  • Data: 2022-03-20 18:37:29
    Temat: Re: Podwajacz napi?cia (dopytam nim sprawdz?)
    Od: LordBluzg(R) <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 17.03.2022 o 12:57, Piotr Gałka pisze:

    > Nigdy nie robiłem DCDC na prądy ponad 300mA ale wydaje mi się, że układ
    > sterujący powinien pobierać znacznie mniejszą moc.
    > Step-up działające od względnie małych napięć prawie na pewno ma
    > zasilanie swojego sterowania jakoś wspomagane swoim napięciem wyjściowym
    > - no i wyjdzie, że jak pracuje to nie ma różnicy (w efektywności) czy
    > zasilane z własnego wyjścia czy z ładowanego akumulatora.

    Po testach w imadle rozwiązałem to inaczej. Wywaliłem podwajacz i
    zastosowałem przetwornicę stepUP 2A, która działa już od 2V.
    Wysterowałem ją na napięcie 16V i podłączyłem równolegle z przetwornicą
    5A, która działa od napięcia 3,5V i wysterowana jest na 20V.

    Wyszło dobrze w testach. Start zaczyna się od 2V na wejściu i mała
    przetwornica na wyjściu ma 16V/250mA (przy obciążeniu MPPT) co daje +/-
    4W. Kiedy napięcie na wejściu osiągnie 3,5V startuje druga przetwornica,
    wysterowana na wyjściu na napięcie 20V i odciąża tą pierwszą. Dalej już
    leci z górki, znaczy kaskadowo są załączane następne przetwornice :)

    Mała przetwornica nie osiąga już dużego prądu, bo jest zbocznikowana tą
    drugą przetwornicą 5A i nie nastąpi jej przeciążenie.

    Plusem jest to, że nie stosuję żadnego przekaźnika i działa to płynnie.

    --
    LordBluzg??(R)
    <<<?i? ć?d?? i Putina>>>