  • 1. Data: 2009-03-19 11:09:38
    Temat: Czy jest coś takiego?
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    1. Robimy bracketing ostrości, np. 30 zdjęć obejmujących głębokość sceny
    2. ładujemy to do odpowiedniego programu który wyświetla nam któreś z nich

    Teraz:

    Przesuwamy kursorem po zdjęciu i wtedy pewien algorytm wyszukuje zdjęcie które
    jest w danym punkcie najostrzejsze i płynnie zmienia wyświetlany obraz na to
    właśnie zdjęcie.

    Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając sobie
    fokus wedle kursora.

    Jak nie ma to zastrzegam pomysł :>

  • 2. Data: 2009-03-19 11:16:08
    Temat: Re: Czy jest coś takiego?
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Mateusz Ludwin pisze:
> [...]
    > obraz na to właśnie zdjęcie.
    >
    > Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając

    A ja zastrzegam inny pomysł - filmowanie, albo bardzo szybka seria zdjęć
    z rejestracją w EXIFie odległości ostrzenia i potem ułożenie tego w
    warstwowe zdjęcie a'la 3D :D

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-03-19 11:16:15
    Od: "Agent" <w...@o...ue>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości
> [...]
    > obraz na to właśnie zdjęcie.
    >
    > Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając

    To nie lepiej dać wiekszą przysłonę i mieć wszystko ostre? Akurat w takim
    zastosowaniu myślę, że tak.

  • 4. Data: 2009-03-19 11:16:31
    Od: januszek <j...@p...irc.pl>

    Mateusz Ludwin napisał(a):

    > Przesuwamy kursorem po zdjęciu i wtedy pewien algorytm wyszukuje zdjęcie które
    > jest w danym punkcie najostrzejsze i płynnie zmienia wyświetlany obraz na to
    > właśnie zdjęcie.

    Mozesz wyjasnic, skad oprogramowanie ma wiedziec, ze ten akurat punkt
    jest najostrzejszy?

    j.

    --
    "Można wysnuć wniosek, że przyszłością gier są małe opalizujące krążki -
    płyty kompaktowe. Głównym tego powodem jest nieopłacalność skopiowania

  • 5. Data: 2009-03-19 11:27:25
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    januszek wrote:

    > Mozesz wyjasnic, skad oprogramowanie ma wiedziec, ze ten akurat punkt
    > jest najostrzejszy?

    akurat to jest dość banalne
    chyba jest nawet filtr w PSie do wyszukiwania krawędzi...

    --
    pozdrawiam

  • 6. Data: 2009-03-19 11:27:52
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    januszek wrote:

    > Mozesz wyjasnic, skad oprogramowanie ma wiedziec, ze ten akurat punkt
    > jest najostrzejszy?

    Na podstawie analizy lokalnego kontrastu.

  • 7. Data: 2009-03-19 11:29:24
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Agent wrote:

    > Użytkownik "Mateusz Ludwin" <n...@s...org> napisał w wiadomości

    > To nie lepiej dać wiekszą przysłonę i mieć wszystko ostre?

    Ale nie o to chodzi żeby mieć wszystko ostre, tylko żeby mieć małą GO którą
    będziemy przesuwać przy oglądaniu zdjęcia.
    Był kiedyś taki filmik na którym prezentowano prototypowy system kilkunastu
    obiektywów które rejestrowały obraz z kilku pozycji i pozwalały na wyliczenie
    trójwymiarowego modelu sceny, ale moje rozwiązanie działałoby z dowolnym
    obiektywem. Można do tego dodać jeszcze śledzenie ruchu oka i wrażenie będzie
    jeszcze silniejsze.

  • 8. Data: 2009-03-19 11:30:56
    Od: Mateusz Ludwin <n...@s...org>

    Paweł W. wrote:

    > A ja zastrzegam inny pomysł - filmowanie, albo bardzo szybka seria zdjęć
    > z rejestracją w EXIFie odległości ostrzenia i potem ułożenie tego w
    > warstwowe zdjęcie a'la 3D :D

    Pomysł z filmowaniem jest w ogóle niezły, bo załatwia sprawę opóźnień między
    zdjęciami. Można by to wykorzystać do błyskawicznego robienia HDRI.

  • 9. Data: 2009-03-19 11:46:30
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "Mateusz Ludwin" napisał
> [...]
    > obraz na to właśnie zdjęcie.
    >
    > Efekt: możemy "trójwymiarowo" oglądać zarejestrowaną scenę przesuwając

    Zajebisty pomysł.

    adam

  • 10. Data: 2009-03-19 11:48:44
    Od: Jan Rudziński <j...@a...net>

    Cześć wszystkim

    januszek napisał(a):

    > Mozesz wyjasnic, skad oprogramowanie ma wiedziec, ze ten akurat punkt
    > jest najostrzejszy?

    To się daje zrobić:

    http://www.multiscan.com.pl/Demo1.php?efi

    --