  • 1. Data: 2017-05-25 18:33:27
    Temat: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
    lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)

    Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
    dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
    przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
    właścicieli tych samochodów?

    Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
    usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?

    Byłbym bardzo dźwięczny...

  • 2. Data: 2017-05-26 14:26:52
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com>

> [...]
    >
    > Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
    > usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?

    Brak odzewu...
    Czy tu nie ma fanów VW?

    Czy może jest odwrotnie:
    fani VW tu są, ale nabrali wody do buzi i nie chcą kajać własnego ulubieńca?

  • 3. Data: 2017-05-26 14:31:25
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    >Brak odzewu...
    >Czy tu nie ma fanów VW?
    >Czy może jest odwrotnie:
    >fani VW tu są, ale nabrali wody do buzi i nie chcą kajać własnego
    >ulubieńca?

    A trzecia mozliwosc ?
    Ten samochod nie ma wad, i dlatego jest tak lubiany :-P

    J.

  • 4. Data: 2017-05-26 14:58:18
    Od: Trybun <c...@j...ru>

    W dniu 2017-05-26 o 14:26, Pszemol pisze:
    > "Pszemol" <P...@P...com> wrote in message

    > Brak odzewu...
    > Czy tu nie ma fanów VW?
    >
    > Czy może jest odwrotnie:
    > fani VW tu są, ale nabrali wody do buzi i nie chcą kajać własnego
    > ulubieńca?

    Co byś chciał wiedzieć, skoro i tak już kupiłeś. Passat Passatowi pewnie
    nierówny. Nie wiem jaki był rok tego bratowego. Ale to też była benzyna
    i automat. Generalnie przez parę lat po zakupie auto kompletnie
    bezproblemowe. Później już tylko gwałtowne staczanie się. Co nawalało -
    najbardziej awaryjne były czujniki ABS. Generalnie cała elektronika, od
    klimatyzacji po sterowanie skrzynią biegów i obrotami silnika. Niby to
    taki popularny w Polsce samochód, a mało kto się podejmował napraw, a ci
    co się podejmowali i tak nie byli w stanie naprawić. Koniec końców
    musiał być oddany za śmieszną sumę bo nie dawało się nim bezpiecznie
    jeździć. Skrzynię biegów trzeba był kręcić do 4tys/obr aby przerzucała
    na wyższy bieg, z kolei silnik miewał napady że noga na podłodze a on
    ryczy na maksymalnych obrotach. Z plusów to dobre zabezpieczenie
    antykorozyjne, no i sama mechanika, czyli zero wycieków, w praktyce zero
    zużycia oleju itd. Generalnie auta nie polecam.

  • 5. Data: 2017-05-26 15:05:58
    Temat: [OT] Re: Passat B5.5 - najczęstsze problemy
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Brak odzewu...

    Bo oczy wypadli wszystkim, którzy temat zobaczyli?
    Zapewne zgadniesz sam, dlaczego.

    --
    'Tom N'

  • 6. Data: 2017-05-26 16:31:05
    Temat: Re: [OT] Re: Passat B5.5 - najczęstsze problemy
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    007 <n...@i...dyndns.org.invalid> wrote:
    > Pszemol w

    > Bo oczy wypadli wszystkim, którzy temat zobaczyli?
    > Zapewne zgadniesz sam, dlaczego.

    Od picia denaturatu? Nie wiem... zgadłem?

  • 7. Data: 2017-05-26 16:31:05
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Trybun <c...@j...ru> wrote:

    > Co byś chciał wiedzieć, skoro i tak już kupiłeś.

    Nie chodzi mi o decyzje "czy kupic czy nie", bo faktycznie juz kupilem.

    Chodzi mi o listę rzeczy które często się sypią, aby je zidentyfikować
    możliwie w porę, zanim auto się rozkraczy na drodze w dzień w którym jest
    pilnie potrzebne.

    Albo jak z tym problemem z cieknącą wodą, aby przyczaić problem i osuszyć
    ZANIM dywan zatęchnie.

> [...]
    > i automat. Generalnie przez parę lat po zakupie auto kompletnie
    > bezproblemowe. Później już tylko gwałtowne staczanie się.

    Niby każdy inny, ale z obserwacji ilości filmów na YouTube o tym jak
    naprawić cieknącą wodę deszczową do kabiny w VW Passat i Jetta sądzę, że to
    bardzo popularny problem w tych samochodach.

    Na dodatek, co mnie dziwi, problem nie został usunięty w nowych autach:
    widziałem film o usuwaniu tego samego problemu w roczniku 2014. Niezła
    wtopa dla VW moim zdaniem.

> [...]
    > ryczy na maksymalnych obrotach. Z plusów to dobre zabezpieczenie
    > antykorozyjne, no i sama mechanika, czyli zero wycieków, w praktyce zero

    Dzięki.

    > Generalnie auta nie polecam.

    Wiesz, kumpel sprawdzał cenę na szrocie: $300, ja mu dałem $500...

    Nie dużo mam do stracenia na tej transakcji.

  • 8. Data: 2017-05-26 16:42:27
    Od: Jacek <k...@a...com>

    W dniu 25.05.2017 o 18:33, Pszemol pisze:

    > Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
    > dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
    > przez wlot wentylacji
    Nie wiem, jak w passacie, ale w większości aut problem ten wynika z
    zatkania otworów odpływowych na podszybiu (liście, igliwie, śmieci itp).
    Zdarza się to najczęściej w tych autach, które parkują pod drzewami.
    Wystarczy tylko otworzyć maskę, wybrać liście i inne dziadostwo, a także
    udrożnić (najlepiej przepłukać) odpływy i gotowe aż do następnego
    zatkania. Jak ktoś jest wyjątkowym flejtuchem i nie chce okresowo
    czyścić odpływów, to może wetknąć w nie po kawałku plastikowej rurki, co
    utrudni zatykanie.
    Jacek

  • 9. Data: 2017-05-26 18:34:55
    Od: Pszemol <P...@P...com>

    Jacek <k...@a...com> wrote:

> [...]
    > zatkania. Jak ktoś jest wyjątkowym flejtuchem i nie chce okresowo
    > czyścić odpływów, to może wetknąć w nie po kawałku plastikowej rurki, co

    Tak Jacku, to już niestety jest musztarda po obiedzie - poprzedni
    właściciel zaniedbał to auto i stało ostatnie 3 lata pod chmurką.

  • 10. Data: 2017-05-26 20:08:50
    Od: 007 <n...@i...dyndns.org.invalid>

    Pszemol w

    > Od picia denaturatu?