-
Data: 2017-06-04 13:51:35
Temat: Re: Passat B5.5 - najczęstrze problemy
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"Pszemol" <P...@P...com> wrote in message
news:og710n$rva$1@dont-email.me...
> Od paru dni jestem szczęśliwym posiadaczem 2004 Passat GLX porzuconego 3
> lata temu, bez opieki, przez poprzedniego właściciela :-)
>
> Czy oprócz (bardzo upierdliwego) problemu z wodą w kabinie i chlupiącą pod
> dywanikiem po stronie pasażera, wesoło wpływającą sobie z komory silnika
> przez wlot wentylacji powinienem sobie sprawdzić inne mankamenty trapiące
> właścicieli tych samochodów?
>
> Ktoś zrobiłby tu jakąś zwięzłą listę najczęstszych problemów, typowych
> usterek i wad produkcyjnych jakie warto sprawdzić?
Ha, ha - przypadkiem trafiłem na to wideo o passatach B5 & B5.5, 1998-2005:
https://www.youtube.com/watch?v=_Hz-9OQaluY
Facet z (modną ostatnio) arabską brodą jedzie po najczęstrzych problemach:
1. wycieki oleju zewsząd: od pokrywki zaworów poprzez liczne uszczelniacze
aż do miski olejowej... wycieki tak liczne i tak częste że mechanicy
dostawali
pozwolenie na robotę tylko tych większych wycieków na gwarancji aby
fabryka nie poszła z torbami :-)
2. wlewanie się wody deszczowej do kabiny pasażera z komory silnika
przez wlot powietrza, filtr pyłkowy. Grube wyściółki gąbki pod dywanem
akumulowały tą wodę i nie pozwalały jej wyschnąć - pleśń, smród i mogiła.
Do tego pod dywanem ukryte są dwa układy elektroniczne z wtyczkami
i grubymi wiązkami przewodów: układ sterowania "komfortem" (grzanie
i klima) umieszczony pod dywanem z przodu pod kierowcą oraz sterownik
automatycznej skrzyni biegów w plastikowej puszce pod dywanem pasażera.
30-40-pinowe wtyczki i wiązki przewodów zalane wodą - nie jest to coś
co tygrysy lubią najbardziej... Właśnie to suszę teraz w moim pasku :-)
3 four-link suspension: wadliwe zawieszenie... do tego stopnia że
wyskakiwało przy dużym skręcie z gniazda, i dowidzenia... Drogie części.
A do tego skomplikowane (czytaj: drogie) ustawianie geometrii zawieszenia.
4. problem najczęstrzy w wersji z silnikiem 1.8T: szlam olejowy.
VW rekomendował dłuższe interwały między wymianami oleju, nie
rekomendował olejów syntetycznych, miał małą objętość skrzyni
korbowodowej i do tego usterki w odpowietrzaniu obudowy wału
korbowego - efekt: konieczność rozkręcenia miski olejowej, wyczyszczenie
wymiana ssaka pompy olejowej - oraz wymiana filtru oleju na większy,
aby dać więcej przestrzeni na olej. Przestroga: wymieniajcie częściej olej!
:-)
5. ostatni z najczęstrzych problemów: szybkie zużycie hamulców tylnych.
Klienci zgłaszali się do naprawy tylnych hamulców po 20-30 tysiącach mil
(30-45 tys km) i oprócz wymiany klocków trzeba było wymieniać też
tarcze, bo są bardzo ciękie i nie można było ich toczyć/szlifować...
A potem szybka litania innych częstych usterek w przyspieszonym tempie :-)))
Następne wpisy z tego wątku
- 04.06.17 15:30 Pszemol
- 07.06.17 12:11 Trybun
- 07.06.17 16:44 Pszemol
- 07.06.17 18:57 Cavallino
- 07.06.17 19:32 Pszemol
- 07.06.17 21:06 Cavallino
- 07.06.17 21:20 Pszemol
- 07.06.17 21:33 Cavallino
- 08.06.17 04:05 Pszemol
- 08.06.17 06:33 Cavallino
- 08.06.17 08:02 Trybun
- 08.06.17 14:21 Pszemol
- 08.06.17 14:23 Pszemol
- 08.06.17 14:35 J.F.
- 08.06.17 19:16 Pszemol
Najnowsze wątki z tej grupy
- wjechał przez bramkę dla służb
- IZERY NIE BĘDZIE. PROJEKT POLSKIEGO ELEKTRYKA LĄDUJE W KOSZU.
- czyste powietrze
- Kamerka sam. na tył
- koniki obsiadły kolejki i numerki
- nie wyrzucaj starych opon
- znów elektryk:P
- "Ręczny" a przegląd.
- Akwarium w aucie
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
Najnowsze wątki
- 2024-12-23 Poznań => Key Account Manager <=
- 2024-12-23 Warszawa => Presales / Inżynier Wsparcia Technicznego IT <=
- 2024-12-23 Rzeszów => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Warszawa => Infrastructure Automation Engineer <=
- 2024-12-23 Białystok => Analityk w dziale Trade Development (doświadczenie z Po
- 2024-12-23 Warszawa => Site Reliability Engineer (SRE) <=
- 2024-12-23 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2024-12-23 Warszawa => Senior Account Manager <=
- 2024-12-23 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-23 Katowice => Administrator IT - Wirtualizacja i Konteneryzacja <=
- 2024-12-23 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2024-12-23 Żerniki => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-23 Bieruń => Team Lead / Tribe Lead FrontEnd <=
- 2024-12-23 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2024-12-22 Trochę NTG - Vegas Pro