  • 1. Data: 2016-02-22 12:01:41
    Temat: zlomowanie
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Ile dostaja szroty doplaty za zlomowanie pojazdu ?

    Bo patrzac na akcje ulotkowa, i przesciganie sie w ofertach (placimy
    100 ... 200 ... 300 ... ) to musi byc to oplacalna dzialalnosc, a cena
    zlomu IMO tego nie uzasadnia.
    Wiecej zarabiaja na czesciach z demontazu ?

    J.

  • 2. Data: 2016-02-22 12:41:45
    Temat: Re: zlomowanie
    Od: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 22 lutego 2016 12:01:44 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
> [...]
    > zlomu IMO tego nie uzasadnia.
    > Wiecej zarabiaja na czesciach z demontazu ?

    IMHO tak.

    Byle pierdóła na szrocie to 20-30PLN.
    A całe kompletne drzwi czy klapy to okolice 80pln za jakieś starocie do 500pln za
    nowsze kompletne.

    A to tylko elementy które byle ludek sobie może sam wymienic.
    Jakieś pompy hamulcowe, paliwa, całe skrzynie czy silniki oraz osobno ich osprzęt to
    spora kasa. Nawet w segmencie stareńkich trupków.

    Za mojego malacza 10 lat temu dawali 360PLN. Miał prawie 16 lat i był zgnity na
    wylot. Ale sam przyjechał na złom :)

  • 3. Data: 2016-02-22 15:06:07
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > zlomu IMO tego nie uzasadnia.
    > Wiecej zarabiaja na czesciach z demontazu ?

    Diabeł tkwi jak zawsze w szczegółach.
    A podstawowy szczegóły są dwa :
    kto płaci
    i z kiedy była ulotka.

    Generalnie do końca ubiegłego roku za każde auto Stacja Demontażu Pojazdów
    otrzymywała 500 zł.
    Wydawało mi się to dobrym interesem wiec zacząłem się interesować tematem.
    Efekt
    - te 500 zł już się skończyło 31-12-2015 to raz
    - oficjalne SDP ledwo zipia bo ja szara strefa niszczy.
    Dlaczego bo one musza spełniać normy i papiery itd a pan Czesio nie musi.
    Tylko kupuje na słupa rozkłada na części i sprzedaje a później się okazuje
    średnia wieku auta w PL to 20 lat

  • 4. Data: 2016-02-22 15:48:01
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Bolko" napisał w wiadomości grup
    oglegroups.com...

> [...]
    >tematem.
    >Efekt
    >- te 500 zł już się skończyło 31-12-2015 to raz

    Hm, albo nie, albo taka jedna jeszcze o tym nie wie :-)
    I teraz nie ma zadnej doplaty ?

> [...]
    >musi.
    >Tylko kupuje na słupa rozkłada na części i sprzedaje a później się

    Ale szara strefa doplaty nie dostanie, slupowi trzeba zaplacic (czy na
    zagranicznego ?).
    Oficjalne zlomowiska/SDP kiedys placily 100 czy 200 zl, wiec moze
    nadal jakies doplaty maja ?
    Fakt, ze keidys chocby zlom stalowy drozej kosztowal, a teraz
    plastikow coraz wiecej ... ale one chyba maja oficjalny kanal
    recyklingu ?

    J.

  • 5. Data: 2016-02-22 16:34:10
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Hm, albo nie, albo taka jedna jeszcze o tym nie wie :-)
    > I teraz nie ma zadnej doplaty ?

    Mój stan wiedzy jest na wakacje 2015
    i WYDAJE mi się że była mowa o styczeń 2016

> [...]
    > Fakt, ze keidys chocby zlom stalowy drozej kosztowal, a teraz
    > plastikow coraz wiecej ... ale one chyba maja oficjalny kanal

    To jest inaczej
    oficjalnie musisz się rozliczyć z każdego kg.
    Wjechało 1000 kg wyjechało 1000 kg i musisz mieć SKUTECZNOŚĆ recyclingu
    na odpowiednio wysokim poziomie (nie pamiętam jakim) to masz problem.

    A pan Czesio co lepsze wykręci a reszta znika.

    > oficjalny kanał recyclingu plastiku?
    znaczy że co? że państwo mówi że tu i tu masz sprzedać.

  • 6. Data: 2016-02-22 17:02:12
    Od: Dawid <x...@n...pl>

    W dniu 2016-02-22 o 16:34, Bolko pisze:

> [...]
    >
    > A pan Czesio co lepsze wykręci a reszta znika.

    > znaczy że co? że państwo mówi że tu i tu masz sprzedać.

    Ciekawe. Pewien serwis bmw w mieście wojewódzkim, rozbiera stare
    samochody i sprzedaje na części.Nawet na Allegro są, i nikt ich nie pyta
    o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan Czesio.
    Oszuści czy nie?

  • 7. Data: 2016-02-22 17:46:27
    Od: Bolko <s...@g...com>

> [...]
    > samochody i sprzedaje na części.Nawet na Allegro są, i nikt ich nie pyta
    > o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan Czesio.

    odpowiem w ten sposób
    żeby prowadzić stacje demontażu musisz mieć pozwolenia i pare innych rzeczy.
    są inspektorzy którzy tego pilnują w ......
    stacjach demontażu pojazdów.
    Jak oni mogą skontrolować takie "coś" jak tego nie ma.

    oczywiście UPRASZCZAM obraz ale mniej wiecej tak to działa

  • 8. Data: 2016-02-22 18:39:38
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "Dawid" napisał w wiadomości grup
    pl...
> [...]
    >samochody i sprzedaje na części.Nawet na Allegro są, i nikt ich nie
    >pyta o kilogramy i pozwolenia. Serwis znany i chwalony, nie pan

    Ja ci wiecej powiem - przestepcy. No - wykroczency.

    Art. 53a. 1. Kto poza stacją demontażu dokonuje:
    1) usunięcia z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów lub
    substancji niebezpiecznych, w tym płynów,
    2) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji przedmiotów
    wyposażenia lub części nadających się do ponownego użycia,
    3) wymontowania z pojazdów wycofanych z eksploatacji elementów
    nadających się do odzysku lub recyklingu

    - podlega karze pieniężnej od 10 000 do 300 000 zł.

    Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.

    J.

  • 9. Data: 2016-02-22 18:54:33
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >recyclingu
    >na odpowiednio wysokim poziomie (nie pamiętam jakim) to masz problem.

    Ale tu jeszcze nie widze zasadniczo problemu - wjechalo 1000 kg,
    wyjezdza
    850 kg zlomu stalowego, 100kg zlomu aluminium, 20 kg zlomu miedzi,
    i poziom jest, i wszyscy sa zadowoleni.

    >znaczy że co? że państwo mówi że tu i tu masz sprzedać.

    Raczej ze mowi "kto produkuje ten musi odkupic".
    I nie ma problemu co zrobic ze starymi piankami z foteli, tkaninami
    itp.

    P.S. widze - do 2014 roku wymagany poziom odzysku i recyklingu byl 85
    i 80%.
    Teraz 95 i 85%. I zaczyna sie robic sporo ...

    J.

  • 10. Data: 2016-02-22 21:12:44
    Od: Bolko <s...@g...com>

    > Wiec jesli to powazny serwis, to byc moze stosowne papiery maja.
    ja bym się zdziwił jak by mieli