  • Data: 2023-04-10 11:11:50
    Temat: Re: PIC32MX795F512L + Harmony - Ethernet się wykrzacza
    Od: Atlantis <m...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    On 9.04.2023 20:09, J.F wrote:

    > Pomysl pierwszy - brak pamieci. Mozesz tam jakąs czujke dodac, która
    > diode zapali czy na konsole napisze, jak zacznie brakowac?

    Wygląda na to, że namierzyłem przyczynę. Jeszcze nie na 100%, bo będę
    musiał przeprowadzić dłuższe testy, jednak jak na razie urządzenie
    działa od kilku godzin i problem nie wystąpił.

    Po pierwsze potwierdziłem, że problem pojawiał się podczas odtwarzania
    streamów z sieci. Prada w trybie "idle" albo odtwarzanie audio z
    lokalnego nośnika nie powodowało jego wystąpienia.
    Przyjrzałem się więc różnicom pomiędzy oryginalną wersją softu (z
    PIC32MZ2048) a tą zmodyfikowaną pod PIC32MX795F512L. Jedną różnic było
    ograniczenie rozmiaru bufora odbiorczego w gnieździe sieciowym z 4096 do
    2048 bajtów. Po przywróceniu poprzedniego rozmiaru problem przestał
    występować, a przynajmniej nie pojawił się w ciągu kilku godzin testów.

    Jest to o tyle dziwne, że wartość domyślna wynosi 512 bajtów, jednak
    przy niej stos nie radzi sobie z odbieraniem streamu audio w czasie
    rzeczywistym i słychać wyraźne przycięcia.
    Nie mam jednak pojęcia w jaki sposób za mały bufor może powodować taką
    awarię - wykrzaczenie się całego stosu i zakłócenie działania innych
    urządzeń na okolicznym Ethernecie.