  • 1. Data: 2009-03-19 09:58:54
    Temat: Zdjęcia małych przedmiotów w pomieszczeniach i szybkie fotografowanie tekstu
    Od: vonBraun <i...@g...pl>

    Witam,

    Proszę o jakieś typy modeli aparatów cyfrowych - najlepiej zasilanych
    z paluszków/akumulatorków - wydaje mi się to bardziej uniwersalne
    w różych sytuacjach - zwłaszcza nagłych i awaryjnych -
    (tu też o proszę wskazanie typu i ładowarki).
    Użytkownikiem będzie "atechniczna kobieta", celem stosowania
    aparatu będą: zdjęcia wytworów osób niepełnosprawnych (rysunki
    przedmioty - w pomieszczeniach),
    szybkie fotografowanie kilku, kilkunastu stron książki
    danej do ręki "na chwilę", niekiedy ,(rzadziej) zdjęcia postaci
    w pomieszczeniach i krótkie filmy z dzwiękiem (aparat do pracy).
    Chyba konieczna będzie wbudowana lampa błyskowa.

    Budżet 500 PLN lub nieco ponad (za całość).
    Da się to zrobić przy tych środkach?

    pozdrawiam
    vonBraun

  • 2. Data: 2009-03-19 10:22:17
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    vonBraun pisze:
    > Budżet 500 PLN lub nieco ponad (za całość).
    > Da się to zrobić przy tych środkach?

    Da.
    Wybierz cokolwiek Canona, Nikona, Olympusa, Sony, Samsunga, czy
    Pentaksa. Spełni wymagania. A jeśli zdjęcia będą nie najlepsze, to
    prawdopodobnie użytkowniczkę nie ominie przyswojenie odrobiny teorii.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

    --
    Gates i Stirlitz patrzą, jak faszyści palą książki:
    - Cenzura - pomyślał Stirlitz.

  • 3. Data: 2009-03-19 10:24:09
    Od: Marx <M...@n...com>

    Zewnetrzna lampa z TTL i dyfuzorem -ok 300zl uzywana
    Za 200zl kompakt uzywany ktory potrafi z niej skorzystac
    (Np Sony V1 z jakas HVL, sa tez olympusy ze stopka i Canony)
    Bez zewnetrznej lampy to nie ma sensu
    Marx

  • 4. Data: 2009-03-19 10:45:25
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    Marx pisze:
    > Zewnetrzna lampa z TTL i dyfuzorem -ok 300zl uzywana
    > Za 200zl kompakt uzywany ktory potrafi z niej skorzystac
    > (Np Sony V1 z jakas HVL, sa tez olympusy ze stopka i Canony)
    > Bez zewnetrznej lampy to nie ma sensu

    Część, jeśli nie wszystkie nowsze kompaktowe Olympusy mają możliwość
    sterowania zewnętrzną lampą systemową. Tylko jeśli nie są to wszystkie
    nowe Olympusy, to trzeba sprawdzić, czy zmieści się z kwotą 500zł za aparat.
    A poza tym po opisie potrzeb widzę, że nie ma co mówić o zaangażowaniu w
    fotografię - raczej pstryki dokumentacyjne, więc też nie ma co
    przesadzać z radzeniem lampy.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 5. Data: 2009-03-19 11:22:26
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik "vonBraun" napisał
> [...]
    > Chyba konieczna będzie wbudowana lampa błyskowa.
    >
    > Budżet 500 PLN lub nieco ponad (za całość).

    Może lepiej opędzić to telefonem ?
    Na serio.

    adam

  • 6. Data: 2009-03-19 12:24:22
    Od: "Paweł W." <p...@p...onet.pl>

    adam pisze:

    > Może lepiej opędzić to telefonem ?
    > Na serio.

    Pomimo wielkiego postępu, jaki na tym polu poczyniły wszystkie firmy,
    jestem jednak sceptyczny do tego pomysłu.
    Właściciel aparatu 2mpx w Nokii e51 i 2mpx w SE 750i.

    P.S.
    W tym SE 750i aparat jest lepszy niż w Nokii.

    Pozdrawiam,
    Paweł W.

  • 7. Data: 2009-03-19 12:50:32
    Od: "adam" <j...@o...maile.com>

    Użytkownik ""Paweł W." napisał

> [...]
    > Właściciel aparatu 2mpx w Nokii e51 i 2mpx w SE 750i.
    >
    > P.S.
    > W tym SE 750i aparat jest lepszy niż w Nokii.

    Niewykluczone, że to nie jest najlepszy pomysł ale jakoś od razu przyszedł
    mi do głowy po przeczytaniu wymagań.
    Ja mam N95-2 i do takich celów sprawdziłby się idealnie (często zresztą sam
    go tak wykorzystuję). Jest to co prawda drożej ale może potrzebujący ma już
    do dyspozycji komórkę z aparatem ?

    adam

  • 8. Data: 2009-03-19 12:53:11
    Od: Anjay <g...@i...pl>

    vonBraun pisze:
> [...]
    > Chyba konieczna będzie wbudowana lampa błyskowa.
    >
    > Budżet 500 PLN lub nieco ponad (za całość).

    może panasonic ? moj ojciec dostal model LZ-8 - kosztował 360 zł.
    powinien sprostać zadaniu.

    podrowienia
    Andrzej

  • 9. Data: 2009-03-19 14:55:27
    Od: Mikolaj Machowski <m...@w...pl>

    Paweł W. napisał:
> [...]
    > A poza tym po opisie potrzeb widzę, że nie ma co mówić o zaangażowaniu w
    > fotografię - raczej pstryki dokumentacyjne, więc też nie ma co

    W zdjęciach dokumentacyjnych bliki od wbudowanej lampy strasznie brużdżą
    :/

    m.
    --
    "Oprócz zastrzeżonych terminów wojskowych istnieje też mowa
    potoczna, choć wiem, że trudno w to uwierzyć." - (c) PWC

  • 10. Data: 2009-03-21 11:21:06
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Thu, 19 Mar 2009, Marx wrote:

    > Zewnetrzna lampa z TTL i dyfuzorem -ok 300zl uzywana

    Aż tak wszystko podrożało?
    Lampę zdolną do odbicia "od sufitu" z "nastawną" fotocelą (czyli
    zdolną do pracy z każdym aparatem) kupiłem za ~250 zł
    długo przed tym *nim* dolar był po 2 zł...
    IMVHO znacznie lepiej niż siakieś dyfuzory (ale fakt, jakiś
    biały sufit się przyda w zamian).

    pzdr, Gotfryd