  • 61. Data: 2016-02-28 20:42:16
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: "Jarek" <j...@j...pl>

    > Skoro piszemy o używanych autach, to tu już nie ma różnicy w cenie. A z
    > tym spalaniem to tak naprawdę nie wiem jak jest. Mój (1.5 litra) potrafi
    > zeżreć i 7litrów ON, poprzednik Vectra (2litry) palił 8.5 litra LPG. Żeby
    > było bardziej zagmatwanie - znajomy jeżdżący 3litrowym TDI deklaruje
    > średnie spalanie na 5.5litra ON...

    To ten ch... jechał niedawno przede mną 70 km/h ;)
    Przy takiej prędkości każdy pali mało.

  • 62. Data: 2016-02-28 23:27:34
    Od: Scobowski <s...@t...pl>

    W dniu 28.02.2016 o 19:04, Trybun pisze:

    > Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
    > konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta
    > stały u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?

    No widzisz.
    Wsiądź, przejedź się, posłuchaj silnika - na wolnych, podczas
    przyspieszania, przy prędkości autostradowej+ , skup się na wibracjach
    przenoszonych na samochód, poniuchaj spaliny obydwu w wieku 8 lat -
    przestaniesz zadawać niemądre pytania.

    Ew. zapytaj o 3,0TFSI ;-)

  • 63. Data: 2016-02-29 01:14:34
    Od: RadoslawF <radoslawfl@spam_wp.pl>

    W dniu 2016-02-28 o 09:49, Trybun pisze:

    > Nie mam żadnego przekonania do takiej tezy, że turbina to pewność
    > krótszego przebiegu bez awarii.

    Jasne, twoje przekonanie to argument. :-)

    Pozdrawiam

  • 64. Data: 2016-02-29 07:34:02
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    W dniu 2016-02-28 o 19:06, Trybun pisze:

    > Tak, w niczym nie minąłem się z faktami. Pojeździj dieslem, po jakimś
    > czasie przesiądź się znowu na benzynę a sam sobie uświadomisz jak w
    > benzyniaku trzeba dusić gaz, i żyłować sprzęgło przy ruszaniu spod świateł.

    Nie wiem skąd Ci się to bierze, ale mi w życiu gasł tylko jeden samochód
    - Vectra 1.9 CDTI do czasu zanim nauczyłem się jak operować sprzęgłem i
    gazem. Wcześniejsze benzynówki nie gasły mi wcale na światłach i tak,
    mogłem nimi swobodnie ruszać bez dotykania gazu :)

    Pozdrawiam - Mirek
    President Teddy on board :)
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 65. Data: 2016-02-29 08:39:14
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Fri, 26 Feb 2016 17:25:18 +0100
    Trybun <c...@r...cb> wrote:

    > Zdaje się że myślisz o sobie a piszesz o mnie. Jak możesz oceniać diesle
    > skoro od zarania dziejów jeździsz tylko benzyniakami?

    Problemy z wnioskowaniem.
    Kupuje beznyniaki, ale to nie znaczy że to jedyne samochody jakimi jeżdzę. Dieslami
    też jeżdzę, ale nie swoimi. Ja nie kupię diesla z prostego powodu, jego wad i mojegu
    tryby jazdy. Większość moich odcinków jazdy go około 6 km, raz na tydzień około 15,
    taki life jak ma się wszędzie blisko. Diesel nie dość że w takim trybie skotłowałby
    tyle samo ropy co benzyniak wachy, to jeszcze non stop niedogrzany i szybko bym go
    zakatował.

    Dlatego pisałem, pisanie że jesteś w stanie wykazać zawsze wyższosć diesla nad
    benzyną i do teg oargumentujesz to jakąś wyimaginowaną płynnością ruszania ze świateł
    jest pisaniem bzdur.

