eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodstawy elektroniki - glupie pytanie › Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin.stu.neva.ru!news.ripco.com!news.glorb.com!peer02.iad.hi
    ghwinds-media.com!news.highwinds-media.com!feed-me.highwinds-media.com!nx01.iad
    01.newshosting.com!newshosting.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.neostr
    ada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Subject: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <6...@g...com>
    <op.xjmf9g2cn0u1o8@moj> <v...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <e...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <lr1c9v$e2m$1@node1.news.atman.pl>
    <2...@4...com>
    <s...@f...lasek.waw.pl>
    <d...@4...com>
    <lr2u25$2d4$2@mx1.internetia.pl>
    Date: Sun, 27 Jul 2014 15:08:02 +0200
    Message-ID: <17ssdqvw6wzeh$.339ph6buc2f3.dlg@40tude.net>
    Lines: 38
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: h82-143-187-50-static.e-wro.net.pl
    X-Trace: 1406466482 unt-rea-a-01.news.neostrada.pl 2369 82.143.187.50:50486
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3153
    X-Received-Body-CRC: 1620939680
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:668380
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 27 Jul 2014 14:57:47 +0200, Mario napisał(a):
    > Pamiętam na studiach jakąś laborkę z układów. Koledzy na stanowisku obok
    > mieli podłączyć generator do modułu jakiegoś filtra aktywnego a z niego
    > na miernik sygnału (może i detekcja fazy). Do tego zasilacz symetryczny.
    > Zadanie: pomiar charakterystyki przenoszenia filtru. Nie rozumieli jak
    > podłączyć zasilacz symetryczny (+15, 0, -15). Prowadząca podłączyła im
    > prawidłowo, kazała włączyć zasilanie i mierzyć. Pomierzyli bez włączenia
    > zasilania. Wyszły im jakieś mikrowolty bez sensu i takie dane zamieścili
    > w sprawozdaniu. Nie ogarnęli, że coś nie tak.

    Dwoja ich nauczy szybko :-)

    > Inne przykłady to
    > niemożność zrozumienia, że łącząc kilka urządzeń (generator, wzmacniacz,
    > oscyloskop) należy masy łączyć ze sobą, a gorący z gorącym. Na takich
    > laborkach oraz na projektach radzili sobie tylko ci po technikach
    > elektronicznych i elektronicy - hobbyści.

    Byl kiedys taki program symulacyjny dla technikow, ponoc MEN kupil
    licencje. Symulowal kiepsko ... ale uczyl jak sie podlacza mierniki i
    mase oscyloskopu :-)

    > Inna sprawa to jakość kadry. Pamiętam pierwsze zajęcia z projektu układy
    > analogowe. Podzielono nas na dwie grupy. Nasz prowadzący zaczął od
    > rozmów jak praktycznie należałoby zacząć projektować układ na
    > tranzystorach. Jakieś typówki, żeby ustalić punkt pracy tranzystora
    > ograniczając Ic rezystorem w obwodzie kolektora. Niby typówka a dla
    > większości coś kompletnie nieznanego.
    > Drugi prowadzący zaczął od dopytywania dopuszczającego ludzi do
    > projektowania. Pytanie dlaczego tranzystor wzmacnia. Dla ludzi z
    > technologii oczywiste odpowiedzi to były te o dziurach i elektronach
    > itp. Siadaj 2. Tranzystor wzmacnia bo ma współczynnik wzmocnienia
    > większy od jedności.

    Jesli mikrofalowiec, to uzasadnione.
    Dziury nadal sa, a wzmocnienia nie ma :-)

    J.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: