eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaPodstawy elektroniki - glupie pytanie › Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
  • Data: 2014-07-27 16:06:12
    Temat: Re: Podstawy elektroniki - glupie pytanie
    Od: Mario <m...@...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    W dniu 27.07.2014 15:53, A.L. pisze:
    > On Sun, 27 Jul 2014 14:57:47 +0200, Mario <m...@...pl> wrote:
    >
    >> W dniu 27.07.2014 13:33, A.L. pisze:
    >>> On Sun, 27 Jul 2014 12:15:56 +0200, Jaros?aw Soko?owski
    >>> <j...@l...waw.pl> wrote:
    >>>
    >>>> Pan A.L napisał:
    >>>>
    >>>>> Kiesys, nauczajac przedmiotu Wstep do teorii obwodow, wprowadzilem
    >>>>> pare bledow do programu uzywanego na laboratorium. Celowo. Na skutek
    >>>>> tego, dzielnik napiecia - zrodlo 10V, dwa rezystory 1K poloczone
    >>>>> szeregowo, dawal na wyjsciu 12V. Na jakies 100 osob, moze z 5
    >>>>> zauwazylo ze cos nie gra. Reszta, zywcem skopiowala z ekranu i
    >>>>> zamiescila w sprawozdaniu/ I tacy sa slasnie "laptopowi elektronicy"
    >>>>> w czasach dzisiejszych
    >>>>
    >>>> W każdej rzeczy trzeba widzieć dobre strony. To, że w setce studentów
    >>>> trafi się może pięciu kumatych, to wiadomo. A dzięki takiemu zabiegowi
    >>>> dydaktycznemu od razu wiadomo którzy to są.
    >>>>
    >>>
    >>> Cale doswiadczenia mialo inny cel. Wadze uniwersyteckie doszly do
    >>> wniosku ze nie potzreba miec laboratoriow w ktorych bedzie sie
    >>> budowalo i moerzylo rzeczywiste uklady. Wystarczy symulacja
    >>> komputerowa.
    >>>
    >>> Zawiazalo sie lobby opozycyjne ktorego bylem czlonkiem, i ten
    >>> eksperument mial pokazywac nonsensownosc edukacji opartej o
    >>> "laboratorium wirtualne"
    >>
    >>
    >> E tam. Tak samo można wykazać nonsensowność realnych laboratoriów.
    >
    > W ponizszym tekscie (cytuje w calosci) wykazales wlasnei SENSOWNOSC
    > prowadzenai NROMALNYCH laboratoriow. A bezsensownosc prowadzenai
    > wirtualnych laboratoriow

    Fakt że studenci nie wykryli błędu w oprogramowaniu "wirtualizującym
    elektronikę" dyskredytuje tę metodę. A fakt, że nie wykryli błędu w
    połączeniach nie dyskredytuje prawdziwych laboratoriów? I w jednym i w
    drugim przypadku można było co najwyżej wykazać, że większość studentów
    łyka wyniki jak kluski nie analizując ich. Za moich czasów sensowni
    prowadzący namawiali studentów, żeby nie wpisywali bezmyślnie wyniku z
    kalkulatora tylko przynajmniej szacowali w głowie rząd wielkości. Rzadko
    te rady działały.



    --
    pozdrawiam
    MD

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: