eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchuRe: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!goblin3!goblin1!goblin.stu.neva.ru!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-01.ne
    ws.neostrada.pl!unt-spo-b-01.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for
    -mail
    From: Myjk <m...@n...op.pl>
    Subject: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    User-Agent: 40tude_Dialog/2.0.15.1pl
    MIME-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset="utf-8"
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Sender: Myjk <>
    Reply-To: m...@n...op.pl
    Organization: MAD
    References: <nvhrb7$p4l$1@news.mixmin.net>
    <1...@4...com>
    <nvhtvp$8b5$4@node1.news.atman.pl>
    <j...@4...com> <j...@m...org>
    <4...@4...com> <b...@m...org>
    <v...@4...com> <vl3ajs2l8hyu$.dlg@myjk.org>
    <p...@4...com>
    <1tzkxwalj9yn0$.dlg@myjk.org>
    <t...@4...com> <p...@m...org>
    <q...@4...com>
    Date: Mon, 7 Nov 2016 15:30:31 +0100
    Message-ID: <1...@m...org>
    Lines: 43
    NNTP-Posting-Host: 83.31.17.11
    X-Trace: 1478528964 unt-rea-b-01.news.neostrada.pl 657 83.31.17.11:62695
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2592049
    [ ukryj nagłówki ]

    Mon, 07 Nov 2016 14:45:09 +0100, r...@k...pl

    > Nie, nie są. Masz jezdnię główną i jezdnię łącznika. Dwa osobne byty. Jakby to
    > była część głównej drogi, to najwyraźniej ustawodawca wszędzie się myli np.
    > określając warunki jakie powinien spełniać prawy pas autostrady (co ciekawe
    > wszędzie jest "włączenie się do ruchu na prawy pas autostrady" -- widocznie
    > tutaj też się myli).

    Czego byś nie napisał, jedno i drugie jest jednak jezdnią. Jak jest
    jezdnią, to obowiązują w kwestii pierwszeństwa ruchu przepisy ogólne.

    I po raz kolejny źle rozumiesz pojęcie włączenia sie do ruchu z zapisów w
    "ustawie o autostradach", podownie jak mylisz pojęcie pasa "włączania".
    Kiedy następuje włączenie do ruchu jest opisane w Art. 17. PORD i nie ma
    tam rozróżnienia na pasy czy tym bardziej autostrady.

    Z Twoich wniosków wynika, że każdy zjazd z jednej autostrady na drugą wiąże
    się z wyłączeniem się z ruchu, podobnie każdy skręt z pasa oznaczonego przy
    pomocy linii P-1. Tak nie jest.

    > Do absurdalnej sytuacji dochodziłoby, gdyby kierowca miał zjechać na długi pas
    > włączania, no bo przecież ma "jechać prawym pasem".

    I żeby bezsensownie nie zjechać, ma właśnie P-1(c) informujący o tym, że to
    pas m.in. włączania/wyłączania, ale nadal pas ruchu. Pisałem już o tym
    wcześniej w wyjaśnieniu dlaczego stosuje się grubszą linię z serii P-1 --
    ale nadal z serii należącej do oddzielania od siebie _pasów_, a nie jakiś
    kosmicznych "oddzielnych bytów".

    > Pisz na Wiejską, że dochodzi do masowych stłuczek samobójców
    > na autostradach i trzeba coś z tym zrobić.

    Nie dochodzi do masowych stłuczek, bo większość zna obowiązujące przepisy
    które mówią, że ten wjeżdżający na środkowy pas z prawej ma pierwszeństwo
    przed tym z lewej. Jakby tak robili, nawet chcąc sobie naprawić prawy bok,
    to polegną -- bo bedą winni. Proste. I tak jest w każdym innym miejscu
    gdzie równolegle biegną trzy lub więcej pasów.

    Tymczasem EOT, bo więcej się już napisać nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: