  • Data: 2011-01-29 09:45:49
    Temat: Re: Podgrzewanie LCD
    Od: "Infotank" <i...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:ihv8r2$tc2$1@news.onet.pl...
    > Mam takie zagadnienie :
    >
    > Wyświetlacz LCD (cyfrowy, trasflective) musi pracować w metalowej
    > obudowie,
    > na dworze - zatem zapewne mogą się przytrafić
    > skrajne temperatury (zwłaszcza ujemne są szkodliwe) - jak podgrzewać taki
    > LCD ?
    > Jest dość spory 140x40 mm.
    >
    > Znalazłem gdzieś folię - ale była zdecydowanie za duża (raczej do monitora
    > 8").
    > Może są jakieś inne "grzałki" które by się nadały ?
    >
    > Macie jakieś doświadczenia z tym ?

    Produkuję i instaluję urządzenia z LCD nieco mniejszymi, np. 20 * 4 duże
    znaki czyli 130 * 60 mm. Oczywiście stosuję wersje na rozszerzony zakres
    temperatur, a dotatkowo wykrywając niską temperaturę włączam na stałe
    podświetlenie wyświetlacza ( normalnie świeci tylko przy interakcji z
    użytkownikiem). Sterowniki te pracują na dworze, także w metalowych
    obudowach. Dotychczas nie miałem problemów z wyświetlaczami, nawet przy
    temperaturach - 33 "C.

    Roman F