  • Data: 2016-11-07 15:30:31
    Temat: Re: Pierwszeństwo przy pasie włączania się do ruchu
    Od: Myjk <m...@n...op.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Mon, 07 Nov 2016 14:45:09 +0100, r...@k...pl

    > Nie, nie są. Masz jezdnię główną i jezdnię łącznika. Dwa osobne byty. Jakby to
    > była część głównej drogi, to najwyraźniej ustawodawca wszędzie się myli np.
    > określając warunki jakie powinien spełniać prawy pas autostrady (co ciekawe
    > wszędzie jest "włączenie się do ruchu na prawy pas autostrady" -- widocznie
    > tutaj też się myli).

    Czego byś nie napisał, jedno i drugie jest jednak jezdnią. Jak jest
    jezdnią, to obowiązują w kwestii pierwszeństwa ruchu przepisy ogólne.

    I po raz kolejny źle rozumiesz pojęcie włączenia sie do ruchu z zapisów w
    "ustawie o autostradach", podownie jak mylisz pojęcie pasa "włączania".
    Kiedy następuje włączenie do ruchu jest opisane w Art. 17. PORD i nie ma
    tam rozróżnienia na pasy czy tym bardziej autostrady.

    Z Twoich wniosków wynika, że każdy zjazd z jednej autostrady na drugą wiąże
    się z wyłączeniem się z ruchu, podobnie każdy skręt z pasa oznaczonego przy
    pomocy linii P-1. Tak nie jest.

    > Do absurdalnej sytuacji dochodziłoby, gdyby kierowca miał zjechać na długi pas
    > włączania, no bo przecież ma "jechać prawym pasem".

    I żeby bezsensownie nie zjechać, ma właśnie P-1(c) informujący o tym, że to
    pas m.in. włączania/wyłączania, ale nadal pas ruchu. Pisałem już o tym
    wcześniej w wyjaśnieniu dlaczego stosuje się grubszą linię z serii P-1 --
    ale nadal z serii należącej do oddzielania od siebie _pasów_, a nie jakiś
    kosmicznych "oddzielnych bytów".

    > Pisz na Wiejską, że dochodzi do masowych stłuczek samobójców
    > na autostradach i trzeba coś z tym zrobić.

    Nie dochodzi do masowych stłuczek, bo większość zna obowiązujące przepisy
    które mówią, że ten wjeżdżający na środkowy pas z prawej ma pierwszeństwo
    przed tym z lewej. Jakby tak robili, nawet chcąc sobie naprawić prawy bok,
    to polegną -- bo bedą winni. Proste. I tak jest w każdym innym miejscu
    gdzie równolegle biegną trzy lub więcej pasów.

    Tymczasem EOT, bo więcej się już napisać nie da.

    --
    Pozdor
    Myjk