eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyPassat B5.5 - najczęstrze problemyRe: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
  • Data: 2017-06-07 19:32:08
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Cavallino" <c...@k...pl> wrote in message
    news:oh9b8v$a7r$6@node1.news.atman.pl...
    > W dniu 07-06-2017 o 16:44, Pszemol pisze:
    >
    >> W każdym aucie ze sprawną
    >> klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    >> jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie
    >> aby
    >> Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    >> klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    >> nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    >> wilgocią, itp).
    >
    > Albo producent oszczędził i dał za małą klimę do gabarytów pojazdu.
    > Vide Dacia - modele po 2012.
    > Jak nie włączysz dmuchawy na 3 bieg, to w upał się ugotujesz, a nie
    > schłodzisz.

    No ale moment, dlaczego 3 bieg a nie 4-5 czy który tam jest na maksa?
    Jak wsiadasz do wygrzanego auta na parkingu w pełnym słońcu to
    mój automat zamyka wloty (recyrkulacja) i puszcza dmuchawę na maks.
    Za minutę dwie dmuchawa automatycznie zmniejsza obroty a chwilę
    później otwiera się automagicznie wlot świeżego powietrza...
    Po pewnym czasie dmuchawa zmniejsza obroty aż do 1-nki.

    > Dodatkowo klima się co 15 sekund potrafi włączać/wyłączać, wskutek czego
    > bywa że powietrze leci ledwo letnie przez połowę czasu.

    A widzisz - i tu masz klasyczny objaw zbyt małej lub zbyt dużej ilości gazu.
    Kompresor się włącza, zaczyna ssać, ciśnienie po stronie ssącej spada
    poniżej progu zadziałania czujnika chroniącego kompresor przez zniszczeniem
    i kompresor się wyłącza na swoim sprzęgle. Przy wyłączonym kompresorze
    ciśnienie gazu się po stronie ssącej zwiększa, czujnik pozwala na pracę
    kompresora, kompresor się włącza i tak sobie pracuje cyklicznie...
    To samo dzieje się gdy gazu jest za dużo po stronie sprężanej: kompresor
    pracuje, ciśnienie narasta powyżej progu bezpieczeństwa, inny sensor
    wyłącza, ciśnienie spada (bo gaz przelatuje przez parownik na stronę
    ssącą) i sensor ponownie zezwala na pracę sprężarki i tak w koło Macieju.
    Efektywność klimy w obu przypadkach jest poniżej normy i wydaje Ci
    się że "producent dał za słabą klimę". Nie, to Ty kupiłeś uszkodzone autko
    :-)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: