    Date: Wed, 16 Mar 2022 16:59:43 +0100
    Subject: Re: Podwajacz napi?cia (dopytam nim sprawdz?)
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    From: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl>

    W dniu 16.03.2022 o 16:26, Janusz pisze:
    :

    > A jakie one jest? to zwykły pwm czy może jest tam jakiś dławik?

    Łomatko, profesjonalny MPPT :)

    https://voltpolska.pl/fotowoltaika/sol-mppt-10a-blue
    tooth-regulator-solarny.html

    >  Do niego jest

    > Ale jak nie ma prądu to i tak nic ci nie da podwyższanie napięcia,
    > przetwornica 'zje' ci wszystko, i czeka aż mppt doładuje kondesator bo
    > nie ma obciążenia, przetwornica znowu startuje i 'zjada', dlatego taka
    > czkawka
    > widoczna na filmie.

    Nie, pisałem że tam jest ok ~2A przy napięciu 2V czyli mamy 4W.
    Przetwornica potrzebuje "na swoje działanie" ok 10% mocy, czyli do
    wykorzystania mam 3,8W. Czkawka, którą obserwujesz na filmie to wynik
    włączania i wyłączania DRUGIEJ przetwornicy. Pierwsza przetwornica
    pracuje cały czas z MPPT i kiedy jej prąd ładowania wzrasta (regulowane)
    powyżej 1-3A włącza się druga przetwornica, stąd na filmie obserwujesz
    te skoki. Na filmie pierwsza od prawej to przetwornica nr1, po środku to
    nr2 a po lewej to przetwornica 200W, która startuje w momencie kiedy
    wiatrak osiąga napięcie 10V przy podłączonych przetwornicach 1 i 2.
    Idzie już wtedy ok 50W. Trzecia przetwornica omija MPPT, jakbyś pytał.
    Związane jest to z tym, ze zdarzają się nagłe silne podmuchy a MPPT jest
    leniwą kurwą i zanim się zorientuje, że dostał strzał napięcia i prądu,
    to startuje z opóźnieniem a wiatrak chce już odfrunąć na Marsa :)

    > Stąd moje wątpliwości nad jakością tego mppt,
    > wygląda na prosty układ z tylko pwm-em. Lepsze mają przetwornicę.

    Mają ale napięcie wejściowe wszystkich MPPT zaczyna się od 13V. Poniżej
    tego napięcia MPPT nie pracuje, dlatego mam przed nim wpiętą
    przetwornicę StepUp, która mi to realizuje. Wysterowana jest na 20V i
    robi z 3,5V 20V/5A. Prąd ładowania wzrasta w miarę obrotów.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>