  • Data: 2010-02-01 08:10:36
    Temat: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Od: "Marek Wyszomirski" <w...@t...net.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "dominik" <u...@d...net.pl> napisał:

    > [...]
    >
    > Czyli dokładnie co, bo nie rozumiem czegoś w tym zakresie?
    > To co robią lustrzanki z bagnetem A do wywalania popsutych pikseli? O tym
    > nie wątpiłem. Podobnie też wyrzucenie hotów robić można ciemną klatką -
    > ale o tym wiemy. Za to pytałem jakie to dodatkowe informacje masz do
    > odszumiania? Że dane piksele są i tak uwalone? (to wydaje się mi być już
    > zagwarantowane przez coś innego).
    >[...]

    Zbieram sygnały przez pewien czas - np. 1s - i mogę wyznaczyć dla
    poszczególnych komórek matrycy widmo - czyli rozkład szumów w dziedzinie
    częstotliowosci. Mogę też wyznaczyć rozkład szumów na powierzchni matrycy
    (podobny do profilu tworzonego dla obrazu w niektórych programach
    odszumiajacych - np. Neat Image - wykorzystując fragment obrazu o jednolitej
    barwie). Znajomość takich parametrów może w znaczący sposób usprawnić pracę
    algorytmu odszumiania.

    > O lampkach - rozumiem, ale czego zakładasz że ta charakterystyka jest tak
    > bardzo zmienna? No i czy to dobre założenie?

    Parametry wielu elementów się zmieniaja pod wpływem starzenia. Nie ma powodu
    zakładać, że akurat matryce sa od tego wolne. Skoro z wiekiem pojawiaja sie
    dead i hot pixele, to dlaczego nie mogą pojawiać się piksele o zmienionej
    czułości czy poziomie szumów?

    >[...]
    >
    > Bo wystartował pełną parą wyścig na iso :)
    > Ciężko przecież wmawiać każdemu że potrzebuje więcej niż 10Mpix, za to iso
    > zylion czasem będzie i mało :)
    >[...]

    Marketing wymusza coraz to nowe wyścigi - pewnie bedą jeszcze na dynamike,
    na przenoszenie barw, może na szumy, a moze na jakiś zupełnie bzdetny
    parametr o istotnosci ktorego marketingowcy bedą w stanie przekonac tłumy
    (patrz np. obecna moda na błyszczące matryce w laptopach - już czuję, jak
    za kilka lat zaczną wracać matowe rekalmpowane jako 'nowość - matryce z
    powłokami antyrefleksyjnymi'). A wszystkie te wyścigi (choć często powodują
    rzeczywistą poprawę użyteczności wyrobów) to tylko kamuflaż dla jednego,
    naprawdę ważnego wyścigu - o poziom zysków producentów.

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)