  • Data: 2017-06-08 08:02:36
    Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
    Od: Trybun <c...@j...ru> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2017-06-07 o 16:44, Pszemol pisze:

    > Chyba małe masz doświadczenie z autami z klimą. W każdym aucie ze sprawną
    > klimą nie zawracasz sobie głowy z kierunkiem strumienia - wsiadasz i
    > jedziesz, kabina szybko się ochładza, wręcz odkręcasz nawiew od siebie aby
    > Ci nie wiało szronem w oczy. :-) Musiałeś mieć do czynienia z autami z
    > klimą niesprawną, niepełnosprawną (uchodzący gaz, albo doładowywana
    > nieszczelna 100 razy z nagromadzonym w środku nieskraplalnym powietrzem,
    > wilgocią, itp).

    Ale tak się akurat składa że z aut które miałem okazję użytkować to
    zaledwie dwa nie miały klimy. Co to znaczy "sprawna klima"? Z kolei nie
    mam żadnych doświadczeń w użytkowaniu aut z oficjalnie niesprawnym
    klimatyzatorem. W tym dobrze chłodzącym Passacie brata były problemy z
    panelem centralnym, na wyświetlaczu często robiła się choinka, naprawy
    tylko na jakiś czas to usuwały, ale nigdy nie było problemu z samym
    chłodzeniem i jego wydajnością. Ale do rzeczy - we wszystkich autach
    aby odczuć działanie klimatyzacji była i jest konieczność skierowania
    nawiewów na kierowcę i pasażerów. Mówisz że mogłem mieć i mam pecha że
    trafiałem na auta z mało wydajnym schładzaniem bądź wręcz zepsutym..
    Trudno mi z tym polemizować bo auta różnych marek, a były także pojazdy
    fabrycznie nowe. Trochę światła by rzuciła prosta próba - po jakim
    czasie klima w Twoim pojeździe schłodzi ogólnie powietrze w wnętrzu auta
    z np +45C do zalecanych +22-23stopni?

    > Tak. I wpisuja stan licznika mil/km. Miedzy innymi po historii takich
    > corocznych/codwuletnich przeglądów można wyczić samochody z cofanym
    > licznikiem.

    Dzięki za info.