  • Data: 2014-05-09 08:59:47
    Temat: Re: Pętla prądowa
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > W Polsce funkcjonowały dwie sieci telegraficzne - telexowa dostępna
    > dla ogółu i wewnętrzna - na potrzeby PPTiT.

    Może coś pokręciłem, ale chyba sieci przełączanie nie od razu zostały
    zaimplementowane w infrastrukturze dalekopisowej. Czy przypadkiem wojsko
    wcześniej nie stosowało stałych łączy?

    > Lokalne? Nie bardzo. PAP odbierał depesze z całego świata. Większe
    > redakcje miały sztywne łącza z PAPem.

    No dobrze, "lokalne" nie było zbyt dobrym słowem.

    > Ale jaki sprzęt? Elektromechaniczne terminale z 7-bitowym ASCII były
    > wykorzystywane i z użyciem modemów FSK 200bps rzeczywiście tuż przed
    > erą PC ludzie się łączyli.

    To wiem. Nie chodziło mi jednak o zdalny dostęp do systemów
    komputerowych. Zastanawiałem się, czy nie próbowano przepychać łączności
    dalekopisowej przez abonencką linię telegraficzną, nie przez utworzenie
    na tej linii pętli prądowej, ale przy wykorzystaniu jakiegoś
    prymitywnego modemu.