eGospodarka.plGrupypl.misc.samochody[POZ] Pozdrawiam małego, oklejonego chujka megrimsa w czarnym BMW › Re: [POZ] Pozdrawiam ma?ego, oklejonego chujka megrimsa w czarnym BMW
    From: "Jurand" <j...@i...pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: [POZ] Pozdrawiam ma?ego, oklejonego chujka megrimsa w czarnym BMW
    Date: Wed, 26 May 2010 23:18:58 +0200
    <4bf6dd35$0$17098$65785112@news.neostrada.pl> <ht6u2e$8fd$1@news.onet.pl>
    <4bf70780$0$19166$65785112@news.neostrada.pl>
    <ht73dk$2qj$1@usenet.news.interia.pl> <ht7r3l$nks$1@news.onet.pl>
    <ht8tps$9s0$1@usenet.news.interia.pl> <htd5eo$uao$1@news.onet.pl>
    <htehrf$27hb$1@news.mm.pl> <htejnb$vgr$1@news.onet.pl>
    <htff1q$loc$1@news.mm.pl> <htfiqn$5s6$1@news.onet.pl>
    <htfm2g$196g$1@news.mm.pl> <htft0m$tn$1@news.onet.pl>
    <htgp5l$269i$1@news.mm.pl> <htgptc$28c$1@news.onet.pl>
    <htgs05$1esb$1@news.mm.pl> <hthcli$11f$1@news.onet.pl>
    <htib65$8g9$1@news.mm.pl> <htik6d$jl8$1@news.onet.pl>
    <htjfjh$1vr0$1@news.mm.pl> <htjgpu$ai9$1@news.onet.pl>
    <htjuio$1mhi$1@news.mm.pl>

    Użytkownik "Karolek" <d...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:htjuio$1mhi$1@news.mm.pl...

    > Ale wiek inny i lata kiedy projektowane byly tez jakby zupelnie inne.

    Jaki inny wiek? Bierzesz E34 z rocznika 1994 i Audi A6 z rocznika 1994. Audi
    A6 z tego roku jest zaprojektowane na bazie Audi 100, ma z nowszym A6
    wspólne praktycznie tylko oznaczenie.

    > Eee od kiedy? dawna?

    Oczywiście że we wszystkich segmentach Audi konkuruje z BMW i Mercedesem. Od
    jakichś c.a. 20 lat conajmniej. Przegapiłeś spory okres w dziejach
    motoryzacji.

    > A czym audi przed A6 chcialo konkurowac z BMW? Audi 100? :P
    > Kiepskie te kawaly opowiadasz.

    Kiepsko to Ty się znasz na motoryzacji.

    > Obecenie, kiedys Audi nie bylo konkurencja dla BMW, Mercedes byl, ale nie
    > Audi.

    Nie, w ogóle BMW nie jest dla nikogo konkurencją. Koncern z Bawarii
    produkuje sobie samochody dla sobie tylko znanej grupy odbiorców i ma w
    dupie to, co robią inni producenci.

    > Nie, nie te same.
    > A6 to sobie mozesz porownywac z E39, a nie z E34.

    NIE TEN MODEL. Mogę sobie porównywać roczniki od 1997 wzwyż.

    > LOL.
    > Moze i dla ciebie 8 tysiecy roznicy w cenie to niewiele, ale A6 dalej
    > bedzie dwa razy drozsza od E34 :>

    Nie będzie. Mądrze kupiona A6 2.5 TDI z rocznika 94 nie będzie wiele droższa
    od mądrze kupionej E34 2.5 TDS z tego rocznika.

    > Podobny?
    > Taki sam.

    Jakiś ty spostrzegawczy. To jedyna merytoryczna treść, którą zamierzasz
    wyprodukować w tym wątku, panie Specjalisto Od Wytrzymałości Materiałów?

    > To sobie porownuj z E34 audi 100 C3 i C4, a nie A6.

    ALE np. w roczniku 94 nie ma Audi 100! Zmieniono oznaczenie. Jest A6 C4. Nie
    Audi 100, tylko właśnie A6. Poza tym wątpię, żeby wątkotwórca, szukający
    auta rodzinnego w zastępstwie Escorta, marzył o E34 albo E36 z 88 roku,
    dlatego zawęziłem poszukiwania do roczników 94-97 zarówno dla jednej, jak i
    drugiej marki.

    > Pytanie gdzie Ty sparawdzasz, bo ja E34 z TDSem za 15 tysiecy za chiny
    > znalezc nie moglem :>

    Realnie takie auto kupisz ŁADNE za ok. 10-12 tysięcy. Nie klepany z
    przystanka wynalazek, z przebiegiem c.a. 500.000 km. Do tego zakładam, że w
    zapasie musi być odłożone 2000 PLN, bo na pewno coś mniejszego lub większego
    do roboty się znajdzie. No i kwestia - ile wydasz na poszukiwania...
    Problem z BMW zarówno E34 jak i E36 jest taki, że duża liczba tych aut
    występuje z silnikami benzynowymi, dlatego znalezienie fajnego TDS-a jest
    sporym problemem, ze względu na małą podaż tych modeli - a zaczęło się od
    samochodu w wersji KOMBI, co jest jeszcze większym utrudnieniem. Na całym
    Allegro masz zaledwie ok. 50 takich aut W CAŁEJ POLSCE (z roczników 94-96) -
    przy czym oficjalnie 10 z nich jest w wersji "do naprawy". Do tego dochodzi
    mocna zgadywanka "czy głowica jest przegrzana"?
    Życzę szczęścia w poszukiwaniach.

