-
51. Data: 2016-02-28 19:04:43
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:
>
>> Nie, zupełnie nie to jest powodem tego ze zapytałem - "a dlaczego
>> musi być benzyna".. Przecie ja nie piszę że benzyniaki to zawsze
>> awaryjny szajs a diesle to już tylko super.
>
> No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.
I kto tu próbuje generalizować?
>
>> Napisałem tylko że komfort jazdy dieslem w stosunku do benzynowca
>> jest wyższy, a na dodatek podałem przykłady na to że benzyna to
>> niekoniecznie łatwość napraw, skoro tabun mechaników nie daje rady
>> usunąć tak, w sumie błahego niedomagania jak nierówne wolne obroty.
>
> No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
> Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
> i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)
Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?
-
52. Data: 2016-02-28 19:06:20
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze:
> On 28.02.2016 09:48, Trybun wrote:
>
>>> BTW. Skoro ci tak gaśnie, to albo coś nie tak z samochodem, albo z
>>> kierowcą;)
>>>
>>> Shrek.
>>
>> Zbyt dosłownie wszystko bierzesz.
>
> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
> spod świateł... ;)
Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.
>
>> Nie da się opisać wrażeń z jazdy
>> dieslem kontra benzyna tylko w czarno-białej kategorii. W sumie to dają
>> się zauważyć dwie sprawy w których diesel przegrywa - skuteczność
>> ogrzewania wnętrza auta, no i cena części eksploatacyjnych..
>
> Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
> nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w
> standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo.
> Oczywiście można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech
> latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo
> płacisz, co jednak obiektywnie też jest wadą.
Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z
tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG.
Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI
deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze
kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.
>
>> Z tym że to
>> drugie to już sztuczna kreacja producentów (sprzedawców?). Niedawny mój
>> przypadek - kupuje filtr oleju do benzynowca (11zł), pytam jednocześnie
>> o filtr do diesla, "no jest wkład do filtra" odpowiada "cena 25 zł"
>> pytam dlaczego tak drogo skoro to tylko kawałek jakiegoś papieru a w
>> benzynie kompletny filtr tylko 11zł?. A ten dureń wcale nie żartując
>> informuje mnie że - " to przecie diesel, a więc musi być drożnej"... Aż
>> zacząłem się zastanawiać czy to on sam nie wywindował cenę tego filtra.
>
> No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)
>
> Shrek.
>
Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał
mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie
kosztowałoby to mnie 126zł.
-
53. Data: 2016-02-28 19:08:08
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 15:59, Pszemol pisze:
>
>> Fakt, jazda ropniakiem przypomina trochę jazdę z automatyczną
>> skrzynią. Spod świateł można ruszać bez naciskania na pedał gazu.
>> Mały silniczek a auto nieomal 1,5 tony. W benzyniaku mimo że trochę
>> lżejszy, i więcej o 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje
>> pewności że auto się zadławi przy ruszaniu.
>
> Nigdy nie miałem takich problemów przy ruszaniu benzyniakami...
> Może powinieneś popracować nad pracą nad sprzęgłem?
> A w między czasie, kupuj auta z automatyczną skrzynią. :-)
Niestety, nie jestem w stanie opisać różnic ruszania spod świateł w
autach z tymi dwoma silnikami. Jest spora różnica na korzyść diesla, ale
to trzeba samemu ocenić.
Wiesz, to tak trochę jak z kobitkami - kręcisz z jedną i uważasz że jest
super, aż do czasu gdy nie spróbujesz z inną.. ;-)
-
54. Data: 2016-02-28 19:10:22
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 17:25, Maciek pisze:
> W dniu 2016-02-27 o 18:49, Trybun pisze:
>> W benzyniaku mimo że trochę lżejszy, i więcej o
>> 30 koników nawet ostre dodawanie gazu nie daje pewności że auto się
>> zadławi przy ruszaniu.
> Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
> idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->
>
Nie, nie w tym problem. Akurat regulacji (przesmarowania) wymagała linka
ręcznego, ale w dieslu,.
-
55. Data: 2016-02-28 19:11:34
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
> news:56d1e233$0$642$65785112@news.neostrada.pl...
>> W dniu 2016-02-27 o 17:32, Lewis pisze:
>>>
>>> A co benzyniak winien że mechanicy to pizdy?
>>> Tam samo jakbyś miał usterkę w dieslu to byś krzyczał ze diesel jest
>>> ble.
>>>
>>> Diesel jest droższy w utrzymaniu niż benzyniak a Twoja krzywa teoria
>>> tego nie zmieni.
>>>
>>
>> Tak tak, to nie silnik jest do d*py tylko mechanicy, którzy nie są w
>> stanie go naprawić.
