    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Date: Fri, 20 Mar 2009 02:37:05 +0100

    bakulik pisze:
    > Ciekawe, że zapowiedzi mieli interesujące, tylko gorzej z ich
    > realizacją. Np. cyfrowe 645, odgrzewane kilka razy. Albo to:

    Ale wiesz.. zapowiadać to ja sobie mogę, że zrobię hasselka z 200Mpix i
    jeszcze za 10zł sztuka będę rozdawał.
    Na tegorocznych targach PMA kryzys widać było dość mocno. Niektóre firmy
    cośtam pokazały, ale niezbyt wiele. Pentax puścił umiejętnie plote jak
    to dobrze będzie. Po targach, a tu dowiadujemy się że Japonia żegna pół
    pentaksa.

    > "Na targach w Kolonii można było zobaczyć prototyp nowej lustrzanki
    > małoobrazkowej Pentaxa. [...] Aparat, który pojawi się w sprzedaży w
    > pierwszym kwartale 2001r., będzie nazywać się Pentax MZ-S. Jest to, jak
    > mówią przedstawiciele Pentaxa, końcowy efekt poszukiwań aparatu łatwego
    > w obsłudze. [...] Wykonany ze stopu metali lekkich korpus MZ-M ma być
    > podstawą do konstrukcji cyfrowej lustrzanki o rozdzielczości sześciu
    > megapikseli, której układ CCD będzie miał format pełnej klatki 24x36mm."
    > (Pozytyw, nr 1/2001, str. 7)

    > Pamięta ktoś te zapowiedzi? Co z nich wyszło?

    Wyszło tyle, że zdjęcie MZ-S pojawiało się przy okazji masy spekulacji o
    średnim formacie od pentaksa. Fakty jednak są takie, że narazie niestety
    pentax leci siłą rozpędu dawnych lat, użytkowników, którzy od zawsze
    kupowali świetne analogi tej firmy i wielu ma sporo optyki.
    Ale ile tak się da.

    Obseruję dzisiaj niebywałą łatwość w tworzeniu nowych systemów. Olek i
    Panas zrobią swój, samsung swój i jakoś to będzie. A reszta będzie
    walczyć tym co ma i co tak forsowała.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \