  • Data: 2010-05-10 06:33:13
    Temat: Re: "Patenty" na łączność z czasów dzieciństwa i młodości :)
    Od: "Big Jack" <a...@b...zz> szukaj wiadomości tego autora

    W wiadomości
    1...@n...neostrada.pl
    *Atlantis* napisał(-a):

    [...]
    > Ktoś pamięta jakieś ciekawe rozwiązania z własnego doświadczenia? ;)

    Około połowy lat '70. Z kolegą który mieszkał pode mną miałem założoną
    "linię" telefoniczną. U niego stał telefon z induktorem, u mnie jakiś
    taki ebonitowy (pewnie by do dzisiaj działał jakby go wpiąć do linii).
    Łączność była jednokierunkowa. On kręcąc powodował dzwonienie telefonou
    u mnie, a kiedy ja odebrałem to tupałem w podłogę że może już mówić, a
    ja już słucham. Jakość przekazu zależała od szybkości kręcenia. Był też
    umówiony sygnał (też tupnięcia) na zwiększenia szybkości kręcenia kiedy
    głos stawał się niewyraźny. Połączone to było pierwotnie dwoma drutami
    aluminiowymi kupionymi specjalnie do tego celu. Poźniej zainstalowaliśmy
    przewód antenowy 300Ohm z odzysku. Nie potrafiliśmy sobie pradzić z tym
    żeby oba telefony były zasilane dla komunikacji dwustronnej.

    --
    Big Jack
    ////// GG: 660675