  • 1. Data: 2016-02-25 17:14:36
    Temat: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: heśka <h...@o...eu>

    Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyś ( 80% jazdy po mieście )
    I takie kryteria:
    - żeby mało palił
    - żeby był mało awaryjny
    - benzyna
    - hatchback

    Podoba mi się mazda 3 :)

  • 2. Data: 2016-02-25 19:02:00
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Cavallino <c...@k...pl>

    W dniu 25.02.2016 o 17:14, heśka pisze:
    > Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyś ( 80% jazdy po mieście )
    > I takie kryteria:
    > - żeby mało palił
    > - żeby był mało awaryjny
    > - benzyna
    > - hatchback
    >
    > Podoba mi się mazda 3 :)

    Szkoda na poobijanie.
    Kup coś za kilka tys, a jak nauczysz się jeździć, to za rok czy dwa
    wymienisz na lepsze.

  • 3. Data: 2016-02-26 14:33:12
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-25 o 17:14, heśka pisze:
    > Jaki polecacie pierwszy samochód do ok 13 tys tyś ( 80% jazdy po
    > mieście )
    > I takie kryteria:
    > - żeby mało palił
    > - żeby był mało awaryjny
    > - benzyna
    > - hatchback
    >
    > Podoba mi się mazda 3 :)

    Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
    nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

  • 4. Data: 2016-02-26 14:38:48
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 26 Feb 2016 14:33:12 +0100
    Trybun <c...@r...cb> wrote:

    > Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość benzyny
    > nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników diesla.

    ???
    Szczególnie przy naprawach ;)
    No chyba że mówisz o starych dieslach, do których można nawet odlać się po dobrej
    imprezie i też pojadą.

    A tak na poważnie. Ciekawe jak zamierzasz wykazać wyższość diesla np. w codziennej
    jaździe w odcinkach 5-10km po mieście ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 5. Data: 2016-02-26 15:04:59
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-26 o 14:38, szerszen pisze:

> [...]
    >
    > A tak na poważnie. Ciekawe jak zamierzasz wykazać wyższość diesla np. w codziennej
    jaździe w odcinkach 5-10km po mieście ;)

    Naprawy?, bądźmy szczerzy - przy używanych autach nie opłaca się
    naprawiać ani jednych ani drugich. Jeżdżę już prawie 3 lata nowoczesnym
    (w miarę) dieslem. Kompletnie nic go nie boli. Mam także sporo młodszego
    benzyniaka. Straciłem już sporo kasy, no i obroty jak falowały tak
    falują. Jak czasem zdarzało mu się zgasnąć na skrzyżowaniu. tak nadal
    gaśnie. Kto może powiedzieć - "Koreańczyk", więc czego tu się
    spodziewać.. Passat brata, wizyty w co najmniej kilkunastu warsztatach
    no i sprzedaż stosunkowo młodego auta po cenie prawie złomowej,
    przyczyna - poza niemożliwością wyregulowania wolnych obrotów. a od
    czasu do czasu "atak wścieklicy" - noga na podłodze a silnik samoistnie
    ryczy na obrotach dochodzących do końca skali na obrotomierzu. Nikt nie
    był w stanie tego naprawić..
    Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
    możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.

  • 6. Data: 2016-02-26 15:17:39
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 26 Feb 2016 15:04:59 +0100
    Trybun <c...@r...cb> wrote:

    > Nikt nie był w stanie tego naprawić..

    Od 20 lat ujeżdżam rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0
    problemów o których mówisz ;)

    ale nie o tym

    > Wyższość w mieście - choćby płynniejsze ruszanie spod świateł. Nie ma
    > możliwości aby zgasł na skrzyżowaniu.

    Nie masz pojęcia o czym piszesz prawda?
    Ja o zupie, Ty o dupie, a Wszystko to z perspektywy 3 samochodów z jakimi masz
    codzienny kontakt ;)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 7. Data: 2016-02-26 15:56:14
    Od: Chris <a...@g...pl>

> [...]
    >
    > A tak na poważnie. Ciekawe jak zamierzasz wykazać wyższość diesla np. w codziennej
    jaździe w odcinkach 5-10km po mieście ;)

    12km dom>praca następne 12km praca>dom
    plus przelotki raz na miesiąc po 200km na trasie.

    Jazda benzyniakiem Volvo V40 1.8 spalanie ok 11l do nawet 15l w zimie.
    Jazda obecnym dieslem Mondeo MK4 1.8 spalanie 7l (obecnie zimowe), 6.6/7
    (lato)

    Ja mam zysk na dieslu, i żeby nie był to nic się nie psuje a najechane
    ma już 210tyś.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 8. Data: 2016-02-26 16:02:59
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Trybun" napisał w wiadomości grup
    >Benzyna? Zrozumiałe że gusty są różne, jednak wykazywać wyższość
    >benzyny nad ropniakiem może tylko ktoś co nie zna zalet silników
    >diesla.

    Hm, a sa jeszcze jakies ?
    Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
    bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc
    coraz oszczedniejsze.
    No i zagazowac sie daja :-)

    J.

  • 9. Data: 2016-02-26 17:25:18
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-26 o 15:17, szerszen pisze:

    > Od 20 lat ujeżdżam rozmaite benzyniaki, nawet takie z przebiegiem po 250kkm, 0
    problemów o których mówisz ;)

    > ale nie o tym

    Też ja nie piszę że benzyniak to pewność że będą problemy. Wcześniej
    jeździłem Mustangami, a moje przedostatnie auto to benzynowa Vectra.
    Wszystkie (za wyjątkiem ostatniego Mustanga) praktycznie bezawaryjne wozy.

    > Nie masz pojęcia o czym piszesz prawda?
    > Ja o zupie, Ty o dupie, a Wszystko to z perspektywy 3 samochodów z jakimi masz
    codzienny kontakt ;)

    Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
    skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami? Ja na podstawie
    doświadczeń własnych mogę wystawiać cenzurki obydwu rodzajom silników.
    Jest jeszcze czwarty, uwierz że gdybym podał koszty napraw
    przedostatniego mojego benzyniaka (Mustang) to przeżyłbyś duży szok ;-)

  • 10. Data: 2016-02-26 17:27:14
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-02-26 o 16:02, J.F. pisze:

> [...]
    > Bo ON bedzie wkrotce pewnie znow drozszy od benzyny, silnik coraz
    > bardziej skomplikowany i wrazliwy, a z drugiej strony - beznyny ponoc

    Nie mam pojęcia.

    To nic że droższe, za komfort jazdy można płacić wyższą cenę, a w aucie
    z silnikiem diesla jest on naprawdę wysoki jeżeli porównamy go z
    benzyniakiem.
    Nic a nic nie wskazuje aby nowoczesny diesel był w pod jakimś względem
    bardziej skomplikowany i wrażliwszy na awarie od benzyny. Można wręcz
    postawić tezę że benzyniakom ta ewolucja w nowoczesność wychodzi bokiem
    znacznie bardziej niż ropniakom.
    I takie zagazowanie zdaje się być jedyną zaletą w stosunku do diesla.
    Jednak nie każdy benzyniak dobrze toleruje jazdę na LPG.