>>
>> Takie dywagacje zacząłbym od zastanowienia się co jest powodem że
>> nowe auto z silnikiem diesla jest o jakąś 1/3 droższe od benzynowca..
>
> A jest to regułą? Sprawdzałeś?
Mogę pisać tylko o autach które mnie interesują, takim jest chociażby
Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regułą.
>
>> Czy to nie czyste wyrzucenie kasy w błoto?
>
> Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno
> zastanowić...
Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem i
napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.
>
>> Używam na co dzień auta zasilane tymi dwoma paliwami, i w związku
>> z powyższym dziwią mnie trochę oczekiwania - "musi być benzyna".
>
> Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
> a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy
> silnika.
Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)
-
56. Data: 2016-02-28 19:12:01
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 09:56, Marcin N pisze:
> W dniu 2016-02-28 o 09:50, Trybun pisze:
>> teraz auto zachowuje się tak jakby wczoraj wyjechało z salonu.
>
> Szczerze gratuluję.
> Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.
>
Dziękuję, choć to tylko przecie używane auto kupione do tymczasowego
użytku.
-
57. Data: 2016-02-28 19:12:41
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Trybun <c...@r...cb>
W dniu 2016-02-28 o 16:28, Pszemol pisze:
> "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
> news:56d2b4f1$0$692$65785112@news.neostrada.pl...
>> Weźmy mojego diesla - oficjalnie ma przejechane lekko ponad 160tys
>> km. Wiek to prawie 10 lat. No i po czym bym miał poznać że to wg.
>> kryteriów które podałeś - późny emeryt w ostatniej swojej fazie
>> egzystencji? Oleju nie bierze wcale. Pali na dotyk (mimo niesprawnej
>> jednej świecy), nie kopci, nie smrodzi.. a więc po czym? Rok temu
>> miałem z nim małe problemy, jednak nie były one na pewno związane z
>> wysokim przebiegiem silnika, ale teraz auto zachowuje się tak jakby
>> wczoraj wyjechało z salonu.
>
> Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
> jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
> auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
> tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)
Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
wyeksploatowanego diesla, ew. benzynowca?
-
58. Data: 2016-02-28 19:23:11
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 19:06, Trybun wrote:
>> No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
>> spod świateł... ;)
>
> Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
> czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
> benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.
Jeżdziłem i dislem i benzyną. I Automatem i manualem. I żadnym nie
miałem problemów z ruszaniem spod świateł.
>> Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
>> nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w
>> standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo.
>> Oczywiście można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech
>> latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo
>> płacisz, co jednak obiektywnie też jest wadą.
>
> Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie.
A nie ma?
> A z
> tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
> zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG.
> Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI
> deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
> Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze
> kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
> cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.
Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się częściej sypał. Nie
ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy przebieg.
> Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał
> mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
> do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie
> kosztowałoby to mnie 126zł.
Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w
eksploatacji.
Shrek.
-
59. Data: 2016-02-28 19:24:58
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Shrek <...@w...pl>
On 28.02.2016 19:12, Trybun wrote:
> Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
> wyeksploatowanego diesla
Po chmurze z wydechu - białej jak pali olej czarnej jak zajeżdzony po
prostu?
> ew. benzynowca?
Po chmurze z wydechu, biłaej jak pali olej?
Shrek
-
60. Data: 2016-02-28 19:55:12
Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>
Dnia Sun, 28 Feb 2016 18:23:12 +0100, Marcin N napisał(a):
> W dniu 2016-02-28 o 17:09, Tomasz Pyra pisze:
>> Tylko po co miałoby to być 1.8, jak może być 1.0t?
>
> Nie pytaj mnie, tylko inżynierów Toyoty. Oni wstawiają 1.8.
Ale to nie jest to taki klasyczny silnik wolnossący.
> Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w wąskim zakresie obrotów?
No właśnie na to.
Bo wbrew pozorom to silnik turbo lubi tylko wąski zakres obrotów.
A dlatego Toyota poszła w silnik Atkinsona, bo potrzebowali też szerokiego
zakresu obrotów, tyle że ze sprawnością w zakresie niższych obrotów.
A słabą moc maksymalną takiego zestawu skompensowano pomocnicznym silnikiem
elektrycznym.
Bo obecne hybrydy to takie pół-hybrydy - zwykły silnik spalinowy z
mechanicznym przeniesieniem napędu, jedynie wspomagany przez silnik
elektryczny.
A sądzę, że w przyszłości raczej pójdzie to w stronę przekładni
elektrycznej i silników elektrycznych jako jedynego napędu, to wtedy
agregat zasilający to na pewno będzie silnik turbo.