  • Data: 2010-05-10 07:28:29
    Temat: Re: "Patenty" na łączność z czasów dzieciństwa i młodości :)
    Od: "marko1a" <m...@l...de> szukaj wiadomości tego autora

    news:4be6614c$0$2606$65785112@news.neostrada.pl...
    >a nawet stacjonarny telefon nie dotarł wszędzie (a gdy otarł to z
    > pewnością rodzice nie pozwalali beztrosko rozmawiać z kolegą
    > mieszkającym po drugiej stronie ulicy lub dwa piętra niżej).

    I tu się kolego mylisz bo rozmowy lokalne były rozliczane jako jedna rozmowa
    za jeden impuls a w abonamecnie było sporo impulsów gratis. (nie minut)
    Miałem podłączony równolegle swój drugi telefon (bratek) w swoim pokoju.
    Rozmawiałem z dziewczynami całymi wieczorami, nieraz zasypiało się pod
    kołderką ze słuchawką przy uchu.

    > O próbach rozwiązania tego problemu za pomocą prostych, samodzielnie
    > skonstruowanych urządzeń pisał Steve Wozniak w swojej autobiografii
    > ("iWoz").
    > Wiem, że niektórzy eksperymentowali nawet z radiem, chociaż nie było
    > wolno - słyszałem o przynajmniej jednym takim przypadku.
    >
    > Ktoś pamięta jakieś ciekawe rozwiązania z własnego doświadczenia? ;)

    Oczywiście jako że nie wszyscy kumple mieli telefon to był czas kiedy
    mieliśmy swoje druty porozwieszane między mieszkaniami i nawet prosta
    centralka z wybierakiem była zrobiona. Nawet rodzice z tego korzystali
    czasem.
    Co do radia to pamiętam jak piraciłem na FM i puszczałem muzykę na telefon.
    Całe osiedle wiedziało że to ode mnie.
    Pewnego wieczora podcasz audycji zadzwonił do mnie sąsiad z drugiego bloku
    który był kapitanem milicji i poprosił o powtórzenie kawałka Alphaville
    Forever Young :)

    M.