  • 51. Data: 2016-02-28 19:04:43
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 15:58, Pszemol pisze:

    > No trochę tak próbujesz generalizować i zniechęcać do benzyniaków.

    I kto tu próbuje generalizować?

    > No właśnie - czyli generalizujesz, niepotrzebnie.
    > Ja mam Acura TL-S, wolnossący benzyniak 3,5litra V6 286HP
    > i nie narzekam na komfort jazdy czy kulturę pracy tego silnika :-)

    Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
    konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
    stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?

  • 52. Data: 2016-02-28 19:06:20
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 10:34, Shrek pisze:

    > No sorry, ale jak ktoś pisze, że wadą benzyny jest trudne ruszanie
    > spod świateł... ;)

    Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.

    > Oraz cena zakupu, oraz to że pali rzeczywiście mało, ale w trasie... W
    > nowych dochodzą problemy z DFP. Turbiny - disle już mają w
    > standardzie, benzyny jeszcze da sie kupić bez. Dwumasy - to samo.
    > Oczywiście można argumentować, że kupujesz nowego disla, po trzech
    > latach sprzedajesz i masz to w d4. Tylko dodaj, ze za to sporo
    > płacisz, co jednak obiektywnie też jest wadą.

    Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z
    tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
    zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG.
    Żeby było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI
    deklaruje średnie spalanie na 5.5litra ON...
    Pozwolę sobie zauważyć że diesle bez FAPa i dwu-masy też idzie jeszcze
    kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
    cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.

    > No dobra, ale co to zmienia? Dali ci rabat? ;)
    >
    > Shrek.

    Nic nie zmienia, wrażenie że ceny są sztucznie zawyżane pozostaje. Dał
    mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
    do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie
    kosztowałoby to mnie 126zł.

  • 53. Data: 2016-02-28 19:08:08
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 15:59, Pszemol pisze:

    > Nigdy nie miałem takich problemów przy ruszaniu benzyniakami...
    > Może powinieneś popracować nad pracą nad sprzęgłem?
    > A w między czasie, kupuj auta z automatyczną skrzynią. :-)

    Niestety, nie jestem w stanie opisać różnic ruszania spod świateł w
    autach z tymi dwoma silnikami. Jest spora różnica na korzyść diesla, ale
    to trzeba samemu ocenić.
    Wiesz, to tak trochę jak z kobitkami - kręcisz z jedną i uważasz że jest
    super, aż do czasu gdy nie spróbujesz z inną.. ;-)

  • 54. Data: 2016-02-28 19:10:22
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 17:25, Maciek pisze:
    > Proponuję odpuszczać ręczny. Moja żona też twierdziła, że coś słabo
    > idzie. No i szedł. Smród z bębnów :->

    Nie, nie w tym problem. Akurat regulacji (przesmarowania) wymagała linka
    ręcznego, ale w dieslu,.

  • 55. Data: 2016-02-28 19:11:34
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 16:01, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message

    > A jest to regułą? Sprawdzałeś?

    Mogę pisać tylko o autach które mnie interesują, takim jest chociażby
    Hyundai (i35 bardzo mnie interesuje) , i tak, to jest tu regułą.

    > Najprawdopodobniej. Przy nadchodzącej fali EV warto się mocno
    > zastanowić...

    Nie dla mnie ta fala.. Tu jest potrzebny wóz z wyysokim prześwitem i
    napędem 4x4, a nie szorująca podwoziem o podłoże zabawka.

    > Poczekaj aż diesle zaczną dbać o emisję spalin również w czasie jazdy
    > a nie tylko w czasie testów na hamowni :-))) Zmieni się kultura pracy
    > silnika.
    Jak na razie po niedawnych wydarzeniach w USA diesel vs benzyna 1-0;-)

  • 56. Data: 2016-02-28 19:12:01
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 09:56, Marcin N pisze:

    > Szczerze gratuluję.
    > Niestety nie wszyscy mają takie szczęście.

    Dziękuję, choć to tylko przecie używane auto kupione do tymczasowego
    użytku.

  • 57. Data: 2016-02-28 19:12:41
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-28 o 16:28, Pszemol pisze:
    > "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message
    >
    > Nie wiem jakimi Ty autami wyrobiłeś sobie intuicję ale ja od 18 lat
    > jeżdzę toyotami i hondami i nawet mi do głowy nie wpadnie że
    > auto może nie odpalić, i że "pali na dotyk" to nie jest coś domyślnego
    > tylko coś co można wymienić jako zaletę samochodu... :-)

    Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
    wyeksploatowanego diesla, ew. benzynowca?

  • 58. Data: 2016-02-28 19:23:11
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 19:06, Trybun wrote:

    > Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    > czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    > benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.

    Jeżdziłem i dislem i benzyną. I Automatem i manualem. I żadnym nie
    miałem problemów z ruszaniem spod świateł.

    > Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie.

    A nie ma?

> [...]
    > kupić. Tytułowy samochód ma być do 13tys zł. a w takim przedziale
    > cenowym rzadko który diesel ma te najnowsze wynalazki.

    Więc skoro ma być do 12 tysi, to diesel będzie się częściej sypał. Nie
    ma rady - jest bardziej skomplikowany na 90% ma znacznie większy przebieg.

> [...]
    > mi rabat, zdecydowałem się kupić od razu i ten wkład filtra do diesla. I
    > do tego 4 litry oleju, całość "puścił" za stówkę, oddzielnie

    Ale w kasie płacisz PLNami a nie odczuciami. Wiec jest droższy w
    eksploatacji.

    Shrek.

  • 59. Data: 2016-02-28 19:24:58
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 28.02.2016 19:12, Trybun wrote:

    > Pozwól że ja Cie zapytam - po czym można poznać starego,
    > wyeksploatowanego diesla

    Po chmurze z wydechu - białej jak pali olej czarnej jak zajeżdzony po
    prostu?

    > ew. benzynowca?

    Po chmurze z wydechu, biłaej jak pali olej?

    Shrek

  • 60. Data: 2016-02-28 19:55:12
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Sun, 28 Feb 2016 18:23:12 +0100, Marcin N napisał(a):

    > Nie pytaj mnie, tylko inżynierów Toyoty. Oni wstawiają 1.8.

    Ale to nie jest to taki klasyczny silnik wolnossący.

    > Na co komu turbo, skoro ten silnik ma pracować w wąskim zakresie obrotów?

    No właśnie na to.
    Bo wbrew pozorom to silnik turbo lubi tylko wąski zakres obrotów.
    A dlatego Toyota poszła w silnik Atkinsona, bo potrzebowali też szerokiego
    zakresu obrotów, tyle że ze sprawnością w zakresie niższych obrotów.
    A słabą moc maksymalną takiego zestawu skompensowano pomocnicznym silnikiem
    elektrycznym.

    Bo obecne hybrydy to takie pół-hybrydy - zwykły silnik spalinowy z
    mechanicznym przeniesieniem napędu, jedynie wspomagany przez silnik
    elektryczny.
    A sądzę, że w przyszłości raczej pójdzie to w stronę przekładni
    elektrycznej i silników elektrycznych jako jedynego napędu, to wtedy
    agregat zasilający to na pewno będzie silnik turbo.