    W przypadku Audi masz sytuację lepszą, bo chociażby aut do wyboru masz 2x
    więcej.

    > Za to takich od 5 do 9 tysiecy jest mnostwo.

    No właśnie to "mnóstwo" to jest te 40 sprawnych aut w Polsce, tak?

    > Jasne.
    > Rozrzad wymieniasz co 90 tysiecy w 1.9TDI, wiec pierwsza wymiana po
    > kupnie, druga po 3 latach.

    Chyba, że kupisz takie, w którym rozrząd ktoś wymienił stosunkowo niedawno.
    Poza tym myślisz, że rozrząd na łańcuchu jest niezniszczalny? Nic bardziej
    mylnego. Też przy przebiegu rzędu 300 tys km rozrząd zaczyna dzwonić i
    szykujesz 1000 PLN na wymianę łańcucha z paroma duperelami. Poza tym miałem
    już do czynienia z takim zajebistym TDS-em, który był naprawdę wyszykowany,
    wychuchany i w ogóle miód, tylko się mu zębatka od wałka rozrządu trochę
    oderwała od samego wałka... bo właśnie ktoś sobie zapomniał, że łańcuch
    rozrządu też się sprawdza i w razie potrzeby wymienia.

    > Pominalem juz to ze bezpieczniej by bylo wymienic troche wczesniej.

    > Masz racje, troche przesadzilem, moze to byc tylko 1 litr roznicy.

    Średnio to w przypadku 1.9 TDI przy tym samym stylu jazdy będzie to 3 litry
    mniej. 2.5 TDI też jest bardzo oszczędny, w dodatku praktycznie nie do
    zamęczenia, a 140 KM aż nazbyt wystarcza, żeby napędzić budę A6.

    > Nie, to nie kwestia BMW, tylko smiesznych imprez zwanych zlotami na ktore
    > wybiera sie okreslone towrzystwo... dotyczy to nie tylko VW, BMW, Hondy
    > itd. :>

    Aha, tylko na imprezach poświęconych BMW akurat takiego "dziwnego
    towarzystwa" jest całe mnóstwo. Zaskakujące, dlaczego nie ma takiego
    towarzystwa np. na imprezach klubów Alfy Romeo. Aaaa, zapomniałem, Alfą nie
    da się spalić gumy, a więc nie ma lansu...

    > To ty ze wsi chyba jestes.

    No, ze wsi zwanej Krakowem. Normalnie tu jest jak na Syberii. Jemy psy i w
    wychodku odrąbujemy gówno siekierą.

    > Ja u siebie nie zauwazam jakos ponad norme "tuningowanych" beemek.

    Ba, ja w ogóle nie widuję zbyt dużo starych BMW. No ale ja ze wsi jestem, to
    tak tu jest. Ino furmanki.

    > No tak, jak moglem przeoczyc ten fakt, ze specjalista od wytrzymalosci
    > konczy handlujac sporwadzanymi szrotami z niemiec :P

    A kto powiedział, że nie można w życiu robić tego, co się lubi? ;) Poza tym
    akurat techniczne wykształcenie bardzo mi w wielu sprawach związanych z
    motoryzacją pomaga.

    > Pewnie BMW proponowalo ci prace u siebie, ale odmowiles bo z dresami nie
    > bedziesz pracowal i zajales sie handlem starymi audikami :P

    Nie, ale dla fabryki Toyoty robiłem i nadal robię dużo zleceń. Dlatego
    śmieszy mnie Twoje wywyższanie się, bo znasz słowa "wytrzymałość
    materiałów", a pewnie byś nie potrafił "z palca" wymienić np. 3 powodów, dla
    których producenci zaczęli montować w samochodach aluminiowe głowice.

    > A ty chociaz zaliczyles? Bo czy zrozumiales to nie pytam, widac przeciez
    > ze nie.

    Na razie to widać, że nie potrafisz uzasadnić swoich kuriozalnych twierdzeń.
    Bo się ich nie da uzasadnić. Walnąłeś babola i teraz myślisz, jak się
    raczkiem wycofać, żeby nie wyjść na idiotę.

    > Bo ja nie mam zamiaru robic wykladow pajacom takim jak ty.

    Tu nie chodzi o wykład - wystarczy kilka zdań, które KAŻDY, kto ma pojęcie o
    temacie, napisałby od razu, żeby rozwiać wątpliwości. Tylko taki ktoś nie
    pisałbym wcześniej takich bzdur.

    > Zreszta profesorem nie jestem :P
    > Chcesz sie nauczyc?
    > Idz na polibude i sie ucz, teraz nawet ci zaplaca, bo to czego szukasz

    Drugi raz mam iść?

    > Nie to mnie nie podbudowuje, raczej smuci.

    To wyjedź do Irlandii, tam Ci będzie weselej.

    Jurand.