  • Data: 2017-02-01 13:46:48
    Temat: Re: Oświetlenie uliczne LED z czujnikami ruchu
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid> szukaj wiadomości tego autora

    Hello J.F.,

    Wednesday, February 1, 2017, 1:20:24 AM, you wrote:

    > Do gory oprawy nie swieca, wiec albo odblysnik pochlania, albo polowa
    > Twoich obaw znika.

    Ale wydajność lampy a nie oprawy jest liczona dla całego strumienia a
    nie dla użytecznego!

    > Dzis znow byly "dobre" warunki, widac bylo glowna wiazke - dobrze
    > swieci.
    > Tu np sugeruja sprawnosc swietlna oprawy ~80%.
    > http://edroga.pl/drogi-i-mosty/lampy-stosowane-w-osw
    ietleniu-ulicznym-ze-szczegolnym-uwzglednieniem-zrod
    el-led-cz-iii-09055829

    A świstak siedzi, bo przetarg na oprawy był ustawiony.

    > Osobiscie sie boje, ze podaja wydajnosc samego palnika, a w ukladzie
    > jest jeszcze dlawik. Goracy :-)
    > Mozna zrobic elektroniczny.
    > A czy takie wcisneli burmistrzowi ? :-)

    A myślisz, że burmistrz kupił oprawy dla sodowych o rzekomej wydajności 80%

    > Jedne z pierwszych latarni LED robil Philips - pamietasz do ilu
    > doszedl Lumileds ?
    > Zobacz tabela 4 powyzej - 43 lm/W rzeczywistej wydajnosci.

    Ale to było lata temu. Postęp w LEDach jest bardzo szybki

    > Dla sodowej 89-101

    A tu niewiele się zmienia. No i ten odbłyśnik.

    > Ale ... widze uliczke oswietlona ledami. Dobrze swieca. Porownywalnie
    > z sodowymi.
    > http://elgo-li.pl/realizacje/wedlug_produktu/47

    No i świeci na biało a nie selektywnie żółta z domieszką czerwonego z
    neonu.

    > Tam sugeruja wydajnosc 130 lm/W ... jak na 2012, to imo przesadzili.

    Ale 130 km/W w sodowej to nie była przesada?

    > Ale moze to dzisiejsza wydajnosc ... i jak widac - same diody, bez
    > zasilacza. I sprawnosc swietlna oprawy 76%.

    No patrz Pan - a sodowe mają rzekomo 80%?

    > Niestety nie wiem ktora dokladnie lampe uzyli ... ani jakiej mocy
    > sodowki swieca obok.
    > IMO dosc duzo daje to, ze swiatlo jest biale. Jasnosc moze i ta sama,
    > a taka "zauwazalnosc obiektow" jakby lepsza, chyba przez kolory.
    > Za to sodowki moga duzo stracic przez brudne klosze.
    > Ale diody tez traca z wiekiem :-)

    Oczywiście. Sodowe też tracą.

    > P.S.
    > http://www.dziennikpolski24.pl/artykul/3591433,absur
    dalne-koszty-nowych-latarni,id,t.html
    > Ale dodajac czujniki ruchu mozna by podwoic oszczednosci :-)

    Demagogia - wymieniają nie tylko lampy ale całą infrastrukturę. I ta
    infrastruktura nie jest na 10 lat.

    --
    Best regards,
    RoMan