  • Data: 2016-11-07 17:26:42
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 7 Nov 2016 15:37:55 +0100, nadir

    > Jesteś pewien, że ma tylko sensownie brzmieć, a nie że jednak pas
    > włączania faktycznie jest oddzielony od jezdni autostrady?

    Pojęcie włączania się do ruchu w rozporzadzeniu o budowie dróg nie jest
    tożsame z Art. 17. PORD. Tam się nie zastanawiają nad prawnymi
    konsekwencjami pierwszeństwa na drodze, bo ten dokument nie temu służy.

    > No właśnie, jeżeli jednak pas włączania jest pasem "podporządkowanym"
    > względem jezdni autostrady, to już nie koniecznie. Zauważ, że inne linie
    > są miedzy pasami ruchu autostrady, a inne między pasem włączania i lewym
    > pasem autostrady.

    Już to było wyjaśnione. Grubsza linia P-1c informuje tylko, że ten pas
    służy do włączania, wyłączania, służy pojazdom "specjalnym", ew. do skrętu
    tj. skieruje w inną stronę niż "prosto". Nic więcej, żadnego pierwszeństwa
    nie zmienia, nie stanowi odmiennego bytu, w tym także i szczególnie nie
    zmienia Art. 22.

    > No nie wiem, może ktoś tu twierdził, że można taranować, ale na pewno
    > nie ja.

    Tak by wynikało z serowanej tu teorii. Wszak główną (jezdnią) jedzie pan i
    władca, a ten z pasa "rozbiegowego" będącego "oddzielnym bytem", biegnącego
    obok, nie ma prawa nawet drgnąć.

    Tu też EOT.

    --
    Pozdor