    From: dominik <u...@d...net.pl>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Pentax K-x - prośba o opinie
    Date: Mon, 01 Feb 2010 01:38:22 +0100
    <hj5mjd$7pj$1@inews.gazeta.pl> <hj6996$pgm$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <hj7h8r$gg6$1@inews.gazeta.pl> <hj7nkh$5j0$1@sunflower.man.poznan.pl>
    <hj8o0p$ljd$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <hjlhg0$67c$1@inews.gazeta.pl>
    <s...@g...mierzwiak.com>
    <hjq80t$kru$1@inews.gazeta.pl> <hjqal4$6j3$1@news.onet.pl>
    <hjr2ll$4cm$1@news.supermedia.pl> <hjrh3g$75a$1@inews.gazeta.pl>
    <hjta8o$mn5$1@inews.gazeta.pl> <hjvffn$cmv$1@news.onet.pl>
    <hjvrjj$pf3$1@inews.gazeta.pl> <hk1iug$54b$1@news.onet.pl>
    <hk1qg7$4li$1@inews.gazeta.pl> <hk282m$3it$1@news.onet.pl>
    <hk4cvv$q4h$1@inews.gazeta.pl> <hk503k$1g2$1@news.onet.pl>

    On 2010-01-31 23:26, Marek Wyszomirski wrote:
    > Zastanowiłęm się trochę głębiej nad tematem i - szary wcale nie musi być
    > jednolity. (...) Oczywiscie żadna z oferowanych na
    > rynku obecnie lustzranek takiej korekcji nei ma, ale jak widzisz da z się to
    > zrobic omijajac skomplikowany do uzyskania w warunkach domowych wymóg
    > oświetlenia matrycy dokładnie jednorodnym swiatlem.

    Owszem - po zastosowaniu jakiegoś światła to by było możliwe, ale nie wiem
    czy ma sens - tzn. czy rzeczywiście te tablice się zmieniają z czasem
    (poza padniętymi lub gorącymi pikselami, ale to inny temat i pewnie inna
    tablica).
    Co do Twojej wizji to już widzę reklamy takiego czegoś z sloganem "dzięki
    wbudowanym lampkom wyczyścisz matrycę nawet o 3 w nocy!" :) hihi :)

    > Kompensacji 'na ciemno' rzeczywiscie wykonać nie damy rady, ale właśnie
    > zbierajać te szumy na ciemno możemy uzyskać informacje o aktualnej
    > charakterystyce szumów poszczególnych elementów matrycy - o czym pisał lrem.

    Czyli dokładnie co, bo nie rozumiem czegoś w tym zakresie?
    To co robią lustrzanki z bagnetem A do wywalania popsutych pikseli? O tym
    nie wątpiłem. Podobnie też wyrzucenie hotów robić można ciemną klatką -
    ale o tym wiemy. Za to pytałem jakie to dodatkowe informacje masz do
    odszumiania? Że dane piksele są i tak uwalone? (to wydaje się mi być już
    zagwarantowane przez coś innego).

    > Fakt, że tylko w jednym punkcie pracy. Inny punkt pracy można by uzyskać
    > wykozrystujać źrodło światła w komorze lustra - to, o którym pisałem przed
    > chwilą.

    O lampkach - rozumiem, ale czego zakładasz że ta charakterystyka jest tak
    bardzo zmienna? No i czy to dobre założenie?

    > Lata mijaja i doświadczenia pzrychodzą:-)

    Owszem :D

    > Odnoszę wrażenie, ze pewne symptomy tego najedzenia juz widzimy - zauważ, że
    > wyścig na megapiksele wydaje się ostatnio zamierać.

    Bo wystartował pełną parą wyścig na iso :)
    Ciężko przecież wmawiać każdemu że potrzebuje więcej niż 10Mpix, za to iso
    zylion czasem będzie i mało :)

    --
    _[_]_
    (") dominik, gg:919564