  • 91. Data: 2009-03-21 20:17:18
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Mar 2009, Kombajn Bizon wrote:

    > Nie, matryca. Migawka jest caly czas otwarta.

    E, to się nie liczy.
    Zwyczajny "kiepski film" - smugi.
    A200 daje 10 fps migawką :)

    pzdr, Gotfryd

  • 92. Data: 2009-03-21 21:57:57
    Od: "JD" <j...@g...com>

    wiadomości grup dyskusyjnych:Pine.WNT.4.64.0903211232300.1736@quad..
    .

    > On je robi *migawką*??
    > Szczelinową migawką 20 fps???
    > :O
    > To chyba wymaga sygnału ostrzegawczego dla zawałowców ;)
    > (bo bez migawki mechanicznej zdjęcie ze "smugami" się nie liczy)

    Ale doczytałeś, że ja tym czymś się nie zachwycam ?!?

    Mam gdzieś jak to robi.

    JD

  • 93. Data: 2009-03-22 09:07:15
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witam !

    Pawel_W wrote:

    > Do precyzyjnego ostrzenia te? bardzo si? przydaje (K20D ma
    >podgl?d na LCD ale du?o mu brakuje do porz?dnego LV, cho?by z Olympusa
    >E-410).

    Olympus E-410 nie ma porzadnego LV.
    To bardzo przereklamowana sprawa.

    Dla mnie to lipa, bo nie masz potwierdzania AF-u a cala
    ta misterna konstrukcja pracy LV jest po prostu
    nie do przyjecia i bardzo odbiega od analogii pracy w kompakcie.

    Pomijam fakt, ze miedzy podgladem LV a wykonaniem zdjecia
    i powrotem do funkcji LV (po wykonaniu zdjecia)
    to masakra czasowa i nikt kto chce normalnie fotografowac
    nie zgodzi sie na takie jaja.

    /* sorry jak urazilem uzytkownikow Olkow ale to
    jest chwila prawdy LV w E-410-tce */

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x.

  • 94. Data: 2009-03-22 12:02:20
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    Dariusz W. wrote:

> [...]
    > i powrotem do funkcji LV (po wykonaniu zdjecia)
    > to masakra czasowa i nikt kto chce normalnie fotografowac

    Do takich wniosków można dojść jak się chce fotografować lustrzanką jak
    kompaktem, co jest bez sensu bo w E-410 jest jednak normalny (chociaż
    mały) wizjer optyczny. E-410 jak i inne Olki ma dobrze działające
    powiększenie obrazu przy LV i przede wszystkim histogram na żywo co jest
    nie do przecenienia. Czasem korzystałem też (już nie mam E-410) z
    możliwości włączenia siatki i podglądałem WB przy fotografowaniu w
    JPGach - LV w E-410 wyświetla wprowadzone zmiany. Największą wadą jest
    fakt, że to nie jest obrotowy LCD a nie to, że przy LV aparat nie ostrzy
    po kontraście. Ruchomy LCD jest w E-330 i to jest bardzo fajne, E-330
    ostrzy też normalnie przy LV (druga matryca) jednak IMHO znacznie
    bardziej użyteczne jest rozwiązanie z E-410 głównie dzięki
    histogramowi... Pewnie, że najlepiej mieć obrotowy LCD, histogram i
    sprawny AF po kontraście tak jak najnowsze konstrukcje Olka ale pisanie,
    że wcześniejsze rozwiązanie to lipa jest nieporozumieniem.

    > /* sorry jak urazilem uzytkownikow Olkow ale to
    > jest chwila prawdy LV w E-410-tce */

    ???
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 95. Data: 2009-03-22 20:11:28
    Od: d...@2...pl (Dariusz W.)

    Witaj !

> [...]
    >JPGach - LV w E-410 wy?wietla wprowadzone zmiany. Najwi?ksz? wad? jest
    >fakt, ?e to nie jest obrotowy LCD a nie to, ?e przy LV aparat nie ostrzy
    >po kontra?cie. Ruchomy LCD jest w E-330 i to jest bardzo fajne, E-330
    >ostrzy te? normalnie przy LV (druga matryca) jednak IMHO znacznie
    >bardziej u?yteczne jest rozwi?zanie z E-410 g?ównie dzi?ki
    >histogramowi... Pewnie, ?e najlepiej mie? obrotowy LCD, histogram i
    >sprawny AF po kontra?cie tak jak najnowsze konstrukcje Olka ale pisanie,
    >?e wcze?niejsze rozwi?zanie to lipa jest nieporozumieniem.

    Budujesz filozofie na temat czegos co Olympus w E-410-tce
    nie dorobil jak nalezy... czyli malo-uzyteczne LV.

    Zamiast konkretnie potwierdzic to co napisalem
    starasz sie kiepskie bo... niedorobione rozwiazanie przedstawiac jako
    dobre ;)

    Co mi z tego, ze bede mial siatke czy histogram on-line jak
    nie mam potwierdzenia ustawienia AF-u i nie wiem czy
    obiekt na zdjeciu bedzie ostry czy tez nie + bardzo wydluzony
    czas reakcji do wykonania zdjecia.

    Ponadto po wykadrowaniu przez LV i nacisnieciu przycisku migawki
    czas wyzwolenia tej migawki to okolo... 1 sekunda !!!!!!!
    (wczesniej mechanika miesza z lustrem i aparat dopiero wtedy
    ustawia AF tracac czas... -- pozniej migawka sie wyzwala)

    Wyobrazasz sobie co z takim opoznieniem mozna fotografowac ?
    Bo to jedynie statyczne kadry... Reszta... bedzie porazka.

    W praktyce jako uzytkownik E-410 zniechecilem sie do stosowania
    LV bo... dostawalem nieostre kadry i zal mi bylo
    zepsutych zdjec, ktorych nie moglem juz powtorzyc.

    Jestem praktykiem chodzacym twardo po ziemi i jako
    uzytkownik takze... Olympusa opieram sie na prawdzie i faktach
    nawet jak by to bylo kompromitujace dla tego systemu.

    Dariusz W.

    Usun z e-mail znaki x

  • 96. Data: 2009-03-22 23:40:12
    Od: T...@s...in.the.world

    In article <gq069c$pni$1@inews.gazeta.pl>, " " <j...@g...pl>
    wrote:

    > oj tam, Limitedy skonczyly sie na Kill'Em All (znaczy sie na FA)
    > te DA to takie bardziej przez male "L" ;)

    Dlaczego tak sadzisz?

    > (nie mam zadnego DA limited, wiec tak raczej trolluje tylko)

    No wlasnie...

    TA

  • 97. Data: 2009-03-23 10:07:07
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Sat, 21 Mar 2009, JD wrote:

    > Ale doczytałeś, że ja tym czymś się nie zachwycam ?!?

    Doczytałem.
    Byłem ciekaw "jak", bo to decyduje o jakości zdjęć.

    > Mam gdzieś jak to robi.

    Ależ wolno Ci - pytanie nie było osobiście do Ciebie.

    pzdr, Gotfryd

  • 98. Data: 2009-03-23 15:21:42
    Od: " " <j...@g...pl>

    > Dlaczego tak sadzisz?

    > No wlasnie...

    buu, pozartowac juz nie mozna ? ;)

    ale FA77 posiadam - cudowne szklo, warto wydac na niego pieniadze
    chociaz obecne ceny w Polsce to juz troche przegiecie

    --
    pozdr
    janku

  • 99. Data: 2009-03-24 11:23:22
    Od: "gebi" <g...@p...fm>

    Użytkownik "dominik" <n...@d...kei.pl> napisał w wiadomości

    > I jeszcze taki:
    > http://dada.pentax.org.pl/107518495_feSklJat_PentaxK
    mwhiteKitty.jpg
    Teraz dochodzą jeszcze K20D Titanium Limited Edition i K-m Limitowany w kolorze
    oliwkowym. Wypas :-)