  • 31. Data: 2009-03-19 22:21:37
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <1ac3rqgyjq6sr$.dlg@news.bakulik.pl>,
    bakulik <i...@n...polska> wrote:

    > No chyba że
    > panowie inżynierowie, jak ich tylko trzech tylko zostanie, wezmą się w
    > końcu do roboty, a fabryki powstaną w Tajlandii czy innych Chinach,
    > gdzie może tańsza siła robocza?... ;)
    No, teraz niby gdzie sa te fabryki?
    Pentax k10D - Filipiny
    Nowe Limitedy - Wietnam.

    TA

  • 32. Data: 2009-03-19 22:29:24
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    bakulik napisał:

> [...]
    > panowie inżynierowie, jak ich tylko trzech tylko zostanie, wezmą się w
    > końcu do roboty, a fabryki powstaną w Tajlandii czy innych Chinach,

    Podobno na bruk poszedł "tylko" dział kompaktów.

    m.
    --
    In Googlis non est, ergo non est.

  • 33. Data: 2009-03-19 22:31:32
    Od: q...@o...pl

    > Podobno na bruk poszedł "tylko" dział kompaktów.

    A skąd taka wiadomość?

  • 34. Data: 2009-03-19 22:46:54
    Od: bakulik <i...@n...polska>

    T...@s...in.the.world napisał(a):

    > No, teraz niby gdzie sa te fabryki?

    No chyba w Japonii też, skoro z nich zwalniają...

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.pl | www.bakulik.com.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 35. Data: 2009-03-19 23:37:49
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <1...@n...bakulik.pl>,
    bakulik nabazgrał:

    > No chyba w Japonii też, skoro z nich zwalniają...

    W Japonii produkowane były te szkła, co jakieś pół roku
    temu było głośno, że są wycofywane z produkcji...

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 36. Data: 2009-03-20 01:20:15
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    KILu pisze:
    > Pentax mial pare bardzo ciekawych modeli - chocby "designerski" Optio X
    > czy WP, wodoodporny i z szeregiem bardzo ciekawych opcji, typu
    > zapamietywanie dowolnych wybranych ustawien (wliczajac ogniskowa i focus),
    > MF, "pan focus" (kazdy aparat powinien miec cos takiego - wylaczasz AF, a
    > duza GO sprawia, ze i tak wszystko jest ostre) czy swietne macro. Problem
    > w tym, ze Pentax nie kojarzy sie tak, jak Canon czy Nikon (ktory przeciez
    > tez przez ostatnie lata pokazal bardzo malo w dziedzinie kompaktow, a
    > jednak cieszy sie popularnoscia) czy powszechnie kojarzone z porzadna
> [...]

    Wybacz, ale to nie jest nic nad wyraz lepszego, ciekawego i interesującego.
    Mnie mało obchodzi, co z czym się kojarzy i jak firma na tym korzysta
    lub nie. Interesuje mnie za to co dostanę. Przy pentaksie mam wrażenie,
    że nigdy nie było czegokolwiek wybijającego się z tłumu.
    Wodoodporny pierwszy to był chyba olek i wyreklamowali go odpowiednio.
    To co miało optio X miało conajmniej kilka aparatów jak np nikony
    coolpixy i jakoś nie miały dzięki temu wielkiej sławy.

    Co do funkcji to wymieniasz rzeczy, które nie są niczym nadzwyczajnym.
    MF to ma każdy kompakt canona nawet. I to MF tak naprawdę psu na budę na
    LCD. Co do macro to raczej kojarzą mi się z nim coolpiksy, ale to też
    nie jest funkcja szczególnie porządana w największym stopniu i nawet jak
    tam trochę jest lepiej niż w innych to i tak tym kariery nie zrobią.

    Ciekawe i porządne aparaty to np te z matrycami APS-C (sony R1, sigmy
    DP1, DP2), te z matrycami z większą dynamiką (fuji) czy też z
    nadzwyczajnym trybem filmowym (casio). O każdym z nich się tu mówiło
    wiele, a co o pentaksie?
    Przypominam sobie że wypuścili ultra zooma, że wypuszczali jakieś małe
    kieszonkowe, że sporo modeli ekonomicznych. Czyli coś co niczym nie
    wybija się ponad konkurencję.

    IMHO raz na jakiś czas wychodzi jakiś ciekawy aparacik kompaktowy. Póki
    co nie ma takiego, który miałby wszystko. O tych wymienionych wyżej za
    każdym razem było głośno wśród ludzi, a kiedy pentax wypuścił coś
    takiego, że ludzie o tym gadali?

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 37. Data: 2009-03-20 01:29:17
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    l...@l...localdomain pisze:
    > Oj nie wiesz o czym piszesz. K20D to był zawód, bo to czego naprawdę
    > brakowało, to lepszy AF.

    Prawda, ten aparat jest skromnym update o matrycę i niewiele więcej.
    Dlatego pisałem, że coś ciekawego ostatnio to było w k10d. Starali się
    jak mogli.

    > Ale matryca w K20D to spory krok do przodu,

    No nie uważam ją za jakąś szczególną. Widać było banding i dalej jest,
    tak samo dalej aparat wariuje na mrozie i robi zdjęcia w paski. To jest
    update, a nie rewolucja.
    Te 14Mpix to tak samo tak trochę na wyrost. W tym segmencie nikt nie
    skacze z radości dla jeszcze kolejnego megapiksela, za to ludzie są
    okrutni gdy nie ma odpowiedniej optyki do obsłużenia tego.
    Z tego co widziałem w testach dobyło Mpix, ale nie zmienił się wiele
    procesor/układy więc aparat zwolnił. Tak czy inaczej w życiu nie powiem,
    że k20d był rewolucyjny. Taki sobie to update, a matryca to może jakiś
    krok do przodu, ale inni zrobili w tym czasie tych kroków kilka.

    > a korekcja AF/BF to też spora zaleta.

    To jest szczegół, pierdół i detal. Owszem, przydaje się, ale nie jest to
    ani absolutnie kluczowe, ani też nie uniemożliwia fotografowania.
    Dostają to kolejno różne modele i nikt nie kupuje aparatu tylko dlatego.
    Podobnie też - szczegół, detal, mały krok do przodu :)
    Takie coś spokojnie mogłoby się znaleźć jako update w k10d.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 38. Data: 2009-03-20 01:35:55
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha dominik napisał tak:

> [...]
    > tym korzysta lub nie. Interesuje mnie za to co dostanę. Przy pentaksie mam
    > wrażenie, że nigdy nie było czegokolwiek wybijającego się z tłumu.

    Ciekawe, ze nie jestes pierwszym ktory tak twierdzi ;)

    'A co takiego wyjątkowego ma do zaoferowania Pentax *ist DS? Jakie unikalne
    cechy go wyróżniają? Żadne! Zgadza się - niczym się nie wyróżnia.'

    http://fotopolis.pl/index.php?n=2580

    (tekst w calosci polecam)

    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 39. Data: 2009-03-20 01:37:05
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    bakulik pisze:
    > Ciekawe, że zapowiedzi mieli interesujące, tylko gorzej z ich
    > realizacją. Np. cyfrowe 645, odgrzewane kilka razy. Albo to:

    Ale wiesz.. zapowiadać to ja sobie mogę, że zrobię hasselka z 200Mpix i
    jeszcze za 10zł sztuka będę rozdawał.
    Na tegorocznych targach PMA kryzys widać było dość mocno. Niektóre firmy
    cośtam pokazały, ale niezbyt wiele. Pentax puścił umiejętnie plote jak
    to dobrze będzie. Po targach, a tu dowiadujemy się że Japonia żegna pół
    pentaksa.

