  • Data: 2017-02-01 09:05:05
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: s...@g...com szukaj wiadomości tego autora

    W dniu wtorek, 31 stycznia 2017 17:31:57 UTC+1 użytkownik J.F. napisał:
    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" napisał w wiadomości grup
    l...

    > Ja mam u siebie na kilku uliczkach LEDy ... musze przyznac, ze dobrze
    > oswietlaja.
    > Lepiej niz sodowki bym rzekl, ale to moze byc zludzenie.

    Kiedys czytalem jakies opracowanie doktoranckie na temat oswietlenia ulicznego.

    I w tym opracowaniu bylo również wymienione to że sodówki dosyć dobrze owietlają bo
    ich barwa jest odpowiednia ale również są monochromatyczne więc we mgle, deszczu
    lepiej się sprawują niz oswietlenie widmem ciągłym.

    W sumie porównać jedno i drugie raczej trudno bo różnica w widmach mocno psuje
    mozliwość zestawienia ich razem w porównaniu.

    I to mnie wlasnie zdziwilo ze ta monochromatycznośc tam była przedstawiona jako
    zaleta a nie wada.