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 66. Data: 2016-02-29 08:41:33
    Od: szerszen <s...@t...pl>

    On Sat, 27 Feb 2016 06:30:59 -0600
    "Pszemol" <P...@P...com> wrote:

    > Po prostu Ford,

    Po prostu bzdura, mój poprzedni miał 250kkm i zero pboblemów z silnikiem, jeszcze
    poprzedni miał na liczniku około 200k mil, ale licznik zatrzymał mu się zanim go
    kupiłem więc nie wiem ile miał naprawdę i to samo, obecny ma około 170kkm i chodzi
    jak ta lala. Jakoś nie pasuje to do Twojej teorii :)

    --
    pozdrawiam
    szerszeń

  • 67. Data: 2016-02-29 10:58:38
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-02-26 o 17:54, J.F. pisze:
    > Sierra w trasie palila ok 10l gazu. Podejrzewam ze nowszy silnik
    > spokojnie zadowoliby sie ~8l benzyny, wiec nie jest to jakas wielka
    > oszczednosc.

    Tylko nowe silniki to nowe instalacje LPG za 8-10k bo to już sekwencja i
    często dotrysk paliwa a to staje się po prostu mało opłacalne.

    > Szczegolnie gdy cena ropy znow przegoni benzyne :-)
    > A moze i do 7 w trasie bym zszedl ?

    Przy nowym pewnie bez problemu.

    > W miescie ... ja mam krotsze odcinki i ciezkie buty, wiec i diesel
    > przekracza 10.

    Ja też nie mam lekkiej nogo i średnia na dziś to 7l bo zima.

    > A ile by spalala benzyna ... trudno mi powiedziec, dawno nie uzywalem.
    > LPG w miescie jakos istotnie nie roslo ...

    Tylko że LPG = stare auto gdzie koszta instalacji są niskie.

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 68. Data: 2016-02-29 11:07:58
    Od: Chris <a...@g...pl>

    W dniu 2016-02-27 o 13:51, Shrek pisze:

    > LPG 1,69, PB95 3,92

    A ON:

    Al. Jerozolimskie 200 - 3.68zł na stacji BP

    Parę km dalej masz:
    L. Optima Sokołowska 73 - 3,38zł Pruszków

    albo jak chcesz bardziej firmowe:

    Shell Ciszewskiego 15/Przy Leclerc/KEN Center - 3,54zł Warszawa

    www.vin-decoder.net www.dekoder-vin.pl

  • 69. Data: 2016-02-29 13:00:48
    Od: sirapacz <n...@s...pl>

    > Za to z adekwatnie większymi obciążeniami. Tak to jest, że jeżdzenie na
    > niskich obrotach jest akurat dla silnika mało zdrowe.

    podczas gdy silnik jest zbudowany tak, by te większe obciążenia znosić w
    normalnym trybie eksploatacji. Jeżdzenie na _za niskich_ obrotach jest
    szkodliwe a niskich ogólnie. Właśnie dlatego musi być mocniej zbudowany
    aby te udary znosić.
    generalnie to dyskusja o wyższości świąt wielkiej nocy nad świętami
    bożego narodzenia... :)

  • 70. Data: 2016-02-29 13:42:27
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message

    > I kto tu próbuje generalizować?

    No ty! :-)

    > Bo i nie masz powodów.. A zastanowiłeś się jakby wyglądała jej
    > konfrontacja z np. Audi typu A6 z 3litrowym TDI? Gdyby te dwa auta stały
    > u Ciebie w garażu to którym byś jeździł chętniej?

    Pewnie wciąż tym moim, wolnossącym bo nie cierpię dziury w gazie jaką
    wyczuwałem przy przyspieszaniu we wszystkich autach z turbosprężarką.
    A na dodatek nie pasuje mi wystrój wnętrza aut od VW/Audi - jakoś
    nie lubię ich wersji "ergonomii", wolę dużo bardziej to, do czego mnie
    przyzwyczaili Japończycy z Hondy/Toyoty.