eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPassat B5.5 - najczęstrze problemyRe: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.nask.pl!news.nask.org.pl!news.unit
    0.net!eternal-september.org!feeder.eternal-september.org!news.eternal-september
    .org!.POSTED!not-for-mail
    From: "Pszemol" <P...@P...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Date: Sun, 4 Jun 2017 06:51:35 -0500
    Organization: A noiseless patient Spider
    Lines: 1
    Message-ID: <oh0s1b$23q$1@dont-email.me>
    References: <og710n$rva$1@dont-email.me>
    Reply-To: "Pszemol" <P...@B...com>
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="utf-8"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    Injection-Date: Sun, 4 Jun 2017 11:47:55 -0000 (UTC)
    Injection-Info: mx02.eternal-september.org;
    posting-host="b6ccc5a2aa3d8a204d32adbd3aac7f98"; logging-data="2170";
    mail-complaints-to="a...@e...org";
    posting-account="U2FsdGVkX19QKyzI0XYg9yOg/GKedReA"
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V14.0.8117.416
    In-Reply-To: <og710n$rva$1@dont-email.me>
    X-Newsreader: Microsoft Windows Live Mail 14.0.8117.416
    Importance: Normal
    Cancel-Lock: sha1:4WE+r8dXQRU6X2PXKsKGPIGRBwI=
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2606803
    [ ukryj nagłówki ]

    "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
    news:og710n$rva$1@dont-email.me...
    > Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
    > lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)
    >
    > Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
    > dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
    > przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
    > właścicieli tych samochodów?
    >
    > Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
    > usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?

    Ha, ha - przypadkiem trafiłem na to wideo o passatach B5 & B5.5, 1998-2005:
    https://www.youtube.com/watch?v=_Hz-9OQaluY

    Facet z (modną ostatnio) arabską brodą jedzie po najczęstrzych problemach:

    1. wycieki oleju zewsząd: od pokrywki zaworów poprzez liczne uszczelniacze
    aż do miski olejowej... wycieki tak liczne i tak częste że mechanicy
    dostawali
    pozwolenie na robotę tylko tych większych wycieków na gwarancji aby
    fabryka nie poszła z torbami :-)

    2. wlewanie się wody deszczowej do kabiny pasażera z komory silnika
    przez wlot powietrza, filtr pyłkowy. Grube wyściółki gąbki pod dywanem
    akumulowały tą wodę i nie pozwalały jej wyschnąć - pleśń, smród i mogiła.
    Do tego pod dywanem ukryte są dwa układy elektroniczne z wtyczkami
    i grubymi wiązkami przewodów: układ sterowania "komfortem" (grzanie
    i klima) umieszczony pod dywanem z przodu pod kierowcą oraz sterownik
    automatycznej skrzyni biegów w plastikowej puszce pod dywanem pasażera.
    30-40-pinowe wtyczki i wiązki przewodów zalane wodą - nie jest to coś
    co tygrysy lubią najbardziej... Właśnie to suszę teraz w moim pasku :-)

    3 four-link suspension: wadliwe zawieszenie... do tego stopnia że
    wyskakiwało przy dużym skręcie z gniazda, i dowidzenia... Drogie części.
    A do tego skomplikowane (czytaj: drogie) ustawianie geometrii zawieszenia.

    4. problem najczęstrzy w wersji z silnikiem 1.8T: szlam olejowy.
    VW rekomendował dłuższe interwały między wymianami oleju, nie
    rekomendował olejów syntetycznych, miał małą objętość skrzyni
    korbowodowej i do tego usterki w odpowietrzaniu obudowy wału
    korbowego - efekt: konieczność rozkręcenia miski olejowej, wyczyszczenie
    wymiana ssaka pompy olejowej - oraz wymiana filtru oleju na większy,
    aby dać więcej przestrzeni na olej. Przestroga: wymieniajcie częściej olej!
    :-)

    5. ostatni z najczęstrzych problemów: szybkie zużycie hamulców tylnych.
    Klienci zgłaszali się do naprawy tylnych hamulców po 20-30 tysiącach mil
    (30-45 tys km) i oprócz wymiany klocków trzeba było wymieniać też
    tarcze, bo są bardzo ciękie i nie można było ich toczyć/szlifować...

    A potem szybka litania innych częstych usterek w przyspieszonym tempie :-)))

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: