eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchuRe: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
  • Data: 2016-11-07 15:37:48
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Mon, 7 Nov 2016 13:12:28 +0100, w <nvpr3c$r9m$4@node1.news.atman.pl>, Shrek
    <...@w...pl> napisał(-a):

    > W dniu 07.11.2016 o 12:15, r...@k...pl pisze:
    > > Sun, 6 Nov 2016 18:37:04 +0100, w <nvnpnv$cp8$4@node2.news.atman.pl>, Shrek
    > > <...@w...pl> napisał(-a):
    > >
    > >> W dniu 06.11.2016 o 16:43, r...@k...pl pisze:
    > >>
    > >>> W sumie masz rację -- to nie linia zatrzymania, ale separator jezdni.
    > >>> Ale i tak niczego to nie zmienia -- jadący z podporządkowanej nie zmienia pasa.
    > >>> Jadący główną -- tak.
    > >>
    > >> Ano zmienia, bo gdyby nie ta drobna linia, to każdy by pojechał dalej
    > >> swoim pasem.
    > >
    > > I spowodowałby wypadek ze swojej winy.
    >
    > Bardzo ważne stwierdzenie z twojej strony - usuńmy te trójkąciki (które
    > faktycznei są tylko powtórzeniem) i tą linie na skos i zapamiętajmy
    > dokładnie jak to skrzyżowanie wygląda. Zapamiętałeś - teraz twierdzisz,
    > że z prawej możemy się wbić przez wszystkie pasy na skos i jak toś tam
    > akurat jedzie to jego wina - tak?

    Oczywiście. Przepis, że musi zająć skrajny prawy pas zlikwidowano wieki temu
    (nie całkiem mądre to było posunięcie, ale najwyraźniej ustawodawca chciał mieć
    łatwiej przy określaniu winy). Nie ma "grubej" linii, więc to jego jezdnia.
    Aby była wina tego z głównej należałoby po zlikwidowaniu "tej linii na skos"
    przedłużyć linię ciągłą, tak aby zmiana pasa ruchu następowała już na drodze, a
    nie na przecięciu.

    > to jeszcze raz pokażę o czym piszemy:
    >
    > https://www.google.pl/maps/@52.3023135,20.9454241,3a
    ,75y,145.6h,80.69t/data=!3m6!1e1!3m4!1sedOBmZBQTJgIO
    aJaPICjMw!2e0!7i13312!8i6656?hl=pl
    > >
    > > Mogę sobie tego szarego zepchnąć na przyczółek od kładki. Nawet mam
    > > powód żeby sobie tak pojechać poza czystą złośliwością - tam jest wjazd
    > > na parking.
    >
    > Teraz przypomnij sobie twoje skrzyżowanie z usuniętą skośną linią i
    > trójkątami - wygląda podobnie - no tak - z tym, że lustrzane odbicie.
    > Ale w jednym przypadku możesz sobie spychać innych na pas zielenia a w
    > drugim już nie?

    Nie ma związku. W poprzednim przykładzie jadący główną może sobie wybrać pas,
    na który wjeżdża, takie prawo daje mu znak D-1.

    > Ta skośna linia miała decyudujące znaczenie - ty nie ogarniasz. Ale nie
    > przejmuj się to skrzyżowanie jest tak źle zaprojektowanie, że mało kto
    > to ogarnia, a po prostu ludzie "wiedzą" że tam jest pojebane
    > pierwszeństwo. Nie wiedzą dlacczego. Ty też nie wiedziałeś, a
    > jednocześnie z pojebanego przykładu uogulniłeś sobie wniosku na inne
    > normalne przypadki.

    ROTFL :). Odważne słowa od kogoś kto nie ogarnia zakresu działania znaku A-7,
    zawracania, ani nawet obszaru skrzyżowania, a do teraz nawet nie wie co oznacza
    D1 . Pozwolisz, że przyjmę je z usmiechem :))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: