  • 41. Data: 2009-03-20 02:12:19
    Temat: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Od: dominik <n...@d...kei.pl>

    Kosu pisze:
    > A nie kupiło nie tylko dlatego, że Pentax nie wybija się ze swoją
    > ofertą.

    Niech ma ją rozsądnie wycenioną i już będzie ok.
    Kto ma wchodzić w system jakiś to wybiera zawsze to co dla niego jest
    najlepsze i co się opłaca.
    Garstka wybiera produkty luksusowe, ale takim to może być leika, a nie
    pentax.

    > Kiedy jakiś czas temu zbierałem się do kupna taniej lustrzanki
    > wiele osób polecało Pentaxa, bo rzeczywiście wypadał nieźle (K100D). Ja
    > wtedy napisałem, że IMO Pentax padnie (a jednak liczyłem na nowe szkła
    > itp) i niektórzy niemal mnie zwyzywali za to :P

    Moim zdaniem padnąć nie padnie, a przynajmniej nie tak szybko jak hoya
    zamyka te fabryki. To będzie raczej spokojne konanie i agonia. Ciągle
    ludzie będą używać wielu całkiem niezłych korpusów i szkiełek, tyle że
    będzie stosowny odpływ z czasem użytkowników.

    > Przesłanki były od 3 lat minimum, więc nikogo nie powinna dzisiejsza
    > sytuacja dziwić.

    No nie przesadzaj znów. K10D był może trochę spóźniony, ale dość
    porządny i rozsądny. To po nim zaczęło się raczej walić. Wszyscy poszli
    do przodu, a pentax się wlecze.
    Oczywiście mogli by dziś wypuścić k30d z nowym AF, z lepszym ekranem, z
    filmami i odchylanym LCD. byłoby super, ale czy uda im się to zrobić
    taniej niż np D90? I lepiej jeszcze?
    Pełną klatką średnio są zainteresowani, a teraz jak samsung idzie w NX
    to będzie jeszcze ciężej. W końcu pentax zostaje z cropem, który marnuje
    pewne możliwości.

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \

  • 42. Data: 2009-03-20 02:33:57
    Od: Kombajn Bizon <k...@b...ru>

    Miękka klucha dominik napisał tak:

    > W pentaksie tak źle nie ma oczywiście, ale coraz to bardziej szalejące
    > czynniki nie są na rękę. W ciężkich czasach trzeba ryzykować, inwestować
    > lub przepadnąć. Jak wychodził jeden korpus na dwa lata to było fajnie.
    > Ale dzisiaj...

    No coz, mimo wszystko jestem optymista i niekoniecznie wiazalbym to z
    mesjanizmem ;)
    Ja wiem ze 'oczy rynku' sa zwrocone na korpusy. Mam tez swiadomosc, ze tutaj
    Pentax troszke kuleje (ale bardzo zgadzam sie z Johnstonem - pasuje mi taka
    idea 'konia roboczego').

    Ale zobacz ile Pentax wypuscil ostatnio swietnych szkiel (naprawde
    swietnych, w kategoriach bezwzglednych). Kolekcja malych stalek jest juz
    dosc imponujaca - zeby wspomniec tu tylko o DA: 15, 21, 35, 40, 70.

    Podoba mi sie takie podejscie - niby wszyscy pamietamy ze zdjecia robi
    najpierw fotograf, potem obiektyw a na koncu puszka, ale potem porownujac
    producentow spychamy kwestie szkiel na dalszy plan.

    A tymczasem Pentax jest konsekwentny...
    --
    W tablicę kluczyk raz i dwa
    I spalin kłąb i silnik gra...

  • 43. Data: 2009-03-20 07:12:39
    Od: Grzegorz Krukowski <r...@o...pl>

    On Fri, 20 Mar 2009 03:01:35 +0100, dominik <n...@d...kei.pl>
    wrote:

    >Był taki nurt jak "Mesjanizm". Wmawiano sobie wtedy, że wszystkie złe
    >rzeczy świata spadają na biedny kraj i to jest dobre, ale kiedyś nagle
    >będzie wielka nagroda, sława, piękno i bogactwo ;)
    >Tak czy siak tłumaczyć sobie można, ale nic nie zmieni sytuacji jak
    >ciężka praca w konkretnym kierunku.
    >Był sobie nieszczególny casio - nagle rozbłyska aparatem z 1000fps. Był
    >sobie fuji, nagle zadziwia matrycą inną niż wszystkie. Sigma pcha ten
    >swój foveon który też jest ciekawy z pewnych powodów i tak można
    >wymieniać dalej. A pentax? Ani tanio, ani szczególnie się wybija ani
> [...]
    Przyznam się, że nie rozumiem tendencji i oczekiwań, że *trzeba* czymś
    zabłysnąć. Że nie jest to nośne marketingowo, to OK, ale nie
    przesadzajmy z tym ciągłym rozwojem i byciem gwiazdą - stabilizacje
    też jest potrzebna. Czym to się kończy możemy właśnie zobaczyć w
    finansach - miało być ciągle lepiej.

    --
    Grzegorz Krukowski

  • 44. Data: 2009-03-20 08:17:05
    Od: de Fresz <d...@N...pl>

    On 2009-03-20 03:12:19 +0100, dominik <n...@d...kei.pl> said:

    > No nie przesadzaj znów. K10D był może trochę spóźniony, ale dość
    > porządny i rozsądny. To po nim zaczęło się raczej walić. Wszyscy poszli
    > do przodu, a pentax się wlecze.

