  • Data: 2014-05-09 10:16:59
    Temat: Re: Pętla prądowa
    Od: Adam <a...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Ale na temat wojska się nie wypowiadam - nie zajmowałem się tym.
    >(...)

    Byłem w ówczesnej JW w Bochni.
    Stały 2 maszyny dalekopisowe. Jeden hebel przełączał pomiędzy maszyną A
    a B, a drugi zestaw hebli przełączał linie.
    Nie pamiętam szczegółów. Linia "gadana" była chyba na innych drutach -
    ale nie jestem pewien. Ale na pewno były to linie sztywne (do
    dalekopisu), co najmniej 2.
    Jakbym był w domu, to może po długich i intensywnych poszukiwaniach
    znalazłbym jakieś fotki centrali.
    W każdym razie najpierw łączyłem się "paszczą" z kimś i wołałem o
    połączenie z dalszym operatorem, później ewentualnie kolejno dalszym, aż
    do skutku. Wtedy chyba otwierałem dopiero klucz na dalekopis.

    Jedynie co dobrze pamiętam, to popielniczka wbudowana w dalekopis ;)
    Ale nie wiedzieć czemu często zapełniała się krążkami papieru. Może
    dlatego, że dla niepoznaki była wbudowana w czytnik/dziurkacz taśmy
    perforowanej ;)

    --
    Pozdrawiam.

    Adam