    > "Na targach w Kolonii można było zobaczyć prototyp nowej lustrzanki
    > małoobrazkowej Pentaxa. [...] Aparat, który pojawi się w sprzedaży w
    > pierwszym kwartale 2001r., będzie nazywać się Pentax MZ-S. Jest to, jak
    > mówią przedstawiciele Pentaxa, końcowy efekt poszukiwań aparatu łatwego
    > w obsłudze. [...] Wykonany ze stopu metali lekkich korpus MZ-M ma być
    > podstawą do konstrukcji cyfrowej lustrzanki o rozdzielczości sześciu
    > megapikseli, której układ CCD będzie miał format pełnej klatki 24x36mm."
    > (Pozytyw, nr 1/2001, str. 7)

    > Pamięta ktoś te zapowiedzi? Co z nich wyszło?

    Wyszło tyle, że zdjęcie MZ-S pojawiało się przy okazji masy spekulacji o
    średnim formacie od pentaksa. Fakty jednak są takie, że narazie niestety
    pentax leci siłą rozpędu dawnych lat, użytkowników, którzy od zawsze
    kupowali świetne analogi tej firmy i wielu ma sporo optyki.
    Ale ile tak się da.

    Obseruję dzisiaj niebywałą łatwość w tworzeniu nowych systemów. Olek i
    Panas zrobią swój, samsung swój i jakoś to będzie. A reszta będzie
    walczyć tym co ma i co tak forsowała.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 40. Data: 2009-03-20 02:01:35
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kombajn Bizon pisze:
    > Ciekawe, ze nie jestes pierwszym ktory tak twierdzi ;)

    Był taki nurt jak "Mesjanizm". Wmawiano sobie wtedy, że wszystkie złe
    rzeczy świata spadają na biedny kraj i to jest dobre, ale kiedyś nagle
    będzie wielka nagroda, sława, piękno i bogactwo ;)
    Tak czy siak tłumaczyć sobie można, ale nic nie zmieni sytuacji jak
    ciężka praca w konkretnym kierunku.
    Był sobie nieszczególny casio - nagle rozbłyska aparatem z 1000fps. Był
    sobie fuji, nagle zadziwia matrycą inną niż wszystkie. Sigma pcha ten
    swój foveon który też jest ciekawy z pewnych powodów i tak można
    wymieniać dalej. A pentax? Ani tanio, ani szczególnie się wybija ani
    nic. Dobrze to nie wróży.

    > 'A co takiego wyjątkowego ma do zaoferowania Pentax *ist DS? Jakie unikalne
    > cechy go wyróżniają? Żadne! Zgadza się - niczym się nie wyróżnia.'

    > http://fotopolis.pl/index.php?n=2580

    > (tekst w calosci polecam)

    Czytałem, dawno temu.
    Opinia jak wyżej - powtarzanie sobie, że bo pentax taki jest sprawy nie
    zmieni. System gdzie nie napływają nowi użytkownicy po prostu biednieje
    i umiera. Stopniowo i nieubłagalnie. Tutaj chyba tak jest niestety.
    Gdyby Samsung ogłosił, że będzie nowy system NX razem z pentaksem to
    może byłoby coś nadziei, a ta wiadomość brzmiała mniej więcej "mamy was
    pentaksie w...".

    Kiedyś byłem na konferencji pewnego zapomnianego dziś systemu
    operacyjnego. Mimo wszystko garstka ludzi chciała coś zmienić, jakoś
    postawić go na nogi. Tak czy siak całość nierozwijana, poplątana w
    licencje itd. Ciężka sprawa.
    W dyskusji na temat społeczności i jej problemów ktoś powiedział:
    "people are dying". Rzeczywiście - zero napływu nowych ludzi, coraz
    mniej obsługiwanego sprzętu, coraz więcej problemów. To musiało się
    wywrócić.
    W pentaksie tak źle nie ma oczywiście, ale coraz to bardziej szalejące
    czynniki nie są na rękę. W ciężkich czasach trzeba ryzykować, inwestować
    lub przepadnąć. Jak wychodził jeden korpus na dwa lata to było fajnie.
    Ale dzisiaj...

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \