  • Data: 2014-07-27 16:14:09
    Temat: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Od: Marek <f...@f...com> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 27 Jul 2014 11:18:49 +0200, "J.F."
    <j...@p...onet.pl> wrote:
    > c) spojrz na oscylator Clappa

    Tu jest pikus, kiedyś w podstawówce kolega chciał zacząć przygodę z
    ekektroniką, a szczególnie chciał zrozumieć zasadę działania
    tranzystora. Myślałem, że zacznie od jakiegoś prostego klucza tranz.
    czy chociaż prostego wzmacniacza. Wiedząc, że też tym się interesuję
    i używam lutownicy liczył, że mu trochę w tej zabawie pomogę. A on
    zastrzelił mnie takim schematem (nie pamiętam już skąd go wynalazł):

    http://www.krzysztofg.elb.vectranet.pl/projekty/miga
    jaca_dioda_led.htm

    W życiu bym nie przypuszczał, że tak można podłączyć tranzystor, z
    wisząca bazą.
    Wtedy budowałem już proste układy, głównie z młodego technika albo z
    zestawów harcerskich "młody elektronik", jakieś elementarne zasady
    działania tranzystora znałem, ale przyznam że ten układ kompletnie
    mnie załamał, bo stwierdziłem, że ciągle jednak niewiele wiem....

    --
    Marek