eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPo Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza › Re: Po Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!pwr.wroc.pl!news.wcss.wroc.pl!newsfeed.
    pionier.net.pl!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news
    .neostrada.pl!unt-spo-a-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-m
    ail
    From: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
    Subject: Re: Po Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.84pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="iso-8859-2"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    References: <54a6c6fb$0$16056$65785112@news.neostrada.pl>
    <1...@4...net>
    <m8a73q$dio$1@node2.news.atman.pl>
    <h01yavts8lno$.3t7t8kmcrrx9$.dlg@40tude.net>
    <m8ccd6$gn$1@mx1.internetia.pl>
    Date: Mon, 5 Jan 2015 01:25:14 +0100
    Message-ID: <f...@4...net>
    Lines: 74
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 89-77-179-152.dynamic.chello.pl
    X-Trace: 1420417519 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 2141 89.77.179.152:55081
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2553704
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia Sun, 4 Jan 2015 22:26:03 +0100, re napisał(a):

    > Użytkownik "Tomasz Pyra"
    >
    >> W dniu 2015-01-03 o 20:46, Tomasz Pyra pisze:
    >>> Dnia 02 Jan 2015 16:27:39 GMT, AZ napisał(a):
    >>>
    >>>> Polecam obejrzec dyskusje z "projektantem" nowego Poloneza.
    >>>>
    >>>> <http://tvn24bis.pl/biznes-gospodarka,6/nowy-projekt
    -poloneza-kto-wyprodukuje-legendarny-polski-samochod
    ,502826.html>
    >>>>
    >>>> Mozna sie usmiac :-)
    >>>
    >>> Swoją drogą to o co chodzi w tej akcji "cala Polska rysuje samochody"?
    >>> Bo ostatnio wysyp inwencji tego typu.
    >> Bo ludzie myślą (albo dziennikarze myślą, że ludzie tak myślą?), że na
    >> tym polega projektowanie (czegokolwiek) "o namaluje sobie X,
    >> zaprojektowałem X!"... A potem niech te głupie inżyniery wymyślą, jak to
    >> (tanio) zrobić by to działało, przecież inne działają, to i moje będzie.
    >> Albo najlepiej po prostu bierzmy jakiekolwiek OEMowe coś i oklejmy na to
    >> swoje opakowanie "zaprojektowane" oraz swój marketing jakie to wyjątkowe
    >> i unikatowe i emejzing...
    >>
    >> Następnym elementem po takim projektowaniu jest "szukanie inwestorów"
    >> oraz inne atencyjne wzajemne poszturchiwania się genitaliami przez
    >> blogerów danego tematu, "projektantów", klepaczy artykułów dla
    >> portalików tematycznych itd, byle o nas było głośno.
    >
    > To ja tu widzę miejsce na biznes :-)
    >
    > Trzeba by zaprojektować prostą przednionapędową platformę (jakiś VW Golf
    > czy coś takiego) i podwozie na ramie.
    > Taka baza nie byłaby ani droga, ani skomplikowana.
    >
    > Opanować technikę jednostkowego przygotowania blach poszycia (albo i
    > jeszcze taniej - tworzywa sztuczne), można by takie prototypy robić.
    > Całkiem dobrze jeżdżące, z dowolnym wnętrzem, ilością drzwi i kształtem
    > nadwozia.
    >
    > Nawet jakieś makabrycznie drogie by to nie musiało być, pytanie czy
    > znajdzie się odpowiednio wielu "projektantów", którzy poza narysowaniem
    > czegoś w CAD-zie na swoim komputerze, jeszcze zebraliby kasę na taki
    > jeżdżący prototyp.
    > ---
    > Ale czemu styliści mieliby zbierać kasę ? Załóżmy, że chcesz sobie zrobić
    > własny samochód to idziesz do takiego gościa a on robi Ci projekt a kasę
    > zbierasz sam i budujesz sam.

    To trochę inna branża.
    Takie auta na zamówienie są bardzo drogie i sens to ma pewnie jedynie w
    klasie supersamochodów.

    Problemem takiej jednostkowej roboty będzie to, że ponieważ jednak nie tak
    łatwo zrobić fajny samochód, to taki prototyp będzie niefajny.
    Wyglądał będzie tak jak miał wyglądać, ale parametry jezdne, czy komfort
    będzie trudny do zgadnięcia, a dopracowanie każdego elementu to kupa pracy
    i koszty.

    To o czym myślę to i tak będą koszty bezsensownie wysokie z punktu widzenia
    budowy auta żeby je używać, natomiast chodzi tylko o to żeby się z takiego
    projektanta nie śmiali że ma tylko rendery, to on powiedzmy za orientacyjne
    200 tys zł zamawia sobie prototyp o własnym kształcie.


    > Tylko jak zrobić niemasowy za sensowne pieniądze ?

    Niemasowy to będzie albo nie za sensowne pieniądze, albo badziew :)

    > Jak dopuścić
    > go do ruchu ? Myślę, że producenci masówki nie pozwoliliby na konkurencję.

    W Polsce się nie da, ale wszędzie poza Polską generalnie nie ma problemów,
    a ponieważ jesteśmy w UE, to takie dopuszczenia są wzajemnie honorowane.
    Wystarczy więc pojechać do Niemiec albo innych Czech.

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: