    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Date: Tue, 18 Aug 2020 23:10:24 -0700 (PDT)
    Subject: Re: Polaczenie raspberry po GPIO
    From: s...@g...com

    W dniu środa, 19 sierpnia 2020 00:33:51 UTC-5 użytkownik Dariusz Dorochowicz napisał:
> [...]
    wszystko. Dziwne jest ze jakos nikt tego nie zrobil.

    > Ale po to żeby wyzwolić jakieś działanie chcesz stos IP?

    Chce komunikacje. Nie prosty trigger.
    Te maliny maja przechwycic obraz, po dordze maja uzgodnic parametry ekspozycji,
    przeslac wynik do maliny ktora szefuje calemu towarzystwu.
    No i po drodze rowniez nieco dodatkowych spraw ogarnac (wystawic jakies wewnetrzne
    http itp.)

    > RS485 jest co najmniej o poziom bezpieczniejszy (fizycznie) niż GPIO
    > plus dość duży zasięg, a jak weźmiesz w miarę nowy transceiver to i
    > prądu zeżre tyle co nic. Nie wiem jak w malinie, ale jest całkiem sporo
    > komputerków które mogą UARTem poganiać co najmniej 920kb. I wszystko na
    > jednym uarcie.

    No fajnie ale nadal to troche overkill. No i nie wiem czy normalny stos TCP/IP na tym
    RS485 zadziala.

    Ja nie pytam o inne mozliwosci.
    Ja pytam konkretnie o GPIO+TCP. Bo to moglo by byc bezkosztowe (kawalek drutu) i
    relatywnie wystarczajace.

    Jak mam rzezbic z uartem/usb/iic to juz wole narzezbic z rekonfigurowalnym WIFI i po
    prostu stawiac tam lokalnego AP i ten dodatkowy 1W mocy na to wifi poswiecic (pewnie
    w praktyce mniej ale trudno powiedziec ile).

    Stawianie dodatkowego AP i robienie skryptow ktore reaguja na fakt czy ten
    "klasterek" pracuje samodzielnie czy jest uruchomiony w domu to troche rzezba.
    Dlatego mialem nadzieje na osobna lokalna siec bez fanaberii i potrzeby
    implementowania zbyt duzo.