    From: dominik <n...@d...kei.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax jeszcze bardziej niszowy...
    Date: Fri, 20 Mar 2009 03:01:35 +0100

    Kombajn Bizon pisze:
    > Ciekawe, ze nie jestes pierwszym ktory tak twierdzi ;)

    Był taki nurt jak "Mesjanizm". Wmawiano sobie wtedy, że wszystkie złe
    rzeczy świata spadają na biedny kraj i to jest dobre, ale kiedyś nagle
    będzie wielka nagroda, sława, piękno i bogactwo ;)
    Tak czy siak tłumaczyć sobie można, ale nic nie zmieni sytuacji jak
    ciężka praca w konkretnym kierunku.
    Był sobie nieszczególny casio - nagle rozbłyska aparatem z 1000fps. Był
    sobie fuji, nagle zadziwia matrycą inną niż wszystkie. Sigma pcha ten
    swój foveon który też jest ciekawy z pewnych powodów i tak można
    wymieniać dalej. A pentax? Ani tanio, ani szczególnie się wybija ani
    nic. Dobrze to nie wróży.

    > 'A co takiego wyjątkowego ma do zaoferowania Pentax *ist DS? Jakie unikalne
    > cechy go wyróżniają? Żadne! Zgadza się - niczym się nie wyróżnia.'

    > http://fotopolis.pl/index.php?n=2580

    > (tekst w calosci polecam)

    Czytałem, dawno temu.
    Opinia jak wyżej - powtarzanie sobie, że bo pentax taki jest sprawy nie
    zmieni. System gdzie nie napływają nowi użytkownicy po prostu biednieje
    i umiera. Stopniowo i nieubłagalnie. Tutaj chyba tak jest niestety.
    Gdyby Samsung ogłosił, że będzie nowy system NX razem z pentaksem to
    może byłoby coś nadziei, a ta wiadomość brzmiała mniej więcej "mamy was
    pentaksie w...".

    Kiedyś byłem na konferencji pewnego zapomnianego dziś systemu
    operacyjnego. Mimo wszystko garstka ludzi chciała coś zmienić, jakoś
    postawić go na nogi. Tak czy siak całość nierozwijana, poplątana w
    licencje itd. Ciężka sprawa.
    W dyskusji na temat społeczności i jej problemów ktoś powiedział:
    "people are dying". Rzeczywiście - zero napływu nowych ludzi, coraz
    mniej obsługiwanego sprzętu, coraz więcej problemów. To musiało się
    wywrócić.
    W pentaksie tak źle nie ma oczywiście, ale coraz to bardziej szalejące
    czynniki nie są na rękę. W ciężkich czasach trzeba ryzykować, inwestować
    lub przepadnąć. Jak wychodził jeden korpus na dwa lata to było fajnie.
    Ale dzisiaj...

    --
    jgs .--.
    dominik gg:919564 (\_/)/ _ \