    Heu? Znaczy z czym się wlecze i co w tej klasie ma więcej do pokazania
    takie np. Sony?

    > Oczywiście mogli by dziś wypuścić k30d z nowym AF, z lepszym ekranem, z
    > filmami i odchylanym LCD. byłoby super, ale czy uda im się to zrobić
    > taniej niż np D90?

    Zwłaszcza ten ochylany ekran w D90 jest killer-ficzer ;-)

    de Fresz

  • 45. Data: 2009-03-20 08:17:22
    Od: Janko Muzykant <j...@w...pl>

    Grzegorz Krukowski pisze:
> [...]
    > przesadzajmy z tym ciągłym rozwojem i byciem gwiazdą - stabilizacje
    > też jest potrzebna. Czym to się kończy możemy właśnie zobaczyć w

    Nie błyszczysz - nie ma cię. To pierwsze przykazanie miłości
    marketingowej/finansowej i zresztą życiowej też.

    --
    pozdrawia Adam
    różne takie tam: www.smialek.prv.pl

  • 46. Data: 2009-03-20 08:51:34
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gpurhr$bsm$1@inews.gazeta.pl>,
    dominik nabazgrał:

    > No nie uważam ją za jakąś szczególną. Widać było banding i dalej jest,
    > tak samo dalej aparat wariuje na mrozie i robi zdjęcia w paski. To jest
    > update, a nie rewolucja.

    Wiesz co? Ja nie wiem, sam mam jeszcze GX-10 i jakoś nie chce mi się
    go wymieniać, ale przytoczę z pamięci wypowiedź praktyka:

    ,,Różnica jest taka, że z K20D w końcu mogę dać 30x45cm z ISO 1600
    na wystawę. Z K10D to i ISO 800 potrafiło pójść do śmietnika.''

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 47. Data: 2009-03-20 08:51:48
    Od: bakulik at work <i...@n...polska>

    Świat już nigdy nie będzie taki sam, odkąd l...@l...localdomain
    napisał(a):

    > W Japonii produkowane były te szkła, co jakieś pół roku
    > temu było głośno, że są wycofywane z produkcji...

    Ale zwalniają z "działu aparatów cyfrowych". Chyba że cały Pentax to ten
    dział, ale wydaje mi się, że optyka to jednak jest coś osobnego.

    --
    Pozdrawiam, Łukasz Bakuła.
    www.bakulik.com.pl | www.finanseiprawo.pl | GG: 2243156 | Tlen: bakulik

  • 48. Data: 2009-03-20 09:00:25
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <l...@l...localdomain> wrote:

> [...]
    >
    > ,,Różnica jest taka, że z K20D w końcu mogę dać 30x45cm z ISO 1600
    > na wystawę. Z K10D to i ISO 800 potrafiło pójść do śmietnika.''

    Wg DxO, które chyba dość dobrze ocenia same matryce K20 ma obecnie
    miejsce 21., K200 - 20., a starszy K10 - miejsce 15! Dodam jeszcze, że
    Samsung GX20 jest 14. Ale faktycznie w konkurencji Hi-ISO K20 wyraźnie
    lepiej.

    http://www.dxomark.com/index.php/eng/DxOMark-Sensor/
    Camera-rankings

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]

  • 49. Data: 2009-03-20 09:09:22
    Od: l...@l...localdomain

    W poście <gpvlv8$mgt$1@news.task.gda.pl>,
    Mariusz [mr.] nabazgrał:
    > Wg DxO, które chyba dość dobrze ocenia same matryce K20 ma obecnie
    > miejsce 21 [...] Samsung GX20 jest 14.

    I to mnie właśnie w tym całym rankingu zastanawia - jak to się stało,
    że zmiana firmware powoduje przesunięcie apratu o 7 pozycji?

    --
    2 * linux/kernel/panic.c
    144 for ( ; ; )

  • 50. Data: 2009-03-20 09:17:46
    Od: "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl>

    <l...@l...localdomain> wrote:

    [...]
    > I to mnie właśnie w tym całym rankingu zastanawia - jak to się stało,
    > że zmiana firmware powoduje przesunięcie apratu o 7 pozycji?

    Może sobie zachowują lepsze matryce? - Lepsze, czystsze surowce,
    dokładniejsze reżimy, ostrzejsza selekcja itd. i taka różnica jak
    najbardziej jest możliwa, a końcu nie od dziś w elektronice jedne układy
    są świetne do overclockingu, a inne ledwo mieszczą się w normie.
    Oczywiście sam test może być w tym przypadku skopany, choćby przez
    jakieś wady testowanej K20, ale analizując całą mgławicę wypluwanych
    przez nich wyników, to jestem pod wrażeniem potwierdzania w praktyce
    prawie wszystkiego, co wiadomo w teorii. Zgadzają się takie rzeczy jak:
    parametry kompaktów, matryc 4/3, gęstych matryc, średnich formatów,
    postępu technologicznego i krzywej doświadczeń, matryc fujowych, itd.
    Za dobrze się to wszystko zgadza w szczegółach, żeby IMHO nie brać
    tych wyników na poważnie.

    pozdrawiam

    Mariusz [mr.]