko to opisać, ale widać na wskazówce obrotomierza delikatne
    wahania. Jak mocno depnę, to jedzie całkiem ładnie. Choć też bez szału,
    ale przy tej masie to chyba normalne.

    Spalanie, na trasie (400km+) mieszanej autostrady/dk wyszło mi na
    poziomie 15,5l lpg/100, natomiast pierwszy bak w mieście to już prawie
    25l/100. Instalka to stag300, jeszcze na gwarancji. Ciut dużo, czy
    jeszcze nie umiem tym jeździć?

    Zbiornik pod samochodem, wg papierów 61l maksymalny poziom napełnienia
    80%. Na jednej stacji do odbicia weszło 49l i to powiedzmy się zgadza, na
    drugiej - bez odbicia, tylko po prostu przestało lecieć - 46,5, na
    jeszcze innej kazałem przestać lać przy 51l. O co chodzi? Coś jest nie
    tak z zaworem?

    Świece i kabelki były wymieniane niewiadomo kiedy. Pytanie jakie do niego
    kupić?

    Reszta to już w zasadzie pierdółki.

    Tomek

  • 6. Data: 2014-06-12 09:31:03
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Dodge Grand Caravan '98 122kW/V6
    Witaj w klubie, ja mam Chryslera Grand Voyager, ale to jeden...
    3300 czy 3800? AWD? Jako że to Dodge, to zapewne automat?

> [...]
    > najniżej widziałem okolice 650 rpm. Inna sprawa, że też nie są takie do
    > końca stałe. Jednego dnia jest wspomniane 650 innego bliżej 800.

    Zapewne nieszczelny dolot lub bardziej prawdopodobne, zepsuty silnik
    krokowy. Ja 2 lata temu musiałem wymienić. Przy okazji rozbiórki przodu
    wyczyściłem też i wymieniłem uszczelki zaworu EGR, bo mi tam spaliny
    przepuszczało.
    Ale najpierw sprawdź na szczelność obudowę filtra powietrza, tłumik
    ssania, rury i opaski zaciskowe dolotu.

> [...]
    > obroty. Ciężko to opisać, ale widać na wskazówce obrotomierza delikatne
    > wahania. Jak mocno depnę, to jedzie całkiem ładnie. Choć też bez szału,

    To niedobrze, najpierw zrób to co mówiłem, zobaczymy potem
    przyspieszanie. Przy zdecydowanym operowaniu gazem to grzywka na plecy i
    powinien jechać. Jeśli masz automat, może jeździ w trybie awaryjnym?
    Wtedy działa tylko 3 bieg i jest straszny muł.

> [...]
    > poziomie 15,5l lpg/100, natomiast pierwszy bak w mieście to już prawie
    > 25l/100. Instalka to stag300, jeszcze na gwarancji. Ciut dużo, czy

    Nie wiem jak jeździsz, ale mi na trasie wychodzi 13, 14 jak jechałem
    przez Rumunię i góry. Auto miejskie na pewno nie jest, ale nie warto
    pierwszemu ruszać spod świateł

> [...]
    > drugiej - bez odbicia, tylko po prostu przestało lecieć - 46,5, na
    > jeszcze innej kazałem przestać lać przy 51l. O co chodzi? Coś jest nie

    Zapewne coś nie tak z zaworem. Mam zbiornik podwieszony 60L, zawór
    odbija mi przy 51l.

    > Świece i kabelki były wymieniane niewiadomo kiedy. Pytanie jakie do niego
    > kupić?

    Kup dedykowane ;), Mopar będzie drogi, sprawdzę wieczorem jakie ja kupiłem

    > Reszta to już w zasadzie pierdółki.

    Możesz i o pierdółki pytać, przez 12 lat użytkowania zdążyłem go już w
    drobny mak rozkręcić. i skręcić ;)
    A jak jesteś z okolic Lublina to zapraszam, podłączymy pod skaner,
    zobaczymy czy ma jakieś błędy. I mam kolegę gazownika od Staga (u mnie
    zakładał), zawsze coś doradzi, jest dobry w tym.