  • 1. Data: 2009-03-19 09:12:03
    Temat: publikacja zdjec dziecka - prawo
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    Witam,
    mam problem z "tata psychopata" :-) Zrobilem zdjecia pewnej dziewczynce,
    i za zgoda jej mamy powiesilem na stronie. Teraz otrzymalem maila od jej
    taty (rodzice sa po rozwodzie) z zadaniem ich usuniecia. powoluje sie na
    przepis ze wykorzystanie wizerunku nieletniego wymaga zgody obojga
    opiekunow.
    Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.
    Czytam i czytam i coraz mniej rozumiem.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 2. Data: 2009-03-19 09:20:35
    Temat: Re: publikacja zdjec dziecka - prawo
    Od: "AdamCCS" <c...@e...pl>

    Użytkownik "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    > miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.
    ===========
    IMHO
    Nie ma co czytać - trza usunąć i już. Jeśli wymagana jest zgoda obojga.
    Co innego gdyby ojciec po rozwodzie był pozbawiony praw rodzicielskich.
    Chyba, że są jakieś dokumenty na zgodę - i zależy jakie.
    AdamCCS

  • 3. Data: 2009-03-19 09:25:15
    Od: "K.M.C." <kmc@niespamuj_na_tlenie.pl>

    AdamCCS pisze:
    > Nie ma co czytać - trza usunąć i już. Jeśli wymagana jest zgoda obojga.
    > Co innego gdyby ojciec po rozwodzie był pozbawiony praw rodzicielskich.
    > Chyba, że są jakieś dokumenty na zgodę - i zależy jakie.

    Mam oswiadczenie matki, ze wyraza ona zgode na publikacje zdjec córki na
    stronie wwww w celu mojej promocji i reklamy. Typowe pisemko.

    --
    Krzysiek Ciesielski K.M.C.
    www.uarebeautiful.com

  • 4. Data: 2009-03-19 09:30:15
    Od: "Szymon" <s...@o...pl>

> [...]
    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    > miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.

    Spytaj na pl.soc.prawo

    --
    Pozdrawiam,
    Szymon

  • 5. Data: 2009-03-19 09:34:37
    Od: "ktotek (K.P.)" <k...@o...pl>

    K.M.C. wrote:

    > mam problem z "tata psychopata" :-)

    Dlaczego faceta tak nazywasz? Zdaje się to Ty naruszasz jego prawa a nie
    odwrotnie. Być może po rozwodzie nie ma najlepszych relacji z matką
    dziecka, nie rozumiem więc dlaczego miałby przystać na takie jej
    dysponowanie wizerunkiem córki. Oczywiście powodów takiej odmowy może
    być wiele. Zresztą - nawet pomijając aspekt prawny, skoro rodzic sobie
    życzy usunięcia zdjęcia to po prostu bym to zrobił...
    --
    Pozdrawiam, ktotek (K.P.)

  • 6. Data: 2009-03-19 09:35:18
    Od: "Robert" <r...@u...com.pl>

> [...]

    > (rodzice sa po rozwodzie) z zadaniem ich usuniecia. powoluje sie na przepis ze
    > wykorzystanie wizerunku nieletniego wymaga zgody obojga opiekunow.

    pytanie, czy tata po rozwodzie ma prawa rodzicielskie, czy nie?
    no i powstaje ciekawa kwestia, czy potrzebna jest zgoda obojga opiekunów, czy
    wystarczy jednego, może jakiś prawnik by to skomentował?

    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to miniatura
    > oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.
    > Czytam i czytam i coraz mniej rozumiem.

    promocja czy jej brak nie ma tu znaczenia, albo jest zgoda, albo jej nie ma,
    tzn. może mieć znaczenie jeśli będzie spór i będzie ustalana Twoja
    odpowiedzialność ;-)

  • 7. Data: 2009-03-19 09:36:07
    Od: "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl>

    K.M.C. wrote:
> [...]
    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    > miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.

    zgodę na publikację można cofnąć - chyba że dziewczynka dostała
    wynagrodzenie za pozowanie

    natomiast odpisz tacie, że dopóki piszę on z maila <xxxx> to nie jest dla
    Ciebie wystarczająco wiarygodny by w ogóle rozmawiać z nim na ten temat.. bo
    nie wiesz kim jest - adres mailowy nie jest w żaden sposób dla Ciebie
    wiarygodny - przecież nie wiesz kto to jest...
    masz zgodę matki i Ciebie nie interesuje nic więcej - nie ma żadnego
    przepisu wymagającego zgody obojga rodziców
    a jak jest - to niech poda dokładnie taki punkt...

    poza tym - odpisz mu - że jeżeli na serio jest ojcem tej dziewczynki - to
    jego problemy małżeńskie Ciebie nie interesują i niech załatwi to z osobą
    która wyraziła zgodę i niech nie wciąga Ciebie w gierki rozwodowo-małżeńskie

    BTW: publikacja wizerunku jest w ustawie o prawie autoskim - przeczytaj
    sobie...

    tu masz właściwie wszystko na ten temat:
    Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    przedstawionej. W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane,
    jeżeli osoba ta otrzymała umówioną zapłatę za pozowanie. 2. Zezwolenia nie
    wymaga rozpowszechnianie wizerunku: 1) osoby powszechnie znanej, jeżeli
    wizerunek wykonano w związku z pełnieniem przez nią funkcji publicznych, w
    szczególności politycznych, społecznych, zawodowych, 2) osoby stanowiącej
    jedynie szczegół całości takiej jak zgromadzenie, krajobraz, publiczna
    impreza.

    --
    pozdrawiam

  • 8. Data: 2009-03-19 09:42:53
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

> [...]
    > Czy - jesli zdjecie sluzy wylacznie do celow promocji mnie, jest to
    > miniatura oznaczona znakiem wodnym, mam prawo je publikowac czy nie.

    Krowi placek nalezy omijac z kilometra...

    Usun zdjecia i tyle. Chyba, ze koniecznie chcesz
    udowadniac ze nie masz wiadomych zdjec i filmow na dysku.
    To samo dotyczy licencji na PhotoShopa.

    Czasy sa takie, ze gosc moze Ci narobic gnoju bez
    wzgledu na to czy masz racje czy nie.

  • 9. Data: 2009-03-19 10:20:52
    Od: "Winetoo" <w...@n...spam.please.com>

    Użytkownik "zkruk [Lodz]" <z...@g...pl> napisał w wiadomości

    > tu masz właściwie wszystko na ten temat:
    > Art. 81. 1. Rozpowszechnianie wizerunku wymaga zezwolenia osoby na nim
    > przedstawionej.

    > "W braku wyraźnego zastrzeżenia zezwolenie nie jest wymagane"

    A gdzie tu jest "brak wyraźnego zastrzeżenia" IMO Ojciec wyraźnie zastrzegł,
    że sobie nie życzy rozpowszechniania wizerunku.

    Pozdrawiam
    Winetoo

  • 10. Data: 2009-03-19 10:24:47
    Od: "Jakub Jewuła" <b...@s...com.pl>

    > A gdzie tu jest "brak wyraźnego zastrzeżenia" IMO Ojciec wyraźnie
    > zastrzegł, że sobie nie życzy rozpowszechniania wizerunku.

    Skad wiadomo, ze to ojciec?