  • 1. Data: 2016-02-24 09:21:54
    Temat: Radio z DAB+ co kupić?
    Od: a...@a...pl

    Witam

    Chciałbym skorzystać w aucie z cyfrowego radia. Ma mieć jeszcze analog
    bo niewiem jak z pokryciem DAB+ w kraju. No i jeszcze mp3 z karty sd
    /usb. I sinyząb też by się przydał w razie co. Firmowe jakieś koszmarnie
    drogie. Może z chińskiego szajsu jest coś warte zainteresowania?
    Przeglądałem ali.. i nic ciekawego nie ma jakieś radia z wodotryskami w
    stylu nawigacja ,kamera cofania a DAB+ w postaci jakiejś przystawki?

    Ktoś coś już kupił?

  • 2. Data: 2016-02-24 17:06:17
    Temat: Re: Radio z DAB+ co kupić?
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 2016-02-24 o 09:21, a...@a...pl pisze:
> [...]
    > Przeglądałem ali.. i nic ciekawego nie ma jakieś radia z wodotryskami w
    > stylu nawigacja ,kamera cofania a DAB+ w postaci jakiejś przystawki?

    Rzeknę tak: miałbym do wyboru w Poznaniu programy od 1 do 4 Polskiego
    Radio + Merkury (tez Polskie Radio) - wyłącznie stacje reżimowe :D -
    niewielki wybór.

    I pewnie dlatego "średnia" popularność DAB.

  • 3. Data: 2016-02-24 20:32:05
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-24 o 09:21, a...@a...pl pisze:

    > Ktoś coś już kupił?

    A po co skoro pełne pokrycie planują na grudzień 2020r.
    I wtedy radio z DAB+ będzie kosztować 20 czy 30% dzisiejszej ceny.

    Pozdrawiam

  • 4. Data: 2016-02-24 20:56:52
    Od: Marcin <n...@n...com>

    W dniu 2016-02-24 20:32, RadoslawF pisze:

    > A po co skoro pełne pokrycie planują na grudzień 2020r.
    > I wtedy radio z DAB+ będzie kosztować 20 czy 30% dzisiejszej ceny.

    A stacje komercyjne chca (lub beda musialy) w to wejsc? Obecnie tylko
    panstwowe radia nadaja w DAB+ a zasieg jest malutki. Skoro nadaje tylko
    panstwowe radio na ograniczonym zasiegu to uzytkownicy nie maja bodzca
    by to kupic. Skoro ludzie nie maja odbiornikow to nadawcy nie maja po co
    wydawac na to pieniedzy i tak na razie sie to kreci.

    Pozdrwiam,
    Marcin

  • 5. Data: 2016-02-24 23:19:33
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik

    ..
    Chciałbym skorzystać w aucie z cyfrowego radia. Ma mieć jeszcze analog
    bo niewiem jak z pokryciem DAB+ w kraju.
    ---
    Mają taką funkcję przełączającą automatycznie między tymi źródłami

  • 6. Data: 2016-02-24 23:24:56
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

    > Ktoś coś już kupił?

    A po co skoro pełne pokrycie planują na grudzień 2020r.
    ---
    Polskie Radio a inne niekoniecznie

    I wtedy radio z DAB+ będzie kosztować 20 czy 30% dzisiejszej ceny.
    ---
    A nie wpadnie czasem w deflację ?

  • 7. Data: 2016-02-25 10:40:35
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

> [...]
    > Przeglądałem ali.. i nic ciekawego nie ma jakieś radia z wodotryskami w
    > stylu nawigacja ,kamera cofania a DAB+ w postaci jakiejś przystawki?

    Moim zdanie zupełnie nieprzydatne - pokrycie szczątkowe i nie wszystkie
    stacje.

    > Ktoś coś już kupił?

    Nie, a akurat będę zmieniał auto i miałem taki wybór. Gdyby u nas było
    coś w stylu amerykańskiego Siriusa XM to zupełnie inna bajka -
    kilkadziesiąt stacji radiowych w terenie gdzie na przestrzeni kilkuset
    km nie ma nawet sieci komórkowej :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 8. Data: 2016-02-25 13:30:53
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-24 o 23:24, re pisze:

    > A po co skoro pełne pokrycie planują na grudzień 2020r.
    > ---
    > Polskie Radio a inne niekoniecznie

    Jak radio państwowe pokryje kraj to będzie oznaczało że
    1. trzeba zacząć z nimi konkurować
    2. są warunki techniczne (obiekty i maszty) na tanie pokrycie
    kraju.

    > I wtedy radio z DAB+ będzie kosztować 20 czy 30% dzisiejszej ceny.
    > ---
    > A nie wpadnie czasem w deflację ?

    Raczej nie.
    Przy masowej produkcji to co dziś sprzedają za 200 zł da się
    zejść z ceną do 50 zł. Ale do tego musi ich zmusić życie czyli
    konkurencja.

    Na razie oferta odbiorników cyfrowych jest spora w sprzęcie
    z górnej półki (i tam cena raczej nie spadnie), w sprzęcie
    samochodowym (przy naszym pokryciu bez sensu) i w małych
    odbiornikach domowych i tam cena spadnie najbardziej.
    Za kilka lat.

    Pozdrawiam

  • 9. Data: 2016-02-26 20:51:06
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "RadoslawF"

> [...]

    1. trzeba zacząć z nimi konkurować
    2. są warunki techniczne (obiekty i maszty) na tanie pokrycie
    Nie wiem jakie są dokładnie uwarunkowania techniczne, ale MZ główną barierą
    dla nadawców jest to, że nie ma dla kogo nadawać. Ucyfrowienie radia dla
    przeciętnego słuchacza nie niesie istotnych korzyści, więc słuchaczy tak
    szybko nie przybędzie.

    Miałyby być tańsze od analogowych ?

  • 10. Data: 2016-02-27 11:35:33
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-26 o 20:51, re pisze:

> [...]
    > Przy masowej produkcji to co dziś sprzedają za 200 zł da się
    > zejść z ceną do 50 zł. Ale do tego musi ich zmusić życie czyli

    Nie tańsze, w podobnej cenie.