  • Data: 2015-01-06 01:12:25
    Temat: Re: Po Arrinerze i Syrenie nadszedl czas na nowego Poloneza
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia Mon, 05 Jan 2015 12:02:36 +0100, RadoslawF napisał(a):

    > W Niemczech nie zarejestrujesz
    > własnej konstrukcji bez homologacji a ta kosztuje więcej
    > niż koszt wykonania.

    No coś mi się wydaje że opowieść słyszałeś dobrą, tylko komuś się państwa
    zamieniły miejscami.

    To w Polsce potrzebujesz badań homologacyjnych żeby uzyskać jednostkowe
    dopuszczenie do ruchu.
    Badanie takie kosztuje ZTCW około 40000zł za samochód (coś tam taniej za
    przyczepę), plus do tego konieczność wykonania pełnej dokumentacji
    technicznej, samej zgody itp. itd.
    Sam pojazd musi spełniać wszystkie wymogi takie jak nowy pojazd (a więc
    m.in. EURO6)

    Prawdę mówiąc nie wiem jakie dokładnie są koszty zrobienia tego w
    Niemczech, ale wiem że budujący kitcar'y jeżdżą i tam, jak i w samych
    Niemczech też można sobie kitcar'a zarejestrować. Taniej chyba w Czechach
    lub na Słowacji.

    Być może to co słyszałeś to było kiedyś jak badanie pojazdu typu SAM robiły
    okręgowe SKP które zatrudniały odpowiedniego rzeczoznawcę - badanie
    kosztowało kilkaset złotych.