  • 151. Data: 2016-03-14 13:15:45
    Temat: Re: Pierwszy samochód do 13 tys
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-05 o 08:51, Shrek pisze:

    > Ależ ten sens jest oczywisty - diesle są stworzone do latania dużej
    > ilości kkm w trasach. I tyle. Więc kupowanie diesla to przejechania 6
    > km do pracy w mieście mija się z celem.
    >
    > Shrek.

    Wobec tego że mam w garażu auta z obydwoma wersjami silników, muszę
    powiedzieć że mocno naciągana jest ta teoria. Na co dzień jeżdżę także w
    taki sposób że dojeżdżam do pobliskiego miasteczka około 10 km i wracam.
    Mimo że benzyniaka mam z gazem to jeżdżę głównie dieslem, a to ze
    względu na komfort. Na dłuższe trasy także dieslem i tu także jedynym
    motywem jest komfort (żeby nie było - wyposażenie wnętrza na tym samym
    poziomie, w benzynowcu nawet lepszy zestaw audio, - nagłośnienie
    znacznie lepiej brzmi). Benzyniak to praktycznie w teren, tam gdzie ze
    względu na niezbyt wysoki prześwit w dieslu muszę z niego zrezygnować.
    A Ty piszesz ze diesel jest rzekomo do czegoś konkretnego stworzony, i
    odwrotnie - do czegoś innego się nie nadaje.. Ja twierdzę że gdyby nie
    wysoki prześwit to do garażu z benzyniakiem pewnie nawet bym nie zajrzał
    częściej niż raz do roku, - wyjazd na obowiązkowy przegląd techniczny.

  • 152. Data: 2016-03-14 13:16:15
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-08 o 12:29, Shrek pisze:

    > A to już zależy tylko od tego za ile ta praca i jakie są alternatywy
    > dojazdu.

    No tak, tu masz rację.

> [...]
    > więcej. Innymi słowy - raz że jak będzie wiecznie niedogrzany to wcale
    > mniej nie spali, dwa że nawet jak optymistycznie średnio spali o te
    > dwa litry na 100, to jak robisz 5kkm rocznie to zaoszczędzisz raptem
    > 400PLN. A na diesla wydasz jakieś 4 tysie więcej. Po prostu się nie
    > opłaca. Już pomijając to, że statystycznie są bardziej awaryjne - bo
    > raz że bardziej skomplikowane, dwa że Niemcy nie kupują sobie diesli
    > do jeżdzenia do kościoła, tylko wylatują nimi duże przebiegi na
    > autostradach - więc statystycznie będzie miał większy przebieg od

    Bo ja wiem czy mniej. Ten litr/półtora mniej na sto nie robi aż takiej
    różnicy na plus.. Przynajmniej ja tak sądzę. oczywiście opisuję tu nie
    dane z katalogów a doświadczenia własne, pomijając instalację gazową w
    benzyniaku.
    Benzyna też musi się dogrzać..

  • 153. Data: 2016-03-14 13:16:46
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-09 o 18:50, re pisze:

    > Użytkownik "Trybun"

    > Benzyny też. Nie warto kupować auta na przejazd 6 km do pracy. ...
    > ---
    >
    > Mam 6 km do pracy i przystanki na obu końcach. Mogę wsiąść w samochód
    > i zajechać w 12 min (ale już wiemy, że nie opłaca się) lub ... wyjść
    > godzinę wcześniej i zajechać autobusem. I tak 2x dziennie, razem 2h.
    >
    > Czyli ... mając 6 km do pracy nie ma sensu ruszać się z domu.
    >
    > Reasumując, jak pieprzyć to pieprzyć.

    Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyjścia.

  • 154. Data: 2016-03-14 13:18:04
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-12 o 18:49, z pisze:

    > Coś czuję że takie stare trupy jak mój 1,4 D4D w Yarisie będą w cenie :-)

    A mi się marzy coś w stylu 2.2litra z Opla Recorda z lat 80tych. Nie
    szło go zadusić nawet jadąc na 5tce z prędkością 20km/h. Wymiana świec i
    końcówek wtryskiwaczy (w przeliczeniu) około 100zł..

  • 155. Data: 2016-03-14 13:18:57
    Od: Trybun <c...@r...cb>

    W dniu 2016-03-08 o 14:29, RadoslawF pisze:

    > Nie dyskutujemy/dyskutowaliśmy o tym co jest lepsze dla ciebie. :-)
    >

    > Pozdrawiam

    A jednak, i to wcale nie ja zacząłem..

  • 156. Data: 2016-03-14 18:31:41
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 14.03.2016 13:16, Trybun wrote:

> [...]
    > różnicy na plus.. Przynajmniej ja tak sądzę. oczywiście opisuję tu nie
    > dane z katalogów a doświadczenia własne, pomijając instalację gazową w

    No więc jaka jest ekonomiczna zaleta diesla?

    > Benzyna też musi się dogrzać..

    Też, ale robi to szybciej - bo więcej pali. W mieście się wyrównuje -
    dopiero w trasie diesle są ekonomiczniejsze.

    Shrek

  • 157. Data: 2016-03-15 10:11:25
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "Trybun"

> [...]
    >
    > Reasumując, jak pieprzyć to pieprzyć.

    Skoro autobus chodzi co godzina to nie masz wyjścia.
    Nie "chodzi co godzina", ale godzina jedzie. Bo:
    1. mu się nie spieszy, robi np małą pętelkę przez centrum miasta akurat
    przed ostatnim przystankiem
    2. jedzie co 30 min, więc może nawet o tyle trzeba wcześniej jechać a
    statystycznie o połowę
    3. na przystanek też trzeba wyjść wcześniej by nie spóźnić się np z powodu
    niedziałającej windy czy bo akurat on wcześniej przyjechał.

    I tak wychodzi prawie godzina. Może taksówka byłaby bardziej opłacalna
    aczkolwiek .. na zakupy po pracy też mam taksówką pojechać ?

  • 158. Data: 2016-04-02 18:57:59
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

    "Trybun" <c...@r...cb> wrote in message

    > Ja o 3litrowym TDI. I tu dziura jest niewidoczna. Także w moim 1.5litrowym
    > CRDI jej nie wyczuwam. I nie jest to raczej uwarunkowane przyzwyczajeniem,
    > ponieważ na 'stałe" jeżdżę turbodieslem od niedawna.
    > A ten VW którym jeździłeś 2009 to z jakiego rocznika? Być może wyposażony
    > był w jakąś przedpotopową turbinę?

    To była nówka CC w salonie VW w USA.