  • Data: 2023-04-10 11:38:51
    Temat: Re: PIC32MX795F512L + Harmony - Ethernet się wykrzacza
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 10 Apr 2023 11:11:50 +0200, Atlantis wrote:

> [...]
    > lokalnego nośnika nie powodowało jego wystąpienia.
    > Przyjrzałem się więc różnicom pomiędzy oryginalną wersją softu (z
    > PIC32MZ2048) a tą zmodyfikowaną pod PIC32MX795F512L. Jedną różnic było
    > ograniczenie rozmiaru bufora odbiorczego w gnieździe sieciowym z 4096 do
    > 2048 bajtów. Po przywróceniu poprzedniego rozmiaru problem przestał
    > występować, a przynajmniej nie pojawił się w ciągu kilku godzin testów.
    >
    > Jest to o tyle dziwne, że wartość domyślna wynosi 512 bajtów, jednak
    > przy niej stos nie radzi sobie z odbieraniem streamu audio w czasie
    > rzeczywistym i słychać wyraźne przycięcia.

    A wiesz jak duze pakiety przychodzą?
    Ethernet ma limit do 1.5kB, no ale nie musi byc wykorzystany w
    calosci.

    > Nie mam jednak pojęcia w jaki sposób za mały bufor może powodować taką
    > awarię - wykrzaczenie się całego stosu i zakłócenie działania innych
    > urządzeń na okolicznym Ethernecie.

    Stos TCP/IP to łatwo podejrzewac - cos sie nie zmiescilo, cos
    przepełniło, i różnie moze sie skonczyc. Aczkolwiek powinien byc przed
    tym zabezpieczony. Trzeba by przesledzic wszystkie biblioteki,
    co tam sie dzieje przy 2KB bufora.

    Ale zakłócenie calej sieci jest bardzo ciekawe.

    To jest bufor kołowy?
    Bo moze przy 2kB jest przepelniany i zajezdza cos innego,
    a przy 4KB nigdy nie był pelny ...
    Ale przy kołowym nie powinno miec to znaczenia.

    To ta?
    https://github.com/Microchip-MPLAB-Harmony/net/blob/
    master/release_notes.md

    The following table provides the list of bug fixes in the 3.8.0
    release:
    SMTPC Increased the default socket buffer size to 2 KB

    Cos tam sie działo złego przy małym buforze, ale 2KB powinny byc OK